Ga naar inhoud


no or bad signal


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb een Humax4500 met een aston module.<BR>Een paar weken geleden begon het dat het beeld weg viel en ik o or bad signal in beeld kreeg. Als ik hem dan uit en weer aan zette dan had ik weer gewoon beeld.<BR>Nu krijg ik helemaal geen beeld meer en alleen no or bad signal Als je in het menu kijkt dan is er ook werklijk geen signaal.<BR>En dit is gekomen na dat ik hem vannacht had uit gezet,<BR>Cees<P>------------------<BR>cees

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, bizar heb hier ook al enkele weken zo een gelijkaardig probleem , maar wat mij opvalt is dat dit bij mij enkel voorkomt bij C+ Nederland met alle andere paketten geen probleem. Antenne al nagecheckt + lnb maar alles lijkt ok. Iemand een verklaring hiervoor????<P>Groetjes,<BR>exDumber<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR>Originally posted by exDumber:<BR><B>Ja, bizar heb hier ook al enkele weken zo een gelijkaardig probleem , maar wat mij opvalt is dat dit bij mij enkel voorkomt bij C+ Nederland met alle andere paketten geen probleem. Antenne al nagecheckt + lnb maar alles lijkt ok. Iemand een verklaring hiervoor????<P></B><HR></BLOCKQUOTE><P>Zeggen jij en Cees dat je *alleen* op C+ NL *geen beeld* hebben omdat er geen signaal is ? En ben je daar zeker van ? Mij lijkt dat toch vrijwel onmogelijk. Je zou eens naar BVN moeten kijken. Als je dat gewoon ziet (zit in het C+ pakket maar is FTA) dan kan het toch geen kwestie zijn van geen signaal maar alleen van: jammer geen geldige kaart !<P><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen of wel geldige kaart is hier denk ik niet het onderwerp.<P>Het gaat over melding: "no or bad signal" Dit is dus duidelijk een andere melding dan <BR>"service is not running or scrambled"<P>Ook ik heb van "no or bad signal" de laatste tijd regelmatig last. Meestal helpt het om de ontvanger standby en weer aan te zetten. Daarna is er weer WEL gewoon beeld.<P>Bij mij is het echter wel zo dat ondanks de melding van "no or bad signal" als ik de signaalsterkte bekijk via de menu's er wel degelijk een signaal aanwezig is.<P>Je gaat inderdaad in eerste instantie twijfelen aan schotel/lnb/kabel... wie niet ? naar zo'n melding. <P>De oorzaak kan best gelegen liggen in een niet geldige kaart, maar dan geeft de ontvanger dus een verkeerde melding op het scherm. (in mijn geval dan = wel signaal aanwezig)<P>Meestal komt de melding pas na stevig ZAP gedrag over de verschillende providers.<P>Dat de ontvanger zich dan een keer verslikt neem ik graag voor lief zolang het met een simpele aktie: standbye <> weer aan, opgelost is.<P>Ik verdenk in mijn situatie dat een gebruikte Disec lnb switch dit veroorzaakt. Zou het kunnen zijn dat bij het omschakelen (diseq a naar B) er gedurende x seconden nog even geen signaal is en daarna pas wel? Dus geen signaal als de ontvanger dat direct al verwacht en niet vindt en de error om het scherm zet, en daarna pas wel signaal krijgt?<P>Sinds dat ik de switch er tussen heb, (10 dagen) doet zich bij mij het gemelde "no or bad signal" probleem zich af te toe voor.<P>De melding "no or bad signal" blijft in deze gevallen dus toch wel vreemd. Misschien dat de echte HUMAX techneuten het antwoord weten?<P>Robert<BR><P>------------------<BR><I>**** The difference between a man and a boy is the price of their toy ****</I>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is het niet door het zappen maar ook als ik gewoon naar C+ zit te kijken, ook BVN valt dan weg, dus probleem met de kaart kan het onmogelijk zijn. Steeds krijg ik dan de melding no or bad signal en dit gebeurd enkel bij c+ Nedrland. Na de ontvanger even aan en uit te zetten is dit probleem inderdaad weer voor enkele minuten (soms een half uur of langer)opgelost. ????????? <P>Groetjes,<BR>exDumber<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog steeds no or bad signal Ik heb wegens drukte nog geen tijd gehad om een nieuwe lnb te plaatsen.Ik heb een alps gekocht en dan maar kijken of dat het is.Ik heb ook helemaal geen signaal als hij uit val.dus ik denk dat het toch de lnb is.<BR>Is er niemand die dit ook heeft of heeft verholpen?Dit gebeurt ook op de vrije kanalen<BR>Ook op bvn.<BR>cees<P>------------------<BR>cees

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Cees<P>Zou het niet gewoon domweg een temperatuur probleem kunnen zijn van een te warme ontvanger?<P>Ik heb zelf wel meegemaakt doordat de ontvanger deel uitmaakte van een leuk stapeltje hi-fi apparatuur, dat handoplegging (niet gelijk aan Jomanda denken!) toch wel aangaf dat de temperatuur tegen het kook punt liep. <P>De ontvanger ging zich dan ook echt raar gedragen, allerlei vreemde verschijnselen, varierend van vastslaan tot niet meer willen zappen. Dan hielp alleen de ontvanger echt uit te zetten en pas na 1 uurtje of zo na echt koud geworden te zijn weer aan te schakelen. <P>Nu staat de ontvanger op een goed geventileerde en redelijk vrij plek en de temperatuur blijft binnen de perken. <P>Bijbehorende problemen (hoorde echter niet het no signal probleem bij) zijn sindsdien weg gebleven. <P>'t is maar een idee!<P>grzzz<P>Robert<P>------------------<BR><I>**** The difference between a man and a boy is the price of their toy ****</I>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu een nieuwe alps lnb geplaastst.Maar het probleem blijft. Na ongeveer 4 a 5 minuten krijg ik no or bad signal.Als ik de ontvanger dan even hemaal uit zet en dan weer aan dan stopt hij weer na ongeveer 3 minuten.Ik heb een asscom ontvanger aangesloten en die werkt prima.Dus dan ga ik maar terug met de humax naar de dealer.Dan zal hij wel stuk zijn <BR>cees <P>------------------<BR>cees

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier het zelfde probleem gehad heb er een andere kabel tussen gedaan niet te kort +\- 10 meter en het probleem is verholpen.<BR>Want het signaal kan ook te sterk zijn en het kan ook zijn dat een dect telefoon er op stoort dus doe er een goede kabel tussen en dan moet de probleem voorbij zijn.<P>succes wink.gif<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem had ik ook op Cyfra+ en nog wat andere zenders, het leek wel of de LNB eerst goed warm moest worden voordat ik daar beeld op kreeg, echter na wat zoeken GOED zoeken bleek het aan de settings lijst te liggen die ik gedownload had, dit was een geconverteerde DVB2000 settings lijst die echt niet lekker werkte, na het downloaden van een andere was mijn probleem weg, ook die van mijn maat want die zat met hetzelfde gezeik. Sinds de nieuwe setting lijst erin zit heb ik geen problemen meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de setting ligt het niet het ligt echt aan de verbindg tussen de schotel en de tuner<BR>hebt het zelf ook gehad.<BR>DE nederlandse zenders blokte continu en pro7 ging blokken als mijn vriendin met de telefoon in de kamer kwam de freq van pro7 ligt bij die van dect in de buurt.<BR>Heb er andere kabel tussen gedaan en het probleem heeft zich nog niet weer voorgedaan.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Freaks <P>Ik heb hier hetzelfde probleem met de Humax hij geeft na wat zappen de melding slecht of geen signaal, als ik dan ga kijken in het menu naar de signaal sterkte dan geeft hij een ¾ volle balk aan maar mijn signaal kwaliteit is dan nul, ook als het toestel terug wordt opgestart geeft hij deze melding terug. Als het toestel dan ongeveer 1 uur afgekoeld is kan ik perfect een ganse avond terug kijken zolang ik maar niet te dikwijls zap. Nu is mijn vraag welke bootloader gebruiken jullie want ik heb dit probleem pas vanaf dat ik versie L 1.35 0016.0000 erop heb gezet, misschien is dit enkel toeval! <P> Groeten <P>------------------<BR>clarke

Impossible is a word that humans use far too often :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben maar naar de dealer gegaan in Rotterdam om dat ik er niet uit kwam Ik kreeg gelijk een nieuwe mee. Die moet ik nog proberen.Ik ben benieuwd!!!<BR>cees<P>------------------<BR>cees

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu 2 dagen een nieuwe humax 4500 met H.206 software En hij zapt veel beter en heb geen no or bad signal meer.Hij staat nu 2 dagen aan om hem warm te laten worden<BR>maar hij blijft het goed doen.Dus mijn probleem is opgelost.Hoop ik .<BR>cees<P>------------------<BR>cees

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...