Ga naar inhoud


Wanadoo livebox en huistelefooncentrale


Albert_H

Aanbevolen berichten

Vandaag bij de buurman een Wanadoo Direct ADSL met een Livebox in bedrijf genomen. Hierbij kwam ik twee problemen tegen.

Ten eerste werkte de huistelefooncentrale, zo'n simpele 4 lijns centrale, niet over de Livebox. Zo gauw de Livebox contact had met de ADSL centrale was er via de huistelefooncentrale niet meer naar buiten te bellen. Een gewoon telefoontoestel achter de Livebox werkte prima. Het bleek dat de gelijkspanning op de binnenkomende lijn 48V was, maar dat de uitgang van de Livebox, nadat deze "online" gekomen was maar 32V voerde. Klaarblijkelijk had de centrale daar niet genoeg aan om de lijn te herkennen.

Daarom heb ik toch maar een gewone POTS splitter geplaatst, waarmee zowel de centrale als de Livebox goed lijken te werken. In de handleiding wordt echter wel expliciet aangegeven dat eventueel aanwezige splitters verwijderd moeten worden.

 

Een ander probleem was dat, na installatie van de software, de PC goed online ging, maar dat de Livebox steeds binnen een minuut begon te knipperen met alle lampjes. Tot drie keer toe de software er weer uitgehaald en opnieuw opgezet, maar steeds hetzelfde effect. Toen ik na de derde keer ging koffiedrinken bleek dat bij terugkomst de Livebox weer online was. De software was al weer weggehaald, maar na een nieuwe installatie werkte alles prima. Een verklaring hiervoor kan zijn dat de Livebox, die zelfstandig updates ophaald, bij het eerste contact met de Wanadoo site zijn software ging updaten, maar dat ik hem daarvoor de tijd niet gaf omdat ik hem steeds resette om de software opnieuw te installeren. De koffie gaf hem de kans om de update binnen te halen en daarna werkte alles goed.

Voor aspirant installateurs iets om rekening mee te houden.

 

Weet iemand misschien hoe je de langzaam oplichtende en dovende witte W van dat ding uit kunt schakelen ?

 

Albert_H

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites


dat die lampjes gingen branden klopt, ik heb eergisteren ook zo'n livebox geïnstalleerd en ondervond dezelfde "ellende" . De Wanadoo-helpdesk bellen is een ramp maar toch maar gedaan en al tijdens de intro van Wanadoo werd mij gemeld dat de livebox'en voorzien waren van een bug welke het niet mogelijk maakte te kunnen internetten en te telefoneren tegelijkertijd.

het ding diende geïnstalleerd te worden, de haak er even af halen (alle lampjes gingen knipperen) en vervolgens 10 minuten wachten. De livebox kreeg in die 10 minuten een update binnen en alles werkte.

 

 

de rest van de vragen moet ik je schuldig blijven ...

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...