sinto Geplaatst: 1 december 2004 Geplaatst: 1 december 2004 HP heeft aangekondigd dat het vanaf volgend jaar software zal verkopen die erop gericht is de verspreiding van virussen te vertragen. In eerste instantie zal de software geschikt zijn voor ProLiant- en ProCurve-servers, maar later zou er ook een versie voor desktops gelanceerd worden. De software baseert zich onder andere op de activiteit van een proces om te bepalen of het om een virus of om een betrouwbaar serverproces gaat. Een virus of worm heeft namelijk de neiging eenzelfde connectie veel frequenter te proberen te maken dan een legitiem proces. Hoe sneller malware zich probeert te verspreiden, hoe eerder het zal opvallen, aldus Tony Redmond, technologiedirecteur bij HP. Zo infecteerde Slammer maar liefst 79.000 systemen in 31 minuten. Zodra de software merkt dat een applicatie viruskenmerken vertoont, wordt het programma vertraagd zonder andere processen te beïnvloeden. bron:news.com sinto's rule.....fun for everyone...
Gast Geplaatst: 1 december 2004 Geplaatst: 1 december 2004 Dit is wel een beetje een vorm van non-nieuws. Ik zie namelijk dat niet alleen mijn niet zo heel actuele McAfee een waarschuwing geeft als er teveel mail achter elkaar wordt verzonden (versie 6.02.3000). Ook mijn ZoneAlarm firewall controleert daarop (versie 5.5.062). Het helpt allemaal de verspreiding van malware tegen te gaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen