Ga naar inhoud


oude LNB, help


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb uiteindelijk een humax 5400 gekocht, en ik had een oude analoog systeem, in de winkel zeiden ze dat die LNB niet zal werken,<BR>maar thuis geprobeerd en het werkt toch of niet?<BR>Ik krijg geen C+ NL in mijn lijstje te zien en een manual/Avanced search op 12515 leverde<BR>niks op, er is blijkbaar niks op die freq, wie kan mij helpen?<BR>ER is blijkbaar niks gevonden boven 12 Gz,<BR>juist onder 12Gz zijn er wel aantal posten gevoden.<P>thx<P>LNB: Oxford universal LNB TE401<BR>1.0 DB<BR>10.7~11.7 LO9.75<BR>11.7~12.75 LO10.6<P><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites


Moet je bij deze oxford er eens op letten of je de lnb goed hebt geplaatst met de pijl exact naar boven. De coax aansluiting komt dan niet recht naar beneden maar schuin uit de lnb vandaan.<BR>Ik hoop dat je hier iets aan hebt.<P>suc6<BR>Punai<BR><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een universele lnb noemen ze tegenwoordig nog steeds een universele lnb.<BR>Met de nieuwere generatie is het niet zo dat je veel meer zenders kunt ontvangen tenzij de oude kapot is.<BR>De cambridge is géén Amstrad blue cab.<BR>Maar Joost heeft wel gelijk, als je een nieuwe Humer aan gaat schaffen zou ik er gelijk een nieuwe lnb bij kopen.<BR>Dan weet je zeker dat je alles goed voor elkaar hebt.<BR>PS, de nieuwe Sh**p is een heel goeie.<P>Punai<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks, maar die heeft meer dan 200 tv posten<BR>gevonden op Astra, alles (denk ik) behalve<BR>c+ NL, zelfs de c+ info page op 12014, moet ik nu echt een nieuwe LNB kopen, ik dacht dat niet veel uitmaakte, ik heb er weinig verstand van,<P>please<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook het "pijltje" naar boven op een LNB is niet helemaal goed. Vooral bij zwakkere signalen is het verstandig om de LNB precies goed in de schotel te plaatsen. Op deze manier heb je een perfecte polarisatie. In Nederland moet een LNB die op Astra gericht staat +/- 3 fraden rechtsom(als je voor de schotel staat met de satelliet in je rug). Op deze manier is de polarisatie perfect uitgericht. Dit is vooral belangrijk voor goede LNB's (Sh**p) Doordat deze een hoge kruispolarisatie isolatie hebben moet je hier wel even wat aandacht aan besteden.<P> <P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie ik dat goed ? Een oud analoog systeem met een digitale Humax ? Nee dat werkt dan echt niet (behalve dan voor analoog). Ik heb een maand of wat geleden mijn oude Amstrad SRX 300 aan de kant gedaan, maar dat kost dus tevens een nieuwe (universele) LNB. Daar kun je trouwens zowel analoog als digitaal mee ontvangen (wat ik ook doe). En erg veel kosten doet het niet hoor.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reakties, mijn probleem is nu opgelost door een nieuwe LNB van S***p te kopen (das wel die 800BEF waard). Nu werkt alles bij mij, eindelijk upgrade gedaan en dat allemaal voor < 20.000BEF (humax5400 + season + LNB), tis niet duur. Wie nu problemen heeft met dezelfde configuratie, ik kan je altijd proberen te helpen, zo kan ik ook iets terug doen hé smile.gif<P>Thanks again iedereen,<P><BR>xming<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...