marco24 Geplaatst: 16 november 2004 Geplaatst: 16 november 2004 een router kopen is niet zo moeilijk er is aanwezig: 1 internet aansluiting adsl (bbned) met ethernetmodem en 2 pc's die er op aangesloten moeten worden wat is een router die een beetje makkelijk te configureren is en niet dat gepruts kent met al die poortreeksjes die open moeten emule, msn webcam, nieuwsgroepen, online gamen het zijn pc's waar ik het liefst alleen de firewall van windows xpsp2 gebruik zulke belangrijke dingen staan er ook niet op en het werkt dan wel een stuk gemakkelijker eigenlijk zoek ik dus een simpele router die dat allemaal ondersteund (zonder extra veiligheid) want dat heb ik nu ook niet
Ome Merde Geplaatst: 16 november 2004 Geplaatst: 16 november 2004 Sweex'je scoren : klik advies verkoop prijs is € 29,95 merDe deze ruimte is te huur
Gast Geplaatst: 16 november 2004 Geplaatst: 16 november 2004 Bij een sweex moet je toch ook gewoon poorten publiceren? Volgens mij kun je daar met geen enkele router omheen wanneer je meer dan 1 pc hebt.
marco24 Geplaatst: 17 november 2004 Auteur Geplaatst: 17 november 2004 als het maar een beetje eenvoudig gaat dan en met sommige routersworden sommige functies al herken en kun je selecteren (gamen , ftp, etc) ik kijk eens bij sweex bedankt alvast
grunnsat Geplaatst: 17 november 2004 Geplaatst: 17 november 2004 Citaat: Volgens mij kun je daar met geen enkele router omheen wanneer je meer dan 1 pc hebt. Dat klopt bij dit type routers, want het zijn geen echte routers. Het zijn NAT routers die het adres van de PC's niet doorgeven doch vervangen door het adres van de WAN poort van de router. Vanaf de kant van het Internet lijkt het dus of er slechts één systeem is aangesloten, en niet meerdere. Bij een echte router blijven de originele adressen van de PC's zichtbaar op het Internet, zodat je die PC's direct kunt benaderen vanaf het Internet zonder al die configuratie ellende op NAT routers. Alleen moet je dan wel 'echte' Internet adressen hebben voor je PC's (en die krijg je niet), en moet je eigen router het juiste routing protocol spreken met de routers van je ISP. Je kunt er echter vanuit gaan dat de routers van je ISP geen routing informatie uitsturen naar de klanten. Als iedereen over is op IP V6 is de ellende over (hoop ik) want dan kan ieder systeem een eigen uniek IP adres krijgen en hebben we geen NAT routers meer nodig. Dan kunnen we volstaan met een switch of een hub.
Gast Geplaatst: 19 november 2004 Geplaatst: 19 november 2004 Hoi Marco24, vraagje, bij welk isp zit je en welke modem heb je daar? Met groet Badre
kerstmann henk Geplaatst: 19 november 2004 Geplaatst: 19 november 2004 Enige weken geleden een sweex'je aangeschaft voor nog bijna 3 euro minder, werkt perfect en simpel te installeren (XP-machines), op een oude PI met W98 gaf het iets meer probemen. Geen tijd ???? Eh, een dag heeft toch 24 uur en dan heb je ook de nacht nog.
Ome Merde Geplaatst: 20 november 2004 Geplaatst: 20 november 2004 op een oude PI met W98 gaf het iets meer probemen. je hoeft die router maar eenmalig te configureren en vervolgens moet elke aangesloten PC, mocht dat nou WinXP, Win95, Win98, etc. zijn, probleemloos kunnen connecten via DHCP. Dat het op een Win98 meer problemen zou geven kan niet aan je router liggen, maar aan je win98 configuratie zelf (netwerkkaart bijv.). merDe deze ruimte is te huur
Gast Geplaatst: 28 november 2004 Geplaatst: 28 november 2004 Marco, Ik heb hier nog een ongebruikte Sweex Broadband router liggen....dus als je intresse hebt...
marco24 Geplaatst: 30 november 2004 Auteur Geplaatst: 30 november 2004 Citaat: vraagje, bij welk isp zit je en welke modem heb je daar? bij demon (bbned) en zo'n copperjet modem die je er op dit moment gratis bij krijgt
marco24 Geplaatst: 30 november 2004 Auteur Geplaatst: 30 november 2004 Citaat: Ik heb hier nog een ongebruikte Sweex Broadband router liggen....dus als je intresse hebt... is dat het type van de bovenstaande link ? je krijgt pm
Gast Geplaatst: 6 december 2004 Geplaatst: 6 december 2004 Citaat: bij demon (bbned) en zo'n copperjet modem die je er op dit moment gratis bij krijgt Ik zou dan niet voor de sweex gaan, simpelweg omdat het een niet gecertificeerd modem is. Wat je kan doen is die CJ816-p2 naar router configureren en er een hub achter plakken of als bridge laten en een router uit het BBned lijstje aanschaffen. Met groet Badre
marco24 Geplaatst: 8 december 2004 Auteur Geplaatst: 8 december 2004 nou en werkt het dan niet goed als ie niet gecentificeerd is of heb ik alleen geen ondersteuning ik ben er wel eens mee bezig geweest bij een collega om van zo'n modem een router te maken d.m.v. een software flash (was wel een copperjet 812 geloof ik) nou ik heb er een hele avond gezeten , de switch aan de kant gesodemieterd , en hij heeft een router gekocht stekkertje er in en het werkte binnen 1 minuut en nu nog naar volle tevredenheid dus vandaar de keuze om een router te kopen hij zit ook bij bbned , maar dan via quicknet
Gast Geplaatst: 9 december 2004 Geplaatst: 9 december 2004 Citaat: nou en werkt het dan niet goed als ie niet gecentificeerd is of heb ik alleen geen ondersteuning [sNIP] Wanneer u problemen met uw verbinding ondervindt en een modem gebruikt dat noch door ons noch door bbned of BaByXL gecertificeerd is, dan kunnen wij uw probleem niet in behandeling nemen totdat er een gecertificeerd modem op de verbinding aangesloten is. [sNIP] Voorbeeld: Babyxl is al bijna 2 maanden bezig om alle dslams in Nederland te vervangen, alle cisco's gaan eruit en die worden vervangen door utstarcom. Klanten op die nieuwe starcom met een sweex modem/router hebben dan geen verbinding meer en de provider verwijst je dan weer naar de reseller/fabrikant. En diezelfde fabrikant brengt pas een maand later een fix uit. Dus een maand zonder internet en wel doorbetalen? Met een gecertificeerde modem heb je bepaalde garanties en kan een 'klacht' in behandeling genomen worden. Citaat: ik ben er wel eens mee bezig geweest bij een collega om van zo'n modem een router te maken d.m.v. een software flash (was wel een copperjet 812 geloof ik nou ik heb er een hele avond gezeten) Alle copperjet modems van Allieddata hebben een zogeheten Toolconfigurator of een Copperjet Monitor tool, weermee je met 1 of 2 klikjes de modem omzet naar modem/router. Niet commercieel Citaat: stekkertje er in en het werkte binnen 1 minuut en nu nog naar volle tevredenheid Bijna alle 'moderne' modem/routers hebben een userfriendly wizard setup. Citaat: dus vandaar de keuze om een router te kopen Die vraag heb ik je nimmer gesteld. Met groet Badre
marco24 Geplaatst: 9 december 2004 Auteur Geplaatst: 9 december 2004 bedankt voor je reactie inderdaad zijn we toen naar die toolconfigurator op zoek geweest op een of andere manier draaide dat prog. niet onder windows 2000 toen en quicknet leverde dat programma toen ook al niet meer bij de modem en volgens de helpdesk was dat ook allemaal voor eigen risico en werd het niet ondersteund en inderdaad met een switch zal het ook prima gaan , en heb je ook ondersteuning. dus uiteindelijk wel de beste oplossing , maar niet de eenvoudigste met vr gr marco
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen