Ga naar inhoud


Geluid video


Gast

Aanbevolen berichten

Bij opname met een stereo video van b.v. RTL5 krijg ik geen goed geluid, zacht en vervormd geluid, heb AC-3<BR>in het menu uitgezet maar geen resultaat.<BR>Met een andere satreceiver geen probleem.<BR>Beeld is trouwens O.K.<P>Wat zou het probleem kunnen zijn.<P>Greets mhl<BR><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bekend probleem,<P>zowel de uitgang van de humax als de ingang van de video zijn dan niet dc ontkoppeld.<P>Scart is dus toch niet standaard :-)<P>Als je een beetje handig ben kan ik het je uitleggen, anders retour naar de dealer.<BR><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had dit probleem ook, heb 2 C's tussen de audio-uitgang en ingang gezet en nu werkt het prima.<BR>ik dacht 100 uF, maar weet dat niet meer helemaal zeker, kan het evt vanavond checken...<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oja , heb je 1 C tussen Audio-uit gezet en 1 C tussen audio-in gezet??? Dit 2x (L + R)<P><BR>Of 2 C tussen Audio in en Uit ( L en R) gezet?<BR><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry dat mijn reaktie even duurde<P>Maar ja de toko moet ook blijven lopen he<P>je kan het probleem zowel bij opname naar video als weergave vanuit video hebben.<P>ook gebeurd het nog wel eens dat sommige tv's kraken bij sommige passages, dit komt omdat het uitsturingsniveau aan de hoge kant is<P>Ik pas meestal de scart kabel aan, dit gaat het makkelijkst en de ontvanger hoeft ook niet open (goede zaak want sommige mensen menen dit ook met de gasbrander te moeten solderen)<P>monteer voor de audiouitgang een elco van 100u en liefst 6 volt (ivm grootte) met de pluspool aan de uitgang van de receiver. aan de min pool een weerstand van 1 k.<BR>Het andere eind van de weerstand gaat naar de tv of video (afhankelijk van welke scartkabel je hebt). tussen dit eind en massa soldeer je ook een 1 k weerstand.<P>Zo los je de ontkoppeling en oversturing in 1 keer op. <P>Audiofielen zullen elko's in een geluidsweg niet waarderen maar dit is de enige oplossing. Een verdere verbetering is haalbaar door een condesatortje van 100 nf parallel aan de elco te solderen, omdat elco's bij hogere frequenties (Gerard Joling en hoger) faseverschuiving en grotere verliesweerstand kunnen introduceren. <P>als het om de ingang gaat (afspelen video dus) dan komt de condesator dus ook weer met de plus aan de ontvanger kant. oversturing speelt hier meestal niet maar een weerstand van bv 10k zorgt dat de elco aan de min kant ontkoppelt is (om ploppen te voorkomen bij in en uitschakelen)<P>uitgang ----|(---1k------ tv of tv<BR>receiver + |<BR> |<BR> 1k<BR> |<BR> massa<P>ingang ------|(---------- video<BR> + |<BR> 10k<BR> |<BR> massa<P>Hoop dat tekening zo overkomt..<P>Bijvragen hoor ik het weer.<P>Succes<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, heb vergeten te kijken welke c ik heb gebruikt.<BR>Ik heb een C geplaatst tss audio L uit en audio L in, en idem bij het rechtse kanaal.<BR>(dus 2 in totaal.)<BR>(had dit van een Duits board en dit werkt perfect, en 't is in elk geval simpeler dan het bovenstaand schemaatje. Waarschijnlijk zal het schemaatje wel beter zijn voor iets, maar bij mij werkt het prima.)<BR>Als je meet zie je inderdaad dat de 2 volt weg is...<P>Wimpie<P>------------------<BR><p>[This message has been edited by Wimpie (edited 06 October 2000).]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...