Ga naar inhoud


Ruis op TV via Humax


Gast JoostA

Aanbevolen berichten

Ik kom het volgende probleem tegen: als ik de Humax 5400 aanzet, komt er ruis uit de speakers van de televisie. Zacht maar toch irritant hoorbaar indien geen of weinig geluid is. Het ligt onmiskenbaar aan de Humax: ik heb drie scart kabels geprobeerd en verschillende scart uitgangen op de TV (er zitten er drie op. Het ruis- geluid valt (uiteraard) weg als ik de receiver stand-by zet. Verder heeft het blijkbaar ook niets met aangesloten randapparatuur te maken. (Maar je weet nooit of ik niet iets over het hoofd zie). Heeft er iemand een oplossing of kan iemand bevestigen dat er ruis gegenereerd wordt. Anders zou ik er toch eens mee terug moeten. Als we er allemaal mee te maken hebben, dan zal men toch een andere oplossing moeten bedenken.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites


het kan goed zijn dat jouw tv op moment van overschakelen naar av niet op een kabelzender stond,of dat je geen antenne gebruikt.indien je wel kabel of antenne hebt zet je tv dan eens op een station,en zet daarna je tv op av voor de humax ontvangst.dit verschijnsel wordt ook wel doorspetteren genoemd.<BR>een andere mogelijkheid is toch een slechte scartkabel kwaliteit,dus slechts enkelvoudig afgeschermd.<BR>succes.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR>Originally posted by waffertje:<BR><B>het kan goed zijn dat jouw tv op moment van overschakelen naar av niet op een kabelzender stond,of dat je geen antenne gebruikt.indien je wel kabel of antenne hebt zet je tv dan eens op een station,en zet daarna je tv op av voor de humax ontvangst.dit verschijnsel wordt ook wel doorspetteren genoemd.<BR>een andere mogelijkheid is toch een slechte scartkabel kwaliteit,dus slechts enkelvoudig afgeschermd.<BR>succes.<P></B><HR></BLOCKQUOTE><P>O jee, ik vrees dat je gelijk hebt m.b.t. dat doorspetteren. Want inderdaad, ik hoor, als ik niet een "onbezet" kanaal kies, inderdaad zachtjes b.v. Nederland er tussendoor komen. Maar eigenlijk is dat toch ook wel gek, want als d Humax uitstaat, gaat de ruis ook meteen weg. Ik zal verder nog eens kijken of iemand nog een scart ergens heeft. Nog eens 25 gulden uitgeven en dan merken dat het niet helpt... daar wordt je niet blij van. Btw: het is een zeer moderne Philips 82 cm breedbeeld TV (deze zomer gekocht. Je zou tcoh denken dat die dit soort gein niet mogen vertonen.<P><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ruis is een bekend probleem en in ieder geval bij mij zo op te lossen.<BR>Als ik het volume op de tv te hard heb staan en de humax zacht, heb ik ruis. Als ik vervolgens het volume van de tv zachter zet en de humax harder is de ruis verdwenen (geluid is dan meer in overeenkomst)<BR>Laat eens weten wat het resultaat is.<P>dit is de 2e posting ivm storing op borad bij verzending<BR><P>------------------<BR>groeten pepper

groeten pepper

2 x VU+ duo - 1 x Dream 800 - 1 x Dream7000 - 1 x Dream 500

Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit probleem heb ik vaker gezien (met alle ontvangers) maar ook videos<P>diverse oorzaken tot nu toe:<BR>1- slecht afgeschermde scart<BR>2- overspraak van hoofdtelefoonaansluiting (vooral bij grundig 100hz tv's, aux en voulm e min op tv lossen dit op)<BR>3- overspraak in tv's audio circuit, soms helpt andere scart ingang, eventueel ook scartkabel zo bewerken dat alleen ingang tv is aangesloten<P>succes<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toe ik de topic las dacht ik "YES!!! eindelijk iemand die het vraagt"<BR>Echter na het lezen van de vraag dacht ik wel anders<BR>Ik heb namelijk geen probleem van ruis of zo MAAR!!!!<BR>Als ik naar een film kijk en het wordt heel stil en/of andere camera positie krijg ik zeer irri geruis.<BR>Dit klinkt aslof je naar een mp3 luisterd met een zeer lage bitrate.<BR>Wie weet wat dit kan zijn want het is niet leuk als je iets op cd wil opnemen (DivX) en er lijkt wel storing te zijn?<BR><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

De beste oplossing tot dusverre: de sat-tuner ook met een antennekabel verbinden met de televisie. Vervolgens de televisie automatisch naar zenders laten zoeken. Hij vindt dan ook de zender die op dat moment via de tuner binnenkomt. Vervolgens kies je het voorkeuzekanaal waar deze zender wordt opgeslagen (bij mij is dat nummer 4) en vervolgens schakel je over op de scart. <BR>De ruis komt dan in veel mindere mate je huiskamer binnen. Deze schijnt nl. inderdaad het gevolg te zijn van overspraak van de "reguliere" kanalen op de scart (EXT 1, EXT, EXT 3). Alternatief om de ruis weg te drukken is trouwens het inschakelen van een "regulier" kanaal waaronder b.v. Ned 1 weg is gestopt. Resultaat helaas wel dat je ipv ruis zachtjes die zender hoort. Ook niks voor hifi junks.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...