Ga naar inhoud


Ik krijg het disecq probleem maar niet opgelost.


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb een Humax irci 5400 en 2 schotels 1 op astra en 1 op hotbird als ik ze apart aansluit dan krijg ik gewoon beeld maar als ik ze alletwee wil aansluiten doormiddel van een disecq switch dan werkt het niet .Ik krijg beeld op astra maar niet op hotbird ) Ik heb al verschillende instellingen geprobeerd ( ook kant en klare settingslijsten ) maar het wil niet lukken ...ik ben ook al naar de winkel geweest en heb een nieuwe switch gekregen maar nog steeds geen succes . Ik had het eigenlijk al opgegeven maar wil via deze weg nog een poging doen.<BR>Hopelijk lukt het !!!<P>nafets<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat zal toch echt aan je DISECQ liggen. Die dingen zijn trouwens inderdaad nogal eens van slechte kwaliteit. Jaeger 2.0 is ook een goed merk. Als je zeker wilt weten of het aan je disecq ligt kun je hem natuurlijk ook bij een maat laten proberen, of gewoon de spanning meten bij het overschakelen. Als je zeker weet dat de disecq goed is kun je ook nog overwegen de soft opnieuw te laden. Als dat ook niet werkt zal er iets in het apparaat net goed zitten.<P>D.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nog eens even gaan experimenteren met het menu antenna setting voor je. Je kunt eens kijken of je je LNB op universal hebt staan. Verder kun je kijken of 22 Khz tone enabled staat (volgens mij is het lood om oud ijzer of het aan of uit staat, althans bij mij bleef alles uitstekend werken, ook toen het op "uit" stond. Aan of uit zetten gaat overigens niet zomaar: je moet eerst aangeven dat je *geen* universal LBN hebt. Pas dan wordt de menu optie "22 Khz tone enabled" zwart in plaats van grijs en kun je hem aanzetten. Vervolgens kun je dan weer de LNB als universal instellen (en wordt de optie weer grijs).<P><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de hulp maar het werkt nog steeds niet . Ik krijg beeld op alle astra kanalen en op BV. Tele+ Nero krijg ik Pro 7 te zien . Ik snap niet hoe dit kan maar in ieder geval lukt het me nog altijd niet . Ik gebruik trouwens een Jaeger Disecq 2/1 , ik weet niet zeker of deze geschikt is in de winkel zijden ze van wel en toch lukt het niet . <P>nafets<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je lnb moet op universal staan om tussen hoge en lage frequenties te kunnen schakelen. 22 Khz heb je niet nodig omdat dat voor een 22 Khz box is en niet voor Disecq! Staat je antenne wel goed ingesteld? Het feit dat je op telepiu pro7 krijgt heeft wel degelijk te maken met of een slechte disecq of een verkeerde menu instelling: er is geen overschakeling van a naar b. Heb zelf hetzelfde probleem met de humax 5400 gehad. Het lag toch echt aan de switch!!<P>D.<BR> <P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een collega had ongeveer hetzelfde probleem. Zijn fout was dat ie dacht dat disecqA, disecqB, t/m D een protocol keuze was. Maar die laatste letter geeft aan welke van de vier switch-posities de antenna-alternative zit. Misschien dat je hier iets fout hebt zitten. <P>Succes,<P>Mike.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...