Ga naar inhoud


nokia gevoeliger dan humax.


Gast

Aanbevolen berichten

moet ik mij bericht nu plaatsen bij nokia of bij humax? sorry voor de verkeerde plaats.<BR>ik heb al ondervonden als de humax irci 5400 blokken maakt dat de nokia er een mooi plaatje van kan maken.heeft de nokia een betere tuner dan de humax?ik heb een nokia 9500 met dvb2000 software.of is er nog een andere kwestie hier.ik heb het over de enex kanalen op 16° oost.ik heb een visiosat draaibaar systeem van 90 cm een beetje krap voor 16° oost maar ja.<P>------------------<BR>voor alle update's zie<BR>http://www.geocities.com/digital_sat_2000

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een Humax is zeker niet ongevoeliger dan een Nokia, maar heeft wat meer problemen op het traject/functioneren van de AGC (Automatic Gain Control) in combinatie met "buiken & knopen" welke kunnen onstaan door een niet goede afsluiting (impedantie) aan zowel tuner alsmede LNB zijde.<BR>Soms helpt verlenging van de coax al optimaal. Neen, dit is geen onoverkomelijk nadeel van de Humax!!!!<BR>Er zijn wel andere grote nadelen maar daar is al eerder over bericht.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Digitalsat,<P>was bij deze vaststelling schotel, lnb, coax, lengte kwaliteit hetzelfde op dat moment?<BR>Verklaar eens hoe je dit exact hebt gedaan.<BR>rgds<P>------------------<BR>Satdigital

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Digitalsat,<P>zie ik direct geen verklaring voor tenzij het signaal out ietsje wordt versterkt naar de nokia toe.<BR>Moet zeggen dat er ook wel momenten zijn dat ik blokken hebt en dan weer niet. Je moet nu weten dat ik dit voorheb op een Triax 1,10 m.<BR>Schakel ik over op de 80cm heb ik perfect beeld. Verklaring wat overgemoduleerd signaal misschien. Heb spijtig genoeg geen analyser. Misschien in de toekomst, ik weet wie er eentje heeft, eens test tussen Nokia en Humax doen. <BR>Verder kan ik zeggen, heb ik gelezen op het board, dat de humax niet allemaal dezelfde tuner heeft.<P>rgds<P><P>------------------<BR>Satdigital

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...