Ga naar inhoud


ervaring met nokia 9500 em Humax 5400


Gast

Aanbevolen berichten

nee niet doen jo..<BR>Koop die humax voor erbij das ok ..<BR>Maar hou die nokia...<BR>Of je moet met de nokia niet hobbyen ,dan zou<BR>ik zeggen verkoop hem maar...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb een 9500 & 9600 en ik had een 5400.<BR>Deze heb ik weer verkocht om de volgende reden (eerder gepost bij de uitwisseling over de voor en nadelen)<BR>........................................<P>Leuk toch al die sat-liefhebbers die ieder hun eigen voorkeur parameters loslaten op de<BR>diverse top ontvangers.<BR>Ik heb 6 juli mijn Humax verkocht, het steeds voorlopen van het audio (2 tot 4 frames), geen volume-regeling van de digitale uitgang (resulteert in meerdere afstands bedieningen), het altijd vastlopen van de 5400 wanneer je van een seca naar een irdeto zender schakelt (wie zei ook alweer dat als een CI-jockey moest wisselen bij een 9600???, ik reset mijn 5400 als een jockey!)gaf voor mij de doorslag (minder ergenis) de Nokia 9600 in ere te herstellen.<BR>Ik gebruik m'n TV enkel als monitor dus is het teletekst-signaal handiger als dat wordt ontvangen en te bedienen door de sat-tuner.<BR>(met wat extra Ram is de 9600 de snelste en de mooiste teletext ontvanger)<BR>Wanneer je enkel Seca kijkt ontvang je alle gecodeerde behalve de duitsers en Filmnet / <BR>Griekenland maar heb je hiervoor (met seca-CI)wel alle Italianen (engels gesproken) en Fransozen.(3-schotels met diseqc en 5x LNB)<BR>Jullie begrijpen het al ik kijk weer naar m'n good old 9600 en wacht nog even op betere tijden totdat alles beter onder controle c.q. uit-ontwikkeld is.<P><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry Aviddv maar ik had ook een Nokia maar wil voor geen geld van de wereld mijn Hummer 5400 terug inruilen voor de Nokia en ik ben er zeker van dat er voor de Humax (door een paar lopende projecten) een mooie toekomst in het verschiet ligt.<P>Humax Fan<BR>exDumber <P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb mijn nokia 9600 ingeruild voor een humax om dat in de humax 2x ci mudules kunnen<BR>dat is dan ook wel het enigste voordeel<BR>verder alleen maar nadelen heb al een beetje heimwee naar mijn 9600 volgen mij een veel betere tuner vooral bij smalbandige kanalen<BR>sneller zappen enz.. enz..<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Me to... ik zou voor de geld van de wereld mijn Humax terug willen ruilen voor de Nokia 9500 (ahum ik heb ze beide nog) maar wat de Humax betreft EINDELIJK een ontvanger die mijn motor besturing fatsoenlijk laat werken, dit was bij de 9500 KNUDDE met HOOFDLETTERS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Satfreakholl, met jouw kan ik praten.......<BR>Ik heb geen hekel aan de Humax, maar ze moeten nou niet net doen of het een wondermachine is.<P>...exDumber weet ook wel beter, als je 2x CI plaatst en eventueel ook een card rechtstreeks kun je naar het ding blijven hollen omdat hij constant vastloopt, dus het voordeel van 2x CI vervalt in vergelijk met een 9600 als je toch maar met 1x CI tegelijk redelijk bug-vrij wil schakelen.<P>Wanneer er een dubbel-CI "slof" voor een 9600 zal verschijnen zal ik deze nog eerder aanschaffen dan een Humax waarbij de laatste altijd het audio niet synchroon ofwel voorloopt en de digi-output niet in volume is te regelen op de afstands-bediening.<P>exDumber wat zijn dan volgens jouw de voordelen ???<BR><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

SatTurk, ik heb jouw vragen gelezen over je motor welke je al heel lang in bezit/gebruik maar nog nooit goed ingeregeld.<BR>Dat jouw moter nu wel goed werkt heeft niets met Humax te maken maar met een goed advies en/of afregeling van een van jouw hobby-collega's op dit board.<P>P.s. heb je irdeto-card probleem al opgelost ? <P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hé Aviddv, ik heb helemaal nog NIKS met die motor gedaan hoor !!! die staat er nog hetzelfde bij als 8 maanden geleden, ik had een gevoel dat het beter afgeregeld kon worden dat verhaal van Djazzie heb ik geprint maar nog steeds niks mee gedaan.<P>Wat ik wil zeggen is het volgende, de Humax reageerd hetzelfde als een Grundig STR 400 AP zodra ik een zender op zet die op een andere sat zit gaat ie daar automatisch naar toe, met de Nokia was dit KNUDDE dan moest ik bv in de # Streams de besturing zetten en vervolgens eerst naar # Streams gaan wilde hij daar na toe draaien daarna pas kon ik de zenders van streams kiezen, 9 van de 10 keer raakte hij compleet van slag en moest ik IEDERE keer de motor opnieuw afstellen (software in de nokia), sinds ik de Humax ertussen heb zitten heb ik nog geen enkele keer een nieuwe instelling hoeven te doen aan de motor maar dan ook geen enkele ook.<P>NEEN !! bij twee kaarten die met LEBEN.CRD ooit eens gerepareerd zijn kan ik NIKS, de kaarten werken (met blocker) maar zelf superff doet niks nullen lukt niet met andere woorden ALLES wat ik probeer om de kaart te mollen is tevergeefs op een of andere manier zet die LEBEN.CRD zich wel zo vast op de kaart dat ik er NIET doorheen kom, zou er een ICC/ICP scriptje zijn die dat wel leukt ???<p>[This message has been edited by SatTurk (edited 24 July 2000).]

Link naar reactie
Delen op andere sites

<BR>De voordelen van de Humax, de prijs, de prachtige layout on screen, 2 Ci waar ik tot nu toe nog geen problemen mee gehad heb soms loopt hij een enkele keer vast maar zeker niet elke keer. Wat dat niet syncroon lopen van beeld en geluid betreft is geen reden om niet voor de Humax te kiezen daar je dat met het blote oog bijna niet waar te nemen is. Dan is ie ook nog zeer gebruikvriendelijk en snel. Maar ja, iedereen zal zo wel zijn voorkeur hebben we hebben het er al meermaals over gehad en zullen steeds tot de conclusie moeten komen dat ieder zijn eigen lievelingsreciever heeft, dus Supermarcie de keuze ligt bij jou.<P>exDumber<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie heeft er een nokia 9500 en een humax5400?<BR>Graag had ik wat ervaringen uitgewisselt.<P>Ik zou mijn 9500 willen weg doen voor een humax.<BR>Graag wat kommentaar hierop!<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijven altijd van die welles nietes discussies die eens in de maand blijven terugkomen op dit board...<P>Ik heb ze hier alle drie staan...5400, 9500 en 9600 en ieder toestel heeft wel weer iets wat beter en aan de andere kant slechter is dan de andere... Het blijft die keus van het desbetreffende individu wat hij of zij het beste vind.<P>Persoonlijk ga ik helemaal voor de 5400 welke een meer op de toekomst ingesteldere machine is dan de nokia's niet aan de prestaties van de laatstgenoemde af te doen. Mensen vergeten wel eens dat de 5400 op dit moment nog werkt met fabriekssoftware en niet met hackerssoftware zoals de Nokia's. Als men de machine's een zou vergelijken met fabriekssoft zou voor ieder de keus makelijk zijn.<P>Kortom de echte vergelijking kan men pas maken tussen de Humax en de Nokia als voor de Humax ook de hackerssoft er is (en die komt zeker er aan !!). Ik denk dat de Humax er dan met kop en schouder uit zal gaan steken omdat de ontvanger nu met fabriekssoft al heel dicht in de buurt komt en dus volgens sommige bezitters al beter is dan de Nokia met hackerssoft...<P>Maar zoals al eerder aangehaald door meerdere mensen dit soort vragen roept altijd een discussie op van voor en tegenstanders van iets terwijl een ieder voor zichzelf moet belissen wat voor eigen gebruik de beste ontvanger is.<P>Satwatcher<P><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...