Ga naar inhoud


irc 5400 en videorecorder


Gast

Aanbevolen berichten

ik heb sinds gisteren een 5400 in mijn bezit.<BR>er zit nu loader 1.35 in, het probleem wat ik nu heb is:<BR>vandaag iets opgenomen met de videorecorder, toen ik later de opname wilde bekijken had ik wel beeld maar geen geluid.<BR>ik zou niet weten wat ik hier aan kan doen, dus ervaren humax-gebruikers graag jullie advies.<P>ik heb de video via een scart-kabel aangesloten op de humax.<P>hopelijk weet iemand de oplossing<P>groetjes harrewar<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo,<P>Dit probleem ken ik zeer goed, ben gekwalificeerd technieker by merk X en heb zelf de 5400----- wat blijkt nu, de audio uitgang van de 5400 is niet dc-ontkoppeld, dwz er is nog een spanning van 4.25Volt aanwezig, heb hiervoor naar Humax ge-e-mailed (pfffff) en hebben dit terug ge.....<P>Answer :<BR>This voltage is present because our receivers do not have a DC coupling<BR>device at the audio output. This is because most video recorders have<BR>this device at their end, therefore we felt we did not need to include a<BR>device at the receiver end.<P>Dit antwoord is waanzinnig, want als elke fabrikant dit doet...... (nu al een geweldige plop in speakers).<BR>Er zit dus niets anders op dan de scart te modifieren----2 condensatoren van 47uF in serie met audio uit (naar video) en afsluiten met bv 22k weerstand achter condensatoren naar massa.<BR>Check je mono spoor op je video even, de kans is groot dat daar wel geluid op staat.<BR>Ik hoop je hier mee geholpen te hebben.<P>Luc<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Luc, bedankt voor je reply.<BR>ik zal voor deze video de aanpassing gaan maken en hopelijk werkt het dan.<BR>ik denk dat er voor meer humaxers die dit probleem tegen komen, er nu een oplossing geboden is.<BR>nogmaals bedankt<P>harrewar<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt dit probleem ook voor op de tulp-pluggen ?? Misschien kan dit ook de oplossing van mijn probleem zijn? (equiliser laat bij aansluiting op tulp-pluggen soort 'brom' zien op de lage frequenties)<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, dit komt dus ook voor op de tulppluggen- simpel te meten met een tuin- en huismetertje waarop men volt kan meten, dus hier in geval van problemen ook een condensator tussenzetten<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Luc,<P>ik heb een 47uf C tss de kabel geplaats, en nu is het signaal beter, maar nog niet helemaal ok (nog een klein beetje brom)<BR>moet ik er 2 in serie zetten misschien?<P>het schemaatje met de 470ohm en 10uf heb ik ook geprobeerd, ook hier zijn de resultaten niet 100%, maar in elk geval al veel beter!!!<P>Kan het nog beter? (grotere C?)<BR>Alvast bedankt! <BR><p>[This message has been edited by Wimpie (edited 25 August 2000).]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi All,<P>I found this on the web to at <A HREF="http://www.satstation.net/diram/humax.html:" TARGET=_blank>http://www.satstation.net/diram/humax.html:</A> <P>5. Problem with HUMAX and videorecorders (MONO)<P>Change your Scartcabel like this:<P> R=470 Ohm C=10uF/16Volt<BR> +--------+ +| |-<BR>Reciver--+ +------+ +-------- zu VCR<BR> Pin2 +--------+ | | Pin1<BR> <P> R=470 Ohm C=10uF/16Volt<BR> +--------+ +| |-<BR>Reciver--+ +------+ +--------- zu VCR<BR> Pin6 +--------+ | | Pin3<P>Heeft iemand dit wel eens getest?<P>Een paar postings terug zag ik een iets andere oplossing? Zelfde resultaat? Welke oplossing is beter.<P>Cheers,<P>//MasterBrowser<BR><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

jongens allen bedankt, het probleem is opgelost.<BR>ik heb een nieuwe video gekocht en nu werkt het perfect.<BR>het is niet dat ik jullie raad niet wilde opvolgen maar de video die ik had staan was van iemand anders, dus ik dacht moet er zelf toch ook 1 hebben.<BR> <BR>harrewar<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tss de audioverbindingen een C van 220 of 470 nF plaatsen en het signaal wordt mooi gefilterd. (eindelijk vlakke equiliser) Er komt niet eens een weerstand bij te pas.<P>Kunnen dan ook meteen mooi in de scart worden gesoldeerd.<P>Groeten,<BR>Wimpie.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...