Ga naar inhoud


Allcam SE: Humax blokkeert


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo,<P>ik heb sinds zaterdag een Humax 5400 (nieuwste SW) + Irdeto Allcam SE 4.6<P>Zonder Allcam en ook zonder kaarten kan ik probleemloos overschakelen van<BR>ongekodeerde zenders naar irdeto-gekodeerede zenders.<BR>Er verschijnt dan 'this channel is scrambled ' o.i.d.<P>Wanneer ik nu de Allcam plaats (nog steeds zonder kaart), blokkeert de receiver<BR>iedere keer als ik op een irdeto-gekodeerde zender kom.<BR>Het apparaat reageert niet meer op de afstandsbediening en het enige wat ik dan<BR>nog kan doen is uitschakelen en dan na het weer inschakelen snel overschakelen<BR>op een niet-irdeto zender (voordat de allcam weer aangesproken wordt).<P>Dit lijkt me toch geen normaal gedrag te zijn??<BR>Zou het een probleem met de allcam kunnen zijn?<P>Bedankt voor jullie reakties<P>Jan<P>------------------<BR>bonk

Link naar reactie
Delen op andere sites


'zonder kaart' heb ik aangegeven, omdat ik dacht dat het toch niet waar kan<BR>zijn dat de receiver al blokkeert nog voordat een kaart (die eventueel niet<BR>helemaal OK is) aangesproken wordt.<P>Met kaart is het niet anders - soms begint 'ie te dekoderen, en dan duurt het ca.<BR>2 minuten, daarna is de receiver weer onbereikbaar (afstandsbediening), maar<BR>de uitzending loopt gewoon door..<P>Met season-2 (zonder externe 5V) in de Allcam en Windecrypt werkt het zo nu en<BR>dan (meestal niet) maar als ik dan uiteindelijk beeld heb, gebeurt hetzelfde:<BR>na korte tijd niet meer te bedienen, het programma loopt gewoon door.<P>Wanneer de kaart het signaal niet dekoderen kan, dan blokkeert het spul meteen.<P>Variaties van de CAM instellingen (Auto, Int,..) geeft ook geen verbetering.<P>Ik breng het spul vandaag nog terug naar de dealer.<P>Bedankt <P>Jan<BR><P>------------------<BR>bonk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Hallo Dijkstra,<BR>Is jou probleem met de Irderto CI opgelost?<BR>Ik heb namelijk net dezelfde problemen, het niet altijd initialiseren van de CI, en hangen van de receiver na een korte tijd. Decoderen doet ie wel, maar programma wisselen is er na een tijdje niet meer bij.<BR>Mijn Aston CI werkt apart wel goed, en ook de integrated Irderto. Alle hulp is welkom smile.gif<P><P>------------------<BR>Eddy

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zit hier met hetzelfde probleem jongens, misschien iets voor teebee om mee te stoeien.<BR>ik krijg met een d-box kaart bij de meeste wel beeld,al moet ik de humax dan toch nog vaak resetten.<BR>maar een goldwafer met verschillende files wil niet echt vlotten.<BR>dan heb ik heel erg vaak dat de zender niet door komt.<BR>ik hoop dat dit probleem op te lossen is??<BR>dus een ieder die goed advies weet, graag reply-en<P>groetjes harrewar<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier hetzelfde (sw.L.1.35), Nedpad Irdeto files en de Zoxx seca, indien hij moet overschakelen van o.b. irdeto naar de Aston (sw 1.03) moet hij erg lang denken en dan komt er beeld (ca 1 minuut) sneller is ff mat de ab em ff stby zetten en dan weer aan, pakt ie em meteen. <P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi to all,<BR>sorry for writing in Enlish, but my Dutch is not the best. If you are firm with the german language, maybe this is the solution of your problem:<BR> <A HREF="http://www.geocities.com/klingel2" TARGET=_blank>http://www.geocities.com/klingel2</A> <P>I´ve made this "correction" and the Module is now working fine.<P>Greetings from Germany<BR>Pauli<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het open maken van de cam lijkt mij niet voor iedereen een optie.<BR>Mocht dit probleem op deze manier te verhelpen zijn, lijkt het mij misschien iets voor de dealers.<BR>Heeft iemand deze optie al geprobeerd (ik verwijs naar het bericht hierboven) of heeft iemand de intentie om het te gaan doen.<BR><P>------------------<BR>groeten pepper

groeten pepper

2 x VU+ duo - 1 x Dream 800 - 1 x Dream7000 - 1 x Dream 500

Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo nou ik heb anders geen problemen met de ci cam irdeto zonder kaart, alles loopt perfect <BR>en het overschakelen ook snel zonder problemen ik heb de oude org H1.33 softw er nog in mischien daarom?! tip<P>groet ray.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het moet volgens mij toch wel een of ander timing probleem zijn. Hoe warmer de cam hoe slechter de resultaten, dat kan dus op een timing probleem wijzen. Dat het kristal niet zou starten lijkt me onwaarschijnlijk, omdat de cam decodeert, terwijl de ontvanger hangt.<BR>Als dat x-tal zou stilliggen zou hij toch niet decoderen? Misschien lost het wel het soms niet initialiseren van de cam op. Een grote fout van Humax is natuurlijk dat de ontvanger gaat hangen als er iets fout loopt met een CI. En echt hangen doet hij eigenlijk ook niet want de off-toets werkt nog..<BR><P>------------------<BR>Eddy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier hetzelfde probleem, vooral met twee ci's loopt de ontvanger continue vast. Heb al andere ontvanger, die 't zelfde probleem heeft. Gebruik guppie op gw kaart.<BR>Met andere sw versies is het probleem wel anders, maar vlekkeloos draaien... ho maar.<BR>Eerder wel goed met originele irdeto kaart.<BR>(andere 5400)<P>------------------<BR>

Amiko + Philips 8121, Gibertini 1.25 draaibaar en triax 88, A1,2,3..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een nieuwe Humax met inmiddels versie 1.35.<BR>Irdeto ALL CAM (4.6se) en Aston CAM v1.03.<BR>Loopt steeds vast, OOK met ORIGINELE kaarten.<BR>Cam inmiddels aangepast met weerstand van 10k, GEEN verschil.<BR>Irdeto CI CAM loopt goed in Nokia 9600 en in Echostar 3000.<P>Het ligt dus volgens mij echt aan de HUMAX himself.<BR>Wat is er niet goed in de Humax?<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi, <P>ik ben degene die deze posting begonnen is..<P>Ik heb Receiver + Allcam toendertijd teruggestuurd, en kreeg 2 dagen later een andere Humax (ander Serienummer, nieuwere Loader H1.33 en SW .20) en exact dezelfde Allcam weer terug.<P>Nu werkt het geheel bijna perfect, geen vastlopers meer in ieder geval ('bijna' omdat heel af en toe de Allcam ophoudt met decoderen, na te snel zappen denk ik - na uitschakelen + inschakelen weer ok).<BR>Bij navragen bij de leverancier werd er iets gemompeld van 'dat gebeurt wel vaker, sommige kombinaties Humax en Allcam doen het gewoon niet goed. We testen normaal gesproken iedere combinatie Humac + Allcam, voordat we het spul versturen maar deze keer schijnbaar niet.. bla bla.'<P>Feit is wel, dat de oorspronkelijke Humax zonder Allcam nooit vastliep bij het omschakelen op een Irdeto-kanaal, ook met de interne CAM werkte hij goed (met 'vastlopen' bedoel ik dat 'ie alleen nog maar op de uitschakelknop van de afstandsbediening reageert, verder nergens op).<P>Groeten <P>Jan<P>------------------<BR>bonk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...