Ga naar inhoud

blokkerig beeld op sommige kanalen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

op de thor kiosken blokkerig

dit heb ik nooit gehad

wie weet wat de oorzaak kan zijn

Geplaatst:

De info is wat karig Keesw.

Een blokkerig beeld heeft meestal te maken met;

het signaal van de LNB, af te lezen aan de level en quality indicatie's

de CPU belasting, af te lezen in het screen van het DVB programma, of met de taskmanager van XP

of het zit in de video codec.

Als de quality aanduiding onder de 80% komt krijg je meestal last van blokken, als de CPU belasting op 100% staat veroorzaakt dat ook vaak blokken.

Wat betreft de codec's is het een kwestie van verschillende proberen.

Loop eerst eens de beide eerste mogelijkheden na, daar zit meestal het probleem.

Verder kan het natuurlijk ook een defect in de Skystar of de video kaart zijn. Maar een defecte video kaart zal zich meestal ook wet buiten het DVB gebeuren openbaren.

Komt het probleem alleen bij gecodeerde kanalen voor, of ook op FTA kanalen, alleen bij de decodering van Conax of ook bij andere coderingen?

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Geplaatst:

Heb ik nu ook last van met progdvb maar met dvbdream 0.86 alles oke.

mvgr:Bert

str8000 sattr 1.3 fun skystar2

Geplaatst:

Gompiesat, progDVB neemt bij mij ook behoorlijk meer CPU resources dan DVBdream

Hie staat de CPU belasting bij jou bij progDVB en bij DVBdream ?

De CPU belasting is erg afhankelijk van de gekozen video codec.

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Geplaatst:

ik draai progdvb mijn cpu is 23% dus dat lijk mij niet hoog andere programa s lopen goed

Geplaatst:

Die 23% is prima, maar zie je dat ook op de momenten dat het blokt ?

Andere programma's lopen goed zeg je, bedoel je daar DVB programma's mee zoals altDVB en DVBdream ? Als dat zo is moet je bij progDVB eens met de codec's gaan stoeien. Op mijn 1,2GHz Duron maakt dat het verschil tussen freezers en blokken en goed beeld. De standaard Elecard video codec geeft een vrij hoge belasting.

Hoe staat het met je level en quality indicaties ?

Albert_H

Geplaatst:

met andere programa s bedoel ik ander zenders deze doen het wel goed.

ik denk dat het ergens anders aan ligt.

bij het blokkerige beeld is mijn cpu 23%

zou het aan de keys kunnen liggen?????

Geplaatst:

Mijn ervaring is dat de key's geen blokkering beeld veroorzaken, dit is technisch gezien ook niet waarschijnlijk, de sleutel past of hij past niet, wel kan de softcam de ene codering wat beter aan dan de andere, en voegt de ene provider wat meer "verwarrende" informatie toe om de illegale decodering op het verkeerde been te zetten dan de andere. Deze problemen uiten zich waarschijnlijk eerder in Freezers en hangers dan in blokken. Blokken wil zegen dat het ontvangen signaal zoveel fouten bevat dat dat de foutcorrectie niet alles kan repareren, of dat het systeem de data niet goed of snel genoeg verwerken kan.

Daarom zijn de eerste punten om naar te kijken de quality indicatie en de cpu belasting. Met de cpu belasting zit het bij jou dus goed, hoe is het met de level en quality indicatie's op de blokkende kanalen en dan tijdens het blokken ?

Albert_H.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen