ArsLP Geplaatst: 8 november 2004 Geplaatst: 8 november 2004 Dag mensen, ik heb een vraag omtrend een nieuwe partitie die ik wil aanmaken op m`n hardeschijf, de hardeschijf is 80GB groot. Alleen Windows XP Home met SP-2 is hier al op geinstalleerd. Hoe maak ik een nieuwe partitie op de hardeschijf zonder dat ik alles kwijt ben of wil dit niet. Met vriendelijke groet, Leo.
Gast Geplaatst: 8 november 2004 Geplaatst: 8 november 2004 Heb je op dit moment 1 partitie van 80 gig, of heb je nog niet gealloceerde ruimte op dit moment?
ArsLP Geplaatst: 8 november 2004 Auteur Geplaatst: 8 november 2004 Ja, ik heb 1-partitie van 80GB waarvan nu nog 71,7GB beschikbaar is dus ik heb ruimte genoeg. En ik wil er graag 2 partities bij voor Films en Back-up`s Met vriendelijke groet, Leo.
Gast Geplaatst: 8 november 2004 Geplaatst: 8 november 2004 Microsoft biedt zelf geen oplossingen in Windows om bestaande partities te veranderen. Je zult software van een ander bedrijf moeten gebruiken. Voor het wijzigen van bestaande partities is partition magic de populairste software. Partition magic is echter niet gratis, maar werkt wel heel goed. Er zitten trouwens wel enige risico´s aan het wijzigen van bestaande partities. Als je het fout doet zou je alles (deels) kwijt kunnen raken. Een backup maken is dus wel verstandig
ArsLP Geplaatst: 8 november 2004 Auteur Geplaatst: 8 november 2004 Voor dit antwoord was ik al bang . Dus als ik al partities wil aanmaken op deze schijf zit er niets anders op, om deze schijf eerst te Formatteren, dan nieuwe partities aanmaken en dan pas Windows XP opnieuw te installeren. Met vriendelijke groet, Leo.
Gast Geplaatst: 8 november 2004 Geplaatst: 8 november 2004 Nee, het kan wel met behoud van data, maar dan moet je partition magic ergens vandaan halen (bv uit de winkel) Het KAN alleen fout gaan, maar dat hoeft niet
ArsLP Geplaatst: 8 november 2004 Auteur Geplaatst: 8 november 2004 Ja, ik weet het kost iets van € 69,= Als ik nu eens een back-up maak en deze back-up op schijf D:/ zet en opslaag. Om vervolgens dan schijf C:/ te formatteren, dan te partitioneren en dan Windows XP opnieuw te installeren en dan mijn back-up van Schijf D:/ terug zet naar de gepartitioneerde schijf C:/, zou dit kunnen? want dan raak ik ook niet al mijn gegevens kwijt. Met vriendelijke groet, Leo.
Gast Geplaatst: 8 november 2004 Geplaatst: 8 november 2004 je kunt ook een ghost van je hd maken en als het dan fout mocht gaan kun je die terug zetten. PS. het kost je dus wel cd's
ArsLP Geplaatst: 8 november 2004 Auteur Geplaatst: 8 november 2004 Citaat: je kunt ook een ghost van je hd maken en als het dan fout mocht gaan kun je die terug zetten. PS. het kost je dus wel cd's Ja en hoe doe je dat? Met vriendelijke groet, Leo.
Gast Geplaatst: 8 november 2004 Geplaatst: 8 november 2004 computer opstarten met een ghost floppy. neem ghost 2002 als je xp hebt ga naar local, disk, to image
Gast Geplaatst: 8 november 2004 Geplaatst: 8 november 2004 en geef aan waar naar toe. en nu maar cd voeren. en klaar is kees. je kunt de schijfjes nog contoleren.
ArsLP Geplaatst: 8 november 2004 Auteur Geplaatst: 8 november 2004 In ieder geval bedankt voor je moeite, maar hier heb ik niet zoveel aan. Volgenden keer beter. Met vriendelijke groet, Leo.
Poetsdoekje Geplaatst: 8 november 2004 Geplaatst: 8 november 2004 Citaat: In ieder geval bedankt voor je moeite, maar hier heb ik niet zoveel aan. Volgenden keer beter. Pribo, Er worden je enkele voorbeelden aangedragen, en nu zeg je dat je er niet veel aan hebt? Je vraag is toch om een nieuwe partitie aan te maken?? Vreemd!! Maar nogmaals Partitition Magic is een schitterend programma en werkt goed. Heb het bij kennissen al eens ge-installeerd zonder problemen groetsie van poetsie En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
ArsLP Geplaatst: 8 november 2004 Auteur Geplaatst: 8 november 2004 Nee? dat bedoel ik niet! Ik bedoelde dus de goede raad die de slimste mij gaf. Met vriendelijke groet, Leo.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen