Ga naar inhoud


Problemen met Humax 5400


Gast

Aanbevolen berichten

Laat ik als eertse zeggen dat het volgende niet bedoeld is om de Humax af te kraken , maar dat het slechts om een vaststelling mijnerzijds gaat.Ik lees de laatste tijd zeer veel over problemen met de Humax 5400, met name over de seca cam combinatie , ik lees echter zeer weinig klachten over de combinatie Echostar/seca cam terwijl de Humax nog niet zolang geleden de hemel werd ingeprezen en de Echostar ad 3000 ip niet goed genoeg zou zijn.Nogmaals niet om de Humax 5400 af te kraken want ik heb met dit apparaat geen ervaring, doch het gaat me alleen maar om de constatering.Ik heb zelf zo'n 6 maanden de Echostar/seca cam 1.03/Irdeto cam 4.6 se en heb [tot nu toe] weinig of geen klacht op dit board hierover gelezen.Ook over andere apparaten zoals Strong en Nokia zijn geen of nauwelijks klachten te vinden,zouden de makers van Humax hier geen oog voor hebben zodat ook de Humax gebruikers meer aan hun trekken komen.Dit kan alleen de reputatie van Humax goed doen als ze eens wat aan de software zouden doen, want de Humax lijkt me toch nog niet zo slecht nog niet.Nogmaals het ging mij alleen om de constatering.<P>------------------<BR>Met Vr. Gr. PietBem<P>=What's in a Name? =

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is inderdaad een juiste constatering dat het tussen de Humax en de Aston CI niet lekker loopt. De laatste versies laat de Humax software bijna tot geen keys meer door en ook slaat de Humax meer vast in de Aston Combinatie dan andere CI ontvangers. Probleem ligt in de Humax software. Humax is daar zeker van op de hoogte en ik denk dat elk zichzelf respectereden onderneming zich dit aantrekt en denk ook dat er hard aan gewerkt wordt om dit te verhelpen. De Humax heeft gewoon meer geheugen in zich en kan daardoor op alle fronten de uitdaging aan met andere CI ontvangers en wint zeker op alle punten behalve bovenstaand punt. Heb zelf de Strong 4375 erbij staan en die gebruik ik heel vaak maar als ik gewoon naar Astra zit te kijken en ik kan kiezen tussen Strong en Humax kies ik toch altijd weer voor de snelheid en gebruikersvriendelijkheid van de Humax. Maar dat is dus puur een eigen inschatting<P>Satwatcher<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien dat je zo weinig klachten van de echostar hoort omdat ze niet zo veel verkocht worden, omdat de prijs ook een stuk hoger ligt. (en ik breek de echostar niet af, want ik heb nooit met zo een toestel gespeeld)<P>cu<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dit is toch een zaak van TeeBee<BR>Ik denk dat je dat soort problemen beter met TeeBee kunt regelen want die heeft toch "Live" kontact met de Hummies<BR>Dan kun je gelijk vragen wanneer die update er komt....<BR>Groetjes<BR>Ruud.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat Aston-probleem, was dat niet ondervangen tevens door de nieuwere Aston, de 1.03?<BR>Of heeft het daar niet mee te maken? Maar ik moet ook zeggen: mijn humaxje is fantastisch, maar dat drekselse vastlopen op de secaGW in de Aston, da's inderdaad enorm vervelend. En het is inderdaad met alle updates niet beter geworden.<P>Waarom werkt Aston daar nou niet goed aan mee, TeeBee? Da's toch ook in hun eigen belang?<BR>En is er geen alternatief voor de Aston?<P>Eric<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik snap heel ff het probleem niet ik heb nu hier twee humax lopen irdeto free2 cam en een cryptoworks omgebouwd tot aston 1.03 en bijde machine's hebben de afgelopen twee dagen niet een keer vastgelopen waarom gaat het bij mij dan wel goed ????????????????????<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook geen probleem, humax 5400, aston 1.03. wel gebruik ik voor de interne irdeto en de aston bijde atmel kaarten. loopt als een trein. min punt geen au. maar dit geeft niet ben creatief genoeg.<P>gr.<P>------------------<BR>

ik zal ook eens opscheppen:

humax5400, humax5400Z,philips 6072, 2x nokia dbox2 kabel, 1x nokia 9500 sat,

sagem dbox2 kabel, samsung 9401r kabel en een lege bankrekening

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Satbikkel<P>De Atmel (seca) is "nog" niet autoupdate, inmiddels heb ik wel een test versie die autoupdate is maar daar zitten nog wat bugjes in dus effe afwachten op de public release.<P>SatTurk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal heb hier ook een humax5400 en is ook gepa.... en sins ik de autoupdate file van (RAY) voor seca op mijn Atmel kaart heb zitten is het een stuk minder het vast lopen <BR>Dus voor alle duidelijkheid heb 3x Atmel kaart 2x irdeto en 1x seca en dat gaat redelijk goed suk6 allemaal <P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Bij mij ook bijna alles goed: heb patch ashton 1.3 en op irdeto pw maar mijn probleem zit in c+ op irdeto ik krijg het niet werkent? Alle files geprobeerd van deze site maar noppes alleen pw.<BR>Wie weet nog wat tips voor mij?<BR><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...