Ga naar inhoud


ac3 prosieben niet goed


Gast

Aanbevolen berichten

een vraag bij mij werkt ac3 op het test kannaal heel goed en bij prosieben krijg ik alleen geluid over 4 luidspeakers heb ik alleen dit probleem of zijn er nog meer wie dit probleem hebben.<BR>het lijkt of humax de verkeerde stream code er in heeft staan voor prosieben <P>------------------<BR>zou er nog iemand zijn wie dit probleem ook heeft mail dit dan ff door aan humax <BR>m v g spiky<p>[This message has been edited by spiky (edited 11 August 2000).]

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ondanks dat de Humax op Pro7 d.m.v. het Dolby Digital teken aangeeft dat het zich om een Ac-3 uitzending handeld, is het dat niet.<BR>De Humax geeft dat altijd aan bij Pro7 (waarom durf ik geen antwoord op te geven).<BR>Ac-3 uitzendingen zijn er +/- 1 of 2 per week.<P>ProSieben strahlt in den nächsten Wochen folgende Filme in Dolby Digital aus: <BR> <BR>Sonntag 20.08.2000 20:15 Uhr<BR>Dead Silence - Flammen in der Stille<BR>Thriller, USA 1997<P>Dienstag 29.08.2000 20:15 Uhr<BR>Joe's Apartment - Das große Krabbeln<BR>Komödie, USA 1996<P>Freitag 01.09.2000 22:20 Uhr<BR>Der Pate - Teil III<BR>Mafiaepos, USA 1990<P>Samstag 02.09.2000 22:25 Uhr<BR>Léon - Der Profi<BR>Thriller-Melodram, F 1993<P>Sonntag 03.09.2000 20:15 Uhr<BR>The Fan<BR>Thriller, USA 1996<P>Samstag 15.09.2000 22:05 Uhr<BR>Sieben<BR>Thriller, USA 1995<P>Samstag 16.09.2000 20:15 Uhr<BR>Abyss - Abgrund des Todes<BR>Science-Fiction, USA 1989<P>Samstag 23.09.2000 20:15 Uhr<BR>Mut zur Wahrheit<BR>Thriller, USA 1996<P>Samstag 23.09.2000 22:30 Uhr<BR>Flucht aus L.A.<BR>Action, USA 1996 <P>vr.gr. charel<BR> <BR> <BR> <BR> <BR> <BR> <P><BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

het laatste bericht is absoluut niet waar.<BR>Als mijn receiver aangeeft dat de uitzending ac3 is, is duidelijk te horen dat het ook ac3 is. Het enige probleem van de humax is dat er (ik denk) een puls moet komen om c3 te activeren. Dit werkt bij mij soms direct maar soms ook moet ik een paar keer van zender veranderen om ac3 te activer.<BR>conclusie de humax werkt wel met ac3 maar naar mijn mening zit er nog een klein foutje in de software waardoor de norm niet direct wordt geactiveerd.<P>------------------<BR>groeten pepper

groeten pepper

2 x VU+ duo - 1 x Dream 800 - 1 x Dream7000 - 1 x Dream 500

Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

WAT, ABSOLUUT NIET WAAR !!!<BR>Heb je de vraag uberhaupt goed gelezen ???<BR>We hebben het hier over Pro7 en niet over het AC3 testkanaal, Mr. Pepper.<BR>Tuurlijk werkt de Humax met AC-3, geeft mijn Yamaha-versterker ook aan en laat dat ook duidelijk horen (rechts- en links achter duidelijk stereo).<BR>Omdat ik vermoedde dat Spiky dacht dat alles op Pro7 in AC3 uitgezonden werd (omdat de Humax dat zo aangeeft)heb ik geprobeerd uit te leggen dat ......<BR>Lees in het vervolg eerst eens goed,<BR>en begin niet direct met "ABSOLUUT NIET WAAR"' !!! G.V.D.<P>VR.GR. CGAREL<BR><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allen,<P>Dolby Digital kan werken in verschillende modes, varierend van DD 2.0 tot DD 5.1 (is ook de aanduiding op DVD's). In het geval van DD 2.0 is er sprake van 2 kanalen dolby t.w. stereo. Dit is nu precies waarin Pro Sieben in uitzendt als deze geen 5.1 uitzendingen heeft (a.s. zondag weer voor het eerst). Hier is dus wel sprake van DD maar alleen stereo. De decoder van je versterker moet dus wel omschakelen naar DD modus.<BR>Hopend wat licht op de zaak te hebben geworpen.<P>GSAT<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

jongens maar rustig ik heb eens wat verder gekeken de ac3 puls komt alleen bij somige films bij prosieben werkt nu alles goed en het ac3 test kanaal werkt bij altijd goed<BR>jongens in ieder geval bedankt voor de tip<P>humax zou de ac3 puls van prosieben wat mogen veranderen zoals er geen film draaid dat het geluid gewoon terug gezet naar prologic en niet naar 4 stereo bvd dank<BR><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch enkele bemerkingen. Heb humax irci5400 met nieuwste dolby soft. Daarnaast yamaha versterker verbonden met optische kabel. Dolby digital werkt fantastisch op AC3test (astra). Toch valt mij de dolby digital soms uit. Ik bemerkte dit op toen het promofilmpje terug startte. Dolby digital viel uit. Net alsof er een signaal gegeven moet worden, maar dat dit niet gebeurde. Kabel nagezien, geen fouten kunnen vinden. Humax op en af zetten, yamaha idem. Nadien terug dolby geluid. Laten spelen en toen het ac3 promfilmpje terug startte viel dolby terug uit. Volgens mij een softwarefout waarbij een initialisastring mogelijk niet herkent wordt in de humax. Kan dit? en hebben jullie dit ook opgemerkt?<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat klopt dat doet hij af en toe ook bij mij maar moet wel zeggen bij prosieben heb ik dit probleem niet opgemerkt ik hoop dat in de volgende software de kleine bugs opgelost zijn<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij valt die DD ook regelmatig uit op het DD testkanaal. Mijn Sony 9000 zegt dan op zijn display 'unknown stream'. Als ik van even kanaal wissel heb ik terug DD 5.1.<P>------------------<BR>Eddy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal.<BR>Ik heb ook al eem paar keer geprobeert AC3 te luisteren via de Humax 5400 maar ik hoor niets mijn Technics Receiver SA-DX940 blijft stil.<BR>Ik heb hem via de twee tulp stekkers aan mijn Receiver gekoppeld maar zou het kunnen zijn dat ik hem via een optische kabel moet verbinden met de digitale ingang van de Receiver ?<P>Alvast bedankt voor de info..<P>------------------<BR>Satlife

Link naar reactie
Delen op andere sites

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR>Originally posted by SatEd:<BR><B>Bij mij valt die DD ook regelmatig uit op het DD testkanaal. Mijn Sony 9000 zegt dan op zijn display 'unknown stream'. Als ik van even kanaal wissel heb ik terug DD 5.1.<P></B><HR></BLOCKQUOTE><P>Bij mij idem, echter in plaats van kanaal wisselen (helpt niet altijd om weer geluid te krijgen) lukt het beter om de AC3 stream weer te activeeren dmv het groene AB knopje (speaker) even in te drukken en dan op OK drukken. Je ziet dan ook meteen dat je een keus hebt (bij Pro7 althans) voor standaard stereo geluid bij NIET echte full surround AC3 films. (herkenbaar aan geen geluid via de centerspeaker)<P>gr.<P>Robert<P>------------------<BR><I>**** The difference between a man and a boy is the price of their toy ****</I>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...