Gast Geplaatst: 23 november 2004 Geplaatst: 23 november 2004 Hi, ik woon in Turijn Italie en bezit een mediamaster 9500 met de schotel op Astra 19.2°. Nu wil ik graag een andere Astra ontvangen om de BBC kanalen te kunnen zien. Wat heb ik hier voor nodig?
Bigfoot Geplaatst: 23 november 2004 Geplaatst: 23 november 2004 Een ruim bemeten schotel, zie deze footprint http://www.ses-astra.com/satellites/footprints.php?sat=15 Als je het zo ziet heb je een ruime 120cm nodig. Maar wie weet dat het met een goede 0.3 dB LNB lukt op een wat kleinere....
D.Quijote Geplaatst: 23 november 2004 Geplaatst: 23 november 2004 footprint zegt niet alles, hier in zuid spanje ontvang je de bbc met 1.05 mtr. Maar ik hoor ook dat bij alicante een stuk noordelijker geen ontvangs hebt. In turijn zou het zelf mogelijk kunnen zijn met 85 cm. Moet ff zoeken maar er is ergens een site waar je ontvangst resultaten kan zien, daar staat dan welke satelliet en welke plaats en welke grote van schotel. gr. D.Quijote M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
Martijn81 Geplaatst: 23 november 2004 Geplaatst: 23 november 2004 Citaat: footprint zegt niet alles, hier in zuid spanje ontvang je de bbc met 1.05 mtr. Maar ik hoor ook dat bij alicante een stuk noordelijker geen ontvangs hebt. In turijn zou het zelf mogelijk kunnen zijn met 85 cm. Moet ff zoeken maar er is ergens een site waar je ontvangst resultaten kan zien, daar staat dan welke satelliet en welke plaats en welke grote van schotel. gr. D.Quijote Dan zit je op een zogenaamde 'sidelobe' ... een uitschieter van het signaal. In middenoostelijk Zweden (ten westen van Stockholm) doet zich dit fenomeen ook voor. de BBC is hier te ontvangen met een 80cm schotel op sommige plaatsen terwijl dat gezien de footprint schier onmogelijk zou moeten zijn. Terwijl ze in Noorwegen (dichter bij Engeland) meestal meer dan 1 meter nodig hebben. Ik denk dat je er niet anders achter kunt komen dan mbv trial & error. Triax TDS 88cm / Inverto Black Ultra LNB / Alsat Dark Motor / Dreambox DM800HD+DM7000 knutselbak
D.Quijote Geplaatst: 23 november 2004 Geplaatst: 23 november 2004 ff zoeken en reeds gevonden. Je kan daar van alle astra's 2 de ontvangst van vinden. Ook van alle andere satellieten http://www.kingofsat.net/beams.php?s=9&b=12 gr. D.Quijote M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
jalza Geplaatst: 23 november 2004 Geplaatst: 23 november 2004 maar zoek dan wel naar astra 2D invbm BBC Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerdDreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm Arriva 102 mini voor onderweg.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen