Ga naar inhoud


PA1ALK rare ontvangst U ook?


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo medesatters...<P>Mijn vraag is of er meer mensen met een Humax af en toe problemen hebben met de ontvangst van PA1ALK op 16 oost...<BR>Ik heb 4 streepjes signaal op de "info" stand<BR>(verticaal signaal metertje) maar toch is om de paar tellen het beeld even weg...<BR>Raar maar waar...vandaar deze vraag dus..<P>Groeten....<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites


Geen problemen...misschien ligt het aan de settings die je in de Humax heb zitten....deze zender gebruikt een symbrate die aan het randje van de minimum instellingen zit wat betreft symbrate in de hedendaagse SCPC ontvangers...Nokia had er zo nu en dan ook last van<P>Satwatcher<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Ladder-Sat,<P>de oorzaak zit hem niet aan jouw Hummer!!<BR>Ik kan je met zekerheid bevestigen dat PI6ALK een amateur satelliet zender is.<BR>Zij zenden dat ook niet uit met het vermogen zoals een andere dit doet, hun vermogen is beperkt.<P>Enige oplossing is min 1 meter schotel hebben en een goeie LNB gebruiken. Hiermee kan je dan het signaal een beetje stabiel houden als dat dan lukt.<P>rgds<BR><P>------------------<BR>Satdigital

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi mensen..<P>Ik heb een 1m schotel en een 0,7dB Alps lnb,<BR>en Fox kan ik nu ook goed ontvangen of het moet slecht weer zijn, dus daar lijkt het me niet aan te liggen, maar misschien dat toch het signaal van die pa1alk niet stabiel genoeg is want 4 streepjes op m'n signaal meter moet toch genoeg zijn voor blokvrij beeld...<P>Over die symbolrate die is geloof ik 2000, en ik weet wel dat die video en audio-pids een afwijkende waarde hebben, ik zal ze eens opzoeken maar heb ze nu niet in de buurt.<BR>En de Humax kun je ook op "auto" zetten, maar of hij er dan het beste van maakt...???<P>Groeten!<BR><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ladder-Sat,<P>wel dat moet ruimschoots voldoende zijn maar zoals ik al zei is PI6ALK niet altijd even sterk. De frequentie durft soms wel ook wat afwijkend te zijn. Houd er rekening mee dat je bij volle zon niet teveel zal kunnen kijken naar dit type van zenders.<BR>De andere reden hiervan ken ik wel maar is niet zo interessant hier te vertellen.<BR>Dus algemeen resultaat is hopen dat zij in de toekomst kunnen beschikken over iets meer upstraal vermogen ;-))<P>Veel geduld en vooral zaterdagnacht kijken, mooie muziek.<P>rgds<P>------------------<BR>Satdigital

Link naar reactie
Delen op andere sites

Satwatcher<BR>Wat is de exacte symbolrate van die zender dan ...<BR>Want volgens mij kun je dat toch met de hand instellen op de Humax??<BR>Wat ik verder vragen wou over de symbol rate is er geen mogelijkheid om de software te veranderen in de Humax 5400 om de symbolrate automatisch te laten zoeken???<BR>Dat zou heel mooooooi zijn als dat kon....<BR>Nu moet je expleciet de juiste symbolrate ingeven anders heb je geen zender ontvangst als die niet in de lijst voorkomt van de standaard symbol rate ...<BR>Begrijp je mij????<BR>Groetjes<BR> Ruud.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal..<P>Bedankt voor de reply's.<BR>Ik heb gisteren een nieuwe lnb gekocht,<BR>een Sharp 0,6 dB en moet zeggen dat de algemene ontvangst wel iets is vooruit gegaan. (mag ook wel..)<P>Voor de mensen die de symbolrate's e.d. zochten voor PA1ALK, hier komen ze:<P>Symbolrate: 2000<BR>Fec: 3/4<BR>Videopid: 4130(decimaal) 1022(hexadecimaal)<BR>Audiopid: 4131( ,, ) 1023( ,, )<BR>Scpc: 4130<P>Groeten!!<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...