Ga naar inhoud


Humax 5400+motor


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb een Humax 5400 met Stab diseq HH100 motor.<P>De combinatie werkt goed als ik een korte kabel van ca 8 meter gebruik.<BR>Als ik de motor op een kabel van ca 30 meter aansluit gebeurt het dat de motor niet altijd reageert dwz niet automatisch draait.<BR>Met de korte kabel gaat het altijd. Omdat ik toch met de lange kabel moet werken heb ik een probleem.<BR>Wie kan mij vertellen hoe ik met de lange kabel het probleem kan verhelpen?<P>Alvast bedankt.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb dezelfde combinatie en dat werkt goed. Ik raad je aan om zeker een goede kwaliteit coax te nemen (dubbele afscherming en kern van 1mm) om de verliezen te beperken. Indien jouw LNB iets teveel stroom trekt zal de combinatie LNB + motor op het randje zijn. Ik gebruik een Sharp LNB (0.6bB)en het gezamenlijk verbruik is niet groter dan 500mA , d.i. de maximum uitgangsstroom van de Hum. Desnoods kun je RG212 coax gebruiken, maar aangezien de dikte (12mm) is het nogal lastig om de juiste connectoren te vinden. Ze bestaan wel want ik gebruikze hier ook, maar ik heb ze in Nederland op een 'hambeurs' gevonden. Groeten en veel succes...<P>Alfa One<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties!<P>@Skysat<BR>Heb je dezelfde configuratie?<BR>Zoja, welke kabel en software gebruik je?<P>@Pet123<BR>Ik heb van het weekend de kabel vervangen voor een betere met een dikkere kern.<BR>Ik moet erbij vertellen dat de ontvangst goed is. Het signaal niveau is hoog.<BR>Ik heb het vermoeden dat de Humax in dit geval onvoldoende spanning of signaal geeft aan de motor als ik een lange kabel gebruik.<BR>Als mijn vermoeden juist is, is het dan mogelijk om het signaal te versterken?<P>Graag een reactie van iedereen die mij op weg kan helpen.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

@alfa one<BR>Jij ook bedankt voor jouw reactie.<BR>Het verscheen terwijl ik mijn vorige reactie aan het schrijven was. Ik zal eens kijken wat het verbruik van mijn LNB is.<BR>Ik heb zoals ik hiervoor schreef ook het vermoeden dat het ook een spanningsprobleem kan zijn. Ik gebruik een dubbel afgeschermde kabel met een kern van 1mm.<BR>Blijf denken aan een oplossing!<P><BR><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je betere coax wil gebruiken, probeer dan dan een RG-59 of 11 ( type )uit. Veel duurder is deze zeker niet.<P>Belangrijk is het om te weten dat sommige coaxkabels ergens in de kabel een kink kunnen hebben. Daarmee bedoel ik dat bij bepaalde soorten eens 90° gebogen en terug plooiën fataal kunnen zijn. <P>Nog een tip: als je de kern gemakkellijk kan plooiën heb je mindere kwaliteit. Na een paar keer heen en weer zal die zeker breken!<P>Check zeker je pluggen na op massa!<P>rgds<P>------------------<BR>Satdigital

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...