Ga naar inhoud


Humax 5400 en diseqc 1.2


eriknino

Aanbevolen berichten


Ik gebruik Diseqc 1.2 om een Stab Rotor aan te sturen, en dat werkt (nog) matig. <P>Vaak gaat het goed, en draait de schotel precies naar de juiste poritie als je een kanaal op en andere satelliet kiest, maar af en toe draait de schotel slechts een graad naar links of rechts en gaat pas draaien nadat je via het installatiemenu handmatig een 'goto' commando, of na aan en uitzetten. In dat laatste geval moet je alle satellieten opnieuw afregelen, wat toch wel 2 x per week gebeurt.<P>Ik heb begrepen dat dit een bekend euvel is van de IRCI 5400 en hoop dat in een volgende s/w versie (als die er ueberhaupt komt) wordt opgelost.<P>Verder: mooie ontvanger.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je elke dag contact hebt weet je wellicht ook op welke termijn nieuwe s/w komt...?<P>...en of dan ook de probleempjes met Audio-tracks en de ontvangst van net-niet voldoende sterke signalen (m.n. scpc) worden opgelost?<P>Vriendelijke groeten<BR>niels<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat je het probleem van ontvangst van net niet sterk voldoende signalen toch zelf zou moeten oplossen hoor....schotel beter afstellen of grotere schotel nemen...<P>Vind dat de 5400 toch heel erg goed omgaat met SCPC signalen....waar p14t** op 16 graden bij sommige nokia's moeilijk te ontvangen is tovert de 5400 deze zonder problemen op het scherm....<P>Satwatcher<P><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

TeeBee<BR>Als je "live" kontact hebt kun je dan eens vragen hoe het staat met de software uitbreiding voor de diseq 1.2 motorbesturing<BR>want je kunt maar 16 possitties opgeven en dat is te weinig ik heb al een berichtje gestuurd naar de koreanen maar die wachten op meer klachten over dit probleem voordat ze de zaak gaan uitbreiden.......<BR>Groetjes<BR> Ruud.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi TeeBee<BR>Ik heb nog een vraag...<BR>Er zit een sleuf voor Irdeto kaart in de Humax 5400<BR>Waarom moet ik altijd de Irdeto cam 4.6SE<BR>gebruiken als ik jullie pic's download<BR>Kan iemand dat niet veranderen in een file voor de interne cam<BR>Of nog beter weet iemand een hardware oplossing om de interne cam een free cam van te maken of in ieder geval een 4.6se cam....<BR>Kun je niet eens vragen of er een schema van de humax 5400 is?????<BR>Kan ik zo zonder meer een viaccess moduul in de Humax stoppen of niet????<BR>Groetjes<BR> Ruud.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi medesatters.<P>Ik heb met die "scpc" signalen ook wel het idee dat de ontvanger een behoorlijk sterk signaal wil hebben, wil hij enigzins beeld geven.<BR>Om een indicatie te geven als je op de knop "i" drukt en je zo'n verticale signaal meter krijgt, dan moet die tenminste 3 strepen geven wil je niet steeds "bad signal" berichten krijgen....<BR>Dat heb ik dus met Fox op 16 graden....<BR>Terwijl die Engelse Big Brother zender echt 3x zo veel op de meter uitslaat.<P>Mijn ervaringen dus....<P>Groet.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Ruud.<P>over dit probleem heb ik al zeker 10 keer geschreven in dit forum!<P>de interne cam is een irdeto cam en niet geschikt voor beta digital.<BR>Van humax hoef je geen verandering in de software te verwachten (daar dat illegaal zou zijn) dus het is afwachten of wij dit probleem op kunnen lossen.<P>Wij zijn bezig met het aanpassen van de firmware.<P>Ben jij toevallig Ruud van DA****?<P>------------------<BR>SAT4ALL Webmaster

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om op die SCPC kanalen terug te komen: ik bedoelde hiermee dat wanneer het signaal niet al te sterk is, de reciever er langer over doet om te reageren op commando's en eventjes lockt. Ook wil hij bij gelijkblijvende ontvangstomstandigheden (gelijkblijvende signaalsterkte) af en toe om de 15 minuten nog wel eens een "no or bad signal" met bijbehorend zwart scherm geven om na ca 10 seconden weer goed beeld (blokvrij) te geven. Dit herhaalt zich telkens. Dit merk ik met name bij TVDanmark2 op 1 west, eigenlijk de enige scpc zender die ik met enige regelmaat bekijk.<P>mvg<BR>Niels<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi TeeBee,<BR>nee ik ben niet ruud van da****????<BR>wat dat mag zijn weet ik niet maar goed...<BR>Je hebt mijn bercht toch niet goed gelezen of ik heb het verkeerd gezegd...<BR>Ik heb een bericht naar de HUMAX jongens geschreven om de software uit te laten breiden voor de ANTENNE SETTING en niet voor de cam,s<BR>Je kunt er maar 16 antenne setting's doen in de motor setting terwijl de diseqc er 49 aankan.<BR>DAAROVER heb ik een berichtje gestuurd snap u??<BR>Maar weet jij daar al iets vanaf als je live kontact hebt of is dat maar afwachten of ze er wat aan doen???<BR>Groetjes<BR>Ruud.<BR>en geen RUUD ****** ;-))<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...