Ga naar inhoud


Originele Secacard te gebruiken in Humax/Aston?


Gast

Aanbevolen berichten

Uit goed geinformeerde bronnen heb ik vernomen dat TeeBee ons wat meer kan vertellen over de originele Secacards en op welke wijze er meerdere providers hierop kunnen worden geprogged. <P>Men verteld dat alles 100% kan werken in een Humax5400/Aston combinatie. TeeBee zet ons eens op het goede spoor om ook deze mogelijkheid te ontdekken. (klein tipje maar)<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik heb met behulp van iemand op dit board hier gesleuteld aan een originele seca kaart.<BR>met seca msc v 1.0.als je geen systemkey 01 hebt op je kaart mag je het wel vergeten.meestal (zo heb ik mij laten vertellen) zit in een pre aktivatie kaart geen systemkey 01 in.ook niet in degene die ik heb.Het is trouwens niet zo gemakkelijk of een irdeto vrijschakelen.je moet de juiste signature berekenen met de gevonden systemkey 01.als je de juiste signature hebt dan kan je gegevens in een seca kaart veranderen.hoe het allemaal in werkelijkheid moet worden gedaan weet ik ook nog niet.Ik kan het niet proberen want ik heb geen systemkey 01.die zou trouwens ook nodig zijn om de nieuwe key's te ontvangen.corigeer indien fout.dit zijn mijn ervaringen.<P>------------------<BR>voor alle update's zie<BR>http://www.geocities.com/digital_sat_2000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stop met onzin.<P>TeeBee weet meer over proggen, dat geloof ik zeker.<BR>Maar hij wil het niet vertellen.<BR>Daar heeft hij gelijk in.<BR>Dus bedel niet.<BR>Probeer het zelf.<BR> <BR>Kaart activeren lukt mij wel van canal digitaal.<BR>Data is veranderd maar meer dan canal digitaal krijg ik er niet bij geprogrameerd, maar hij werkt.<BR>Ident dat lukt niet.<BR>Bepaalde dingen doet hij niet, misschien een andere versie?<BR>Misschien dat hij dan wel de ident schrijft.<P><P>------------------<BR>JANNEMAN

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, we bedelen niet maar willen binnen onze hobby opweg worden geholpen door iemand die al verder (succesvol) is geweest.<P>Ik vroeg dan ook om een tipje van de sluier en geen compleet protocol.<BR>Het gaat mij ook niet om Seca open te hebben (kan ik beter TeeBee vragen om een org Secacard mij toe te zenden, zoals hij ze al kan proggen)maar om de techniek/methode.<P>Als TeeBee het protocol kent en niet wil vertellen is dat inderdaad zijn goed recht maar laat hem dit dan kenbaar maken en niet doen alsof zijn neus bloed en een ander (Janneman)laten zeggen dat hij het niet kenbaar wil maken.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals TeeBee al eerder deze week hier op het board liet weten zal hij de komende twee weken minimaal op dit board aanwezig zijn en berichten posten (of dus reageren of berichten) daar zijn vriendin uit het buitenland nu hier in Nederland op vakantie is en dus heeft de goede man wel wat beters te doen smile.gifsmile.gifsmile.gif<P>Inderdaad ging het hier ook naar mijn inzicht een beetje naar smeken toe. In diverse forums deze vraag tegenkomen met de weet dat als TeeBee er zou zijn hij het zeker gelezen had. Antwoord op deze vraag lijkt me even simpel als alle programma's die er op dit moment zijn. Hier gaat het bijna allemaal op "gestripte" public versies waar belangrijke onderdelen uit zijn gehaald. Zodoende moet je wel heel erg veel verstand hebben van het seca algoritme om er met deze versies iets van te maken.<P>Dat er mensen zijn die de uitgebreidere versies van bijv Secamaster hebben dat geloof ik ook wel maar men zou het nog wel niet public willen maken en daar zullen wel redenen voor zijn. Een van die redenen zou bijv kunnen zijn dat er nog teveel bugs in de software zit en zo kun je er nog veel meer bedenken.<P>Overigens vind ik het een kwade gedachte van iemand om te denken dat TeeBee aan het reageren is via een andere user omdat hij zelf er niets over wilt zeggen. Als dat zo zou zijn zou dit gebeuren via een van de moderatoren of admins en zou daar in dat bericht keurig melding van zijn gemaakt. Vind het jammer dat een vaste gebruiker van dit board na al die tijd dat dit board actief is zulke gedachtens heeft....<P>Satwatcher<P>------------------<BR><p>[This message has been edited by Satwatcher (edited 09 September 2000).]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Satwatcher,<P>Jammer van je bericht, maar ik zag dat jij drukker met de vriendin van TeeBee bezig bent dan TeeBee zelf. (Zie posting van TeeBee)<P>Als je mijn vragen zoals, geef eens een tipje van de sluier, in de richting van bedelen vindt gaan stop ik met het vragen en zul je mij vanaf vandaag niet meer horen met vragen en eventuele positieve bijdrage/hulp op dit board.<P>Ik wordt kotsmisselijk van de antwoorden/reacties van jullie als het onderwerp wat kritischer wordt, ik wil je nog even herinneren aan de negatieve reacties van jullie enige tijd terug toen ik wat vragen en reacties had gepost over het onderwerp AUTO UPDATE voor SECA en de prima werking hiervan. De algemene strekking cq advies was uiteindelijk; Niet over praten (netjes gezegd) Canal + zit niet te slapen.<P>En nu, kijk maar naar de reactie van TeeBee, ik wordt verweten een "irritantje uit te hangen" en moet onnodige opmerkingen achterwege te laten zoals "Uit betrouwbare bronnen". Willen jullie dan toch naam en toenaam horen ?????, krijg je net zo'n ruzie als in maart en daar pas ik voor omdat dit geen enkele positieve bijdrage geeft aan dit board.<P>In een opmerking heeft TeeBee gelijk, veel lezen en proberen (dus TeeBee had het inderdaad voor elkaar zoals ik al had gehoord en schreef) dan gaat het gegarandeerd lukken. Ik kan je inmiddels melden dat zonder het "tipje van de sluier" ,de hulp waarom ik vroeg, ook ik inmiddels de originele Secacard kan bewerken.<P>Jammer dat ik het wat langer tijd nodig had voor het vinden van de juiste werkwijze, maar ja, ik heb niet op diezelfde goede kleuterschool gezeten als TeeBee. Die kleuterschool welke ik heb bezocht had het nors zijn en schoferen/schelden niet op hun lesprogramma staan.<BR> <P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...