Ga naar inhoud

Updaten decoder via sat

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dag,

Sommige providers updaten de soft van hun decoders via satelliet. Gebruiken ze hiervoor een speciaal kanaal met een aparte ecm pid ? Of is er een andere werkwijze ?

Hoe weet de decoder wat hij wel of niet laden mag ?

Groetjes

Geplaatst:

Dag,

Ik zie twee datakanalen op de transponders.

Kan ik met bv mijn nokia 9500 en vgrabber daar de stream van loggen, om die achteraf in een andere decoder te programmeren ?

Geplaatst:

ja je kunt de stream grabben, moet je alleen het begin en eind zoeken, maar das misschien wel te moeilijk...

met DVB2000 SI_Analyser van Micha.R, kun je mooi zien op welke PID's die data wordt gezet! dus 'ja' ze gebruiken een aparte PID, maar dan wel op een aparte transponder.

tsja, begint weer te kriebelen met al die data die daar vrij rond zwerft op de satellieten ;-) zijn er nog mensen die IPDVB2000 gebruiken, zelf heb ik het al een tijd niet meer gebruikt... maar das off topic...

Geplaatst:

Dag,

Met Si Analyser heb ik kunnen uitvissen op welke pid de updates komen.

Nu had ik gedacht dat men een volledige firmware zou sturen, maar blijkt het geval niet te zijn. Als ik een zoekbeweging op een 64tal bytes doe, dan blijken die alle

+/- 26.000 bytes terug te komen. Aangezien de firmware van de philips 2Mb is zouden de updates dan enkel in bepaalde brokken komen ?

Groetjes

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen