Ga naar inhoud


LNB-aansluitingen ?


Gast

Aanbevolen berichten

Heb mijn LNB op de Humax "LNB-in" aangesloten en mijn nokia 9500 op de "LNB-out" van de Humax.<BR>Lust de Humax het signaal nu continue door (Loop Through)naar de Nokia of zit er toch zoiets als een "Switch" in de Humax.<BR>In mijn geval hebben ze allebei continue signaal (als ze beiden "aan" staan). <BR>Het volgende vraag ik mij nu af:<BR>Dit zgn. "doorlussen", gaat dit niet tenkoste van de signaalsterkte voor één van beiden of misschien zelfs voor allebei?<P>in afwachting van goede raad,<BR>vr.gr. charel.<p>[This message has been edited by Charel (edited 16 August 2000).]

Link naar reactie
Delen op andere sites


Charel,<P>ik kan je met zekerheid zeggen dat doorlussen altijd met verlies werkt.<P>Echter zal dit verlies afhankelijk zijn van verschillende factoren:<BR>- de connectoren<BR>- kwaliteit coax<BR>- lengte coax<BR>- soldeerpunten<BR>en noem maar op.<BR>Alles bij elkaar kan dit soms tot een paar dB demping komen in dit geval. Maar wees maar zeker dat men bij Humax dit zal voorzien hebben om het verlies te minimaliseren.<BR>Ik heb nog geen Humax open gezien noch schema kunnen van vinden. Als je dit laatste hebt kan ik je met zekerheid zeggen hoe de steel aan de vork zit.<P>rgds<BR><P>------------------<BR>Satdigital

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je Reply, Satdigital,<BR>had ook al 't vermoeden dat doorlussen signaalverlies opleverd en heb dat inmiddels ook geconstateerd.<BR>Sommige zenders krijgen ineens op mijn Nokia geen signaal meer!<BR>Heb al geexperimenteerd met 'n 12-volt switch (aangestuurd door de Nokia), maar dat wil niet 100% lukken.<BR>Heeft iemand ervaring met zo'n zelfde koppeling (Humax 5400 & Nokia 9500 met DVB2000), en hoe zijn is de LNB aangesloten, en ingeval van 12-volt switch met welke instellingen in het Dr. Overflow Menu ? <BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...