Gast Geplaatst: 27 november 2004 Geplaatst: 27 november 2004 bij het opstarten van mijn computer ziet hij de hd niet meer heb hem uitgeschakeld eerder deze week,maar bij het opstarten gisteravond werd de hd niet gevonden vraagt om een boot diskette heb een nieuwe erin gezet maar geeft nog steeds het zelfde probleem. Als ik mijn opstart disk van win98 gebruik geef ik fdisk en dan geeft hij de melding,geen hd aangetroffen werk met winxp pro heeft iemand een oplossing hiervoor p4 2ghz
Gast Geplaatst: 27 november 2004 Geplaatst: 27 november 2004 Herkent het BIOS de harde schijf nog wel?
Gast Geplaatst: 27 november 2004 Geplaatst: 27 november 2004 Bij het opstarten van je PC, voordat Windows wordt geladen zie je die informatie voorbij komen (flitsen). Alternatief moet je even je BIOS ingaan, meestal de DEL toets.
Tonskidutch Geplaatst: 27 november 2004 Geplaatst: 27 november 2004 rvs eerste keer dat er een bios tekst aanduiding op beeldscherm te zien is..... druk je delete toets in bepaalde bios setups is hdd de eerste pagina (<-- of --> is het wisselen van de BIOS setup pagina's dus onder een staat IDE primary / secundary " meestal op auto... ingesteld klik op auto - is daar de hdd herkend????? indien niet is die SSTTUKK cheers Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Tonskidutch Geplaatst: 27 november 2004 Geplaatst: 27 november 2004 cheers.. typ ik weer langzamer Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Zilverster Geplaatst: 27 november 2004 Geplaatst: 27 november 2004 @rvs, Begin oorzaak vaak een lege batterij die de bios in de standaard configuratie zet, maar gezien jou config (P4) zal dit waarschijnlijk niet de oorzaak zijn (te nieuwe pc), gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
Gast Geplaatst: 27 november 2004 Geplaatst: 27 november 2004 heb wat anders gezet in het bios hd word nu herkend,fdisk is hij nu mee bezig
Tonskidutch Geplaatst: 27 november 2004 Geplaatst: 27 november 2004 fdisk is hij nu mee bezig waarom...? als het alleen een bios hobbeltje was hoef je niet meteen alles te gaan partitioneren en formateren.. maar das ieders eigen oplossing. cheers Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Gast Geplaatst: 27 november 2004 Geplaatst: 27 november 2004 op de nieuwe disk staat reeds win xp opnieuw op. is die andere nog op een of andere manier uit te lezen om er nog gegevens uit te halen
Gast Geplaatst: 27 november 2004 Geplaatst: 27 november 2004 Probeer hem dan als slave te installeren. Ziet winhoos hem dan kan je gaan proberen wat er te redden is. Avensis
Gast Geplaatst: 28 november 2004 Geplaatst: 28 november 2004 ga ik proberen u hoort van mij of er wat gered is
Gast Geplaatst: 20 december 2004 Geplaatst: 20 december 2004 heb dus reeds een nieuwe hd in mijn pc. de oude heb ik in een huisje gedaan om hem als exrerene te gebruiken, maar is deze dan nog wel uit te lezen . hij word wel gezien in xp maar als ik hem wil verkennen,geeft xp aan formatteren dat wil ik dus nie kan hij ook worden uitgelezen . er staan nog data op.
Crest Geplaatst: 20 december 2004 Geplaatst: 20 december 2004 Citaat: heb dus reeds een nieuwe hd in mijn pc. de oude heb ik in een huisje gedaan om hem als exrerene te gebruiken, maar is deze dan nog wel uit te lezen . hij word wel gezien in xp maar als ik hem wil verkennen,geeft xp aan formatteren dat wil ik dus nie kan hij ook worden uitgelezen . er staan nog data op. Sluit die externe HDD als cable select aan. Dus jumpertje goed zetten. Op de behuizing of op de website van de HDD fabrikant staat de juiste instelling.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen