Gast Geplaatst: 15 november 2004 Geplaatst: 15 november 2004 Mijn Sony Breedbeeld type Kv-28Wx1D sprong een tijdje geleden in protectie. zodra ik het beeld veranderde naar smart-zoom zakte het beeld naar onder (+/- 20cm), en sprong uit, ledje knipperde dan steeds 2 keer (voeding probleem), en kreeg de tv niet meer aan. Door heel snel van modus te veranderen zodra ik mijn tv aanzet (binnen 3 seconden) (van smart-zoom naar volbeeld) kon ik deze fout overbruggen Heb toen via het service menu de V size en V posion verhoogd. Als ik nu naar smart-zoom schakel, valt die niet meer in protectie, alleen blijf ik in deze modus een naar onder getrokken beeld houden (+/- 10 cm) Kon daar wel mee leven, omdat ik toch altijd in de modus volbeeld kijk, en dat de tv nu niet meer in protectie sprong, zodra ik toch wou veranderen. Dit ging ongeveer 3 maanden goed. De laatste tijd valt de tv gewoon uit, en springt die na ongeveer 5 minuten weer aan. Nu is mijn vraag is dit een nieuwe fout, of heeft dit met het vorige probleem te maken. Mvg. Max
Steve Geplaatst: 15 november 2004 Geplaatst: 15 november 2004 dit duid op een voedings probleem,vervang de elco C616 eens (1000u/25v) helpt dit niet.geef dan de optie`s uit het service menu door (alle)
Gast Geplaatst: 15 november 2004 Geplaatst: 15 november 2004 Steve alvast bedankt voor het snelle antwoord, hier alle optie's en waarden uit mijn service menu Morgen ga ik achter die elco aan Mvg. Max - Picture Adjustment -------------------- JUNGLE STATUS 11001110 AFC MODE 1 REF POSI 1 SCP BGF 1 SCP BGR 1 TRAP FO 1 SUB CONT 4 SUB CONLOUR 4 SUB BRIGHT 26 G DRIVE 33 B DRIVE 30 G CUTOFF 4 B CUTOFF 2 GAMMA 0 PRE OVER 0 DL 3 SUB HUE 7 - Geometry ---------- V SIZE 30 V POSITION 36 S CORR 5 V LIN 7 H SIZE 30 H POSITION 10 PIN COMP 26 PIN PHASE 6 AFC BOW 9 AFC ANGLE 5 EHTV 1 EHTH 0 CORNER PIN 6 -Wide ----- V ASPECT 0 V SCROLL 30 UP VLIN 2 LO VLIN 0 LEFT BLK STR 7 RIGHT BLK 7 -IC Status ---------- CXA 2000 H LOCK 1 IKR 1 V NG 0 XRAY 0 COLOUR SYSTEM 7 CV1 SYNC 0 CXA 2040 SYNC SEP DETECTION 1 S1 MODE PIN 1 S2 MODE PIN 1 TUNER TUNER STATUS 01101010 -MSP ---- AGC ON/OFF(AGC) AAN CONSTANT GAIN(CDB) 0 FM PRESCALE(FMP) 36 ZWEI MONO-ST(WHI) 36 ZWEI ST-MONO(WLO) 18 ZWEI MONO-BI(WMH) 36 ZWEI BIMONO(WLO) 18 TIME ZWEI (WML) 41 FAWCT LIMIT(FAW) 10 FAWCT SOLL 12 FAW ER TOL 2 NICAM ERR MAX(CCT) 10 NICAM ERR MIN 0 TIME NICAM 26 AUDIO CLOCK(ACO) HIZ SCART PRESCALE 25 SCART VOLUME 64 NICAM PRESCALE(NIP)I 127 NICAM PRESCALE(NIP)L 97 NICAM PRESCALE(NIP)BG 97 NICAM PRESCALE(NIP)DK 97 MSP STD 94 CONCCT 112 FAWCTIST 112 -TV STATUS -BE3D- ( TT14 ) -------------------------- TEXT SYSTEM TV TEXT DOLBY DISABLE TEXT LANGUAGE SET WEST CHAR SET MENU LANGUAGE SET EAST GROUP CHASSIS DESTINATION R SCART 16:9 DISABLE RGB PRIORITY DISABLE AGEING OFF SIZE 28 INCH COLOUR TRAP SW ALL VELOCITY MOD ON AFT STATUS WINDOW AV3 INPUT ENABLED JUNGLE DEVICE SELECTED CXA2000 SOFTWARE ID:BE611 REVISION: 16OB
percies Geplaatst: 16 november 2004 Geplaatst: 16 november 2004 Kv-28Wx1D is een BE3 chassis. foutcode 2 betekent Protection circuit any time, is een algemene foutcode en heeft niet specifiek iets te maken met de voeding. Het gros van alle defect Sony tv's hebben last van losse contacten. Grote kans dat jouw TV na een soldeer beurt weer perfect speelt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen