Ga naar inhoud

2 x LNB op skystar

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik ben in het bezit van een skystar 2 pci kaart hier heb ik een 80cm schotle met 1 lnb op aan gesloten en alles werkt goed op astra.

Nu komt het ik wil ook graag hotbird ontvangen. Waar moet ik op letten al ik een tweede lnb koop en welke discq versie werkt het best/makkelijkst.

Geplaatst:

Hallo Jeroen.

Dat moet geen probleem zijn, op het afstellen na misschien. Ik heb ook twee lnb's voor een 80 CM Triax, maar ik kon de afstelling met de vaste beugel voor twee LNB's niet optimaal krijgen. Daarom heb ik op de LNB in de enkele standaard beugel zo'n universele beugel bijgezet en daarmee kon ik beide LNB's optimaal zetten. Je hebt dus drie mogelijkheden, een vaste beugel voor twee LNB's bij je schotel, een monoblok of een universele beugel. Van de laatste zijn er verschillende versies. De merk schotels leveren vaak zelf een beugel voor meerdere LNB's. Er zijn universele die rond de hals van de lnb in de vaste enkele beugel bevestigd worden, en die op plaats van de vaste enkele lnb houder komen en de mogelijkheid bieden voor meerdere lnb's. Wat het gunstigste is, is sterk afhankelijk van de plaatsing van de schotel, kun je er makkelijk bij of staat hij hoog op het dak, en wil je de mogelijkheid open houden om er nog één of twee lnb's bij te plaatsen.

Wat betreft de DiSEqC schakelaars kun je, zolang je onder de 4 LNB's blijft alle DiSEqC versies gebruiken. De versies 1.0 en 1.1 zijn prima, evenals 2.0 en 2.1 maar deze laatste brengen nog geen voordeel omdat de extra mogelijkheden voor zover ik weel nog nauwelijks door de ontvanger software benut worden. Het enige verschil is dat de ontvanger de status van de switch op kan vragen, maar als hij dat niet doet werkt het gewoon als een 1.0 of 1.1.

Succes met het zoeken en beslissen. Kijk eens in het schotelpark en de database rond, daar staat veel nuttige informatie.

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Geplaatst:

bedankt voor de uitleg.

Ik kan makkelijk bij de schotel , ik weet alleen het merk van de schotel niet meer.

Mijn keuze gaat dan ook uit naar een Monoblock Astra-Hotbird met ingebouwde diseqc mits niemand hier slecht ervaring mee heeft.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen