the boss Geplaatst: 27 november 2004 Geplaatst: 27 november 2004 Ik heb hier een laptop met een pcmcia-netwerkkaartje met zo`n adapter er aan ,waar dan weer of coax of utp kabel aan kan. Nu krijg ik het niet voor elkaar om de utp kabel van @home daar op werkende te krijgen. Zitten 2 ledjes op ,als ik utp kabel van @home aansluit,dan brand het link ledje en act ledje knipperd dan. Maar krijg geen verbinding,heb al van alles geprobeerd,maar lukt niet. Gewoon netwerk lukt wel van deze pc naar laptop. Is het wel mogelijk met deze configuratie ?? Grtz. Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.
Zilverster Geplaatst: 27 november 2004 Geplaatst: 27 november 2004 @the boss, Ik had hier laatst het zelfde probleem, maar om mijn netwerk op te komen, zowel draadloos als met kabel. Probleem hier was/is dat de pcmcia adaptor een te nieuwe versie is, ik kijk ook al rond om een oudere versie te pakken te krijgen, of dit ook bij jou het geval is , aangezien jij wel op je netwerk kan, gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
the boss Geplaatst: 27 november 2004 Auteur Geplaatst: 27 november 2004 Kaartje is al een jaar of 4 oud. Moet toch kunnen werken,gewoon netwerk werkt wel,maar dan via coax aansluiting. Maar die utp-aansluiting moet wel werken want heb er wel eens mee op een gewoon netwerk gezeten. Maar nu knipperd alles wel,maar krijg geen verbinding. Voor @home hoef je toch alleen computernaam op te geven,en ip dynamisch. Zal dan toch nog iets anders zijn ? Grtz. Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.
Zilverster Geplaatst: 27 november 2004 Geplaatst: 27 november 2004 @the boss, Dan zullen het toch wel de instellingen zijn, heb je met deze computer toevallig voorheen op internet gezeten met een telefoon modem, dan kan het zijn dat het oude nummer is blijven staan en kun je ook zoeken tot je een ons....... , gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
joop_56 Geplaatst: 27 november 2004 Geplaatst: 27 november 2004 hoi wat voor besturings systeem heb je win 98 ?maak even netwerk diskette op win XP en draai die op je laptop en zult zien dat hij werkt suc 6 HP slimline duo core 2,4 Ghz 4GB.geheugen / met 22" HP tft Vista Ultimate philips 2210/03 met 90 cm schotel philips lnb WIE VEEL KNUTSELT.. LEEST DE GEBRUIKS AANWIJZING ALS HIJ ER NIET MEER UITKOMT.. !!!
the boss Geplaatst: 27 november 2004 Auteur Geplaatst: 27 november 2004 Helaas Krijg dan bericht op scherm De wizzard kan uw netwerkhardware niet vinden. En dan het advies om eerst een netwerk kaart en kabels aan te sluiten. Tsja gewoon net werk werkt wel,maar niet naar @home netwerk. Grtz Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.
Zilverster Geplaatst: 27 november 2004 Geplaatst: 27 november 2004 @joop_56, Klopt, W98SE, maaaar, zou het bij mij dan een driver probleem geweest zijn, ik heb verschillen drivers geprobeerd voor de W98SE versie, o.a. de meegeleverde versie en wat ik nog via de site op internet gedownload heb. Gelukkig heb ik nog een pcmcia kaartje draaien in een andere laptop die ik gebruik voor het loggen, maar had ook graag die andere laptop draaiende gehad en het liefste draadloos om ook hier mee te loggen en "live" mee te kunnen kijken via mijn netwerk. Deze laptop is een P1 en ik heb mij laten vertellen dat ik een versie 1 i.p.v. een versie 2 pcmcia zou moeten hebben, gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
Ome Merde Geplaatst: 27 november 2004 Geplaatst: 27 november 2004 is de UTP-kabel wel goed ? zijn de drivers juist geïnstalleerd ? staat alles wel op "automatisch" ? (DHCP) computernaam juist ingevoerd ? (cc-nummer). merDe deze ruimte is te huur
Zilverster Geplaatst: 27 november 2004 Geplaatst: 27 november 2004 @Ome Merde, Ja hoor, alles was goed ingevuld. Met het pcmcia kaartje die ik in mijn andere laptop gebruik voor het loggen, was het ook geen enkel probleem om deze aan de praat te krijgen. Het probleem was dat de nieuwere type's een versie 2 zijn en de oude versie's versie 1. Als ik nu met de andere laptop mijn netwerk op wil moet ik steeds het pcmcia kaartje verwisselen van laptop, maar dat is ook geen probleem. Het was alleen leuk geweest als het wel zou werken en dan vooral draadloos i.v.m. het loggen. Ik durf n.l. niet de dag en nacht draaiende laptop voor het loggen via een directe verbinding aan mijn ontvanger te koppelen omdat ik al meegemaakt heb dat een kennis hierdoor twee ontvangers vernield heeft. Maar bedankt voor het meedenken, gr. Zilverster. PS < Moraal van dit verhaal, het was de bedoeling met een extra ontvanger draadloos te loggen > You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
theparasol Geplaatst: 27 november 2004 Geplaatst: 27 november 2004 Jongens, er zijn helaas netwerkkaarten die niet helemaal de standaard volgen. We hebben dat bij ons in de winkel ook al meegemaakt met sis onboard netwerkkaartjes. Een driverupdate fixte het probleem, het had iets met het mac-adres van doen als ik het me goed herinner. Je zou eens kunnen proberen met een routertje met daarin de correct computernaam/cc-code en daar vervolgens de dwarsliggende netwerkkaart op aan te sluiten. Het mac adres zou wereldwijd uniek moeten zijn maar vooral met goedkoopie wordt daar nog wel eens mee gezondigd. Pas nog een collegabedrijf wat 300 networkclients met goedkoopie mainboards weggezet had. Blijkt dat het macadres van al die pc's hetzelfde is. Navraag bij de fabrikant leert dat dit inderdaad klopt, daardoor kon het mainboard nog iets goedkoper weg.
Zilverster Geplaatst: 27 november 2004 Geplaatst: 27 november 2004 @theparasol, Router was/is hier wel goed ingesteld en ik heb ook verschillen pcmcia kaarten van verschillende merken geprobeerd, maar het probleem is daar door niet anders geworden. Leuk stukje trouwens van die mac adressen, het zal je op het werk maar gebeuren, kon wel eens handig zijn, vanuit de auto met de laptop........., bij je werkgever voor de deur , maar ook jij bedankt voor het mee denken, gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
the boss Geplaatst: 27 november 2004 Auteur Geplaatst: 27 november 2004 Heb de fabrikant kunnen achterhalen van mijn pcmcia kaartje Wlinx re 450 kaartje is het. Heb nieuwe drivers daarvoor opgehaald Mocht niet baten. Gewoon netwerk geen probleem ff ipadres en computernaam veranderen en het werkt weer,zou het ook een instelling kunnen zijn ? Grtz. Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.
Zilverster Geplaatst: 27 november 2004 Geplaatst: 27 november 2004 @ the boss, Heb je de zelfde pc eerst gebruikt met een telefoon modem, gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
the boss Geplaatst: 27 november 2004 Auteur Geplaatst: 27 november 2004 Ja heb er ook een pcmcia kaartje met modem voor gewoon bellen inzitten,en dat ook wel eens gebruikt,tijdens vakantie enzo ,en dat werkte toen wel goed. Grtz. Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.
Zilverster Geplaatst: 27 november 2004 Geplaatst: 27 november 2004 @the boss, Heb je een van mijn bovenste berichtjes dan ook goed gelezen, die met de vraag of dat telefoon nummer er nog in staat, pas dat maar eens aan, gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen