Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi Jan,

Ik heb een schema in Pdf formaat, niet van het juiste type monitor. Een ander vervelend bijkomstigheid is dat deze van zeer slechte kwaliteit is. Eigenlijk heb ik er niets aan zo slecht is die.

Wat betreft die 140 volt die komt uit de sopstrafo en dan krijg je dus 2 diodes in serie en dan de afvlakkings elko. Ik zie werkelijk geen Thyristor zitten in de secundaire kant zitten.

Wat zit er secundair in? De secundaire kant bestaat uit de AN7712F(12 volt regelaar) 1 maal en de PQ05RF11(5 volt regelaar) 1 maal. TA76 2 maal en de c4002 1 maal. Verders zitten er geen conventionele torren/thyristors in de secundaire kant. Wel zitten er een berg diodes in 9 stuks waarvan 2 van de 140 volt. 4 optocouplers zijn ook aanwezig en 13 elko's. Dan heb je echt alles zo ongeveer gehad aan de bovenzijde van de print in de voeding. Ik zie dus geen thyristor.

Groetjes Freddy

Geplaatst:

Bij ander type EIZO ...

Ook eens in de RGB-tak, 1 van de drie, was een C-je 10nF 1Kv doorgeslagen, waardoor de voeding in beveiliging sprong.

Door kabels los te nemen, kwam ik er achter dat de overstroombeveiliging (ik zag zelf een vonkje) in viel toe in de kabel naar moederbord plaatste.

Het vinding van de sluiting dmv ohmmeter gelukt, door hier en daar een spoortje door te krabben.

Alle drie de C-tjes vervangen door een type met 10Kv werkspanning.

Sinds dien weer een prachtige monitor.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen