Ga naar inhoud


GARANTIE???


satclarke

Aanbevolen berichten

Vandaag mijn 2 maand oude Humax 5400 binnen gebracht voor herstelling, daar hij na enkele minuten zappen de melding gaf geen of onvoldoende signaal.<P>In eerste instantie dacht ik dat mijn LNB stuk was, daarom een ander toestel aangesloten en deze deed het perfect, dus misschien wel software matig? <P>Daarom nieuwe Humax software erop gezet maar niks bate, alles hetzelfde teneinde raad dan maar terug met het toestel naar de winkel van aankoop.<P>Ook volgens de verkoopster waar ik het toestel gekocht heb zou het software matig zijn, maar de technieker zou er wel eens naar kijken, en zij zou mij dan terug contacteren als er iets was.<P>Nu het oordeel van technieker: vermits ik zelf nieuwe Humax software erop gezet heb zou Humax mijn Garantie niet meer erkennen en moet ik zelf opkomen voor de kosten van de reparatie en verzending van mijn 2 maand originele Humax. <P>Dan vraag ik mij af waarom staat dan op de Humax een DB-9 connector en waarom al die moeite van Humax voor het onderhouden van een Homepage met de mogelijkheid tot het van zelf upgraden van software.<P>En waar staat dit ergens geschreven in de garantie voorwaarden. <P> <BR>Het toestel is nu opgestuurd<BR> <P> Wordt vervolgd mad.gif<BR><P>------------------<BR>clarke

Impossible is a word that humans use far too often :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt TeeBee voor de tip.<P>Ik heb betreffende satelliet za(a)k gebeld en medegedeeld dat het veranderen van originele Humax Software of het zelf inlezen van nieuwe T.V zenders geen invloed heeft op de Garantie van Humax waarbij mij wordt gezegd dat ik dan maar zelf mijn toestel naar Humax moest opsturen met de nodige schriftelijke uitleg, daarna werd dan de telefoon neergegooid. <P>Dus het toestel was nog niet verstuurt!<P>Toestel dan terug afgehaald bij Eur…. ……….. in Kermt waarbij mij nog werd gezegd dat het véél sneller ging als ik het persoonlijk zou opsturen, wat een SERVICE toch als je daar iets koopt!!!<P>Daarna even contact genomen met de satellietzaak Me…….cs in Scherpenheuvel en de zaak uitgelegd, ondanks dat ik daar het toestel niet heb gekocht kon ik daar toch terecht.<P>In die zaak is het toestel dan grondig getest.<P>Wat betreft de garantie er zou iets geregeld worden.<P> Wordt vervolgd.<P><BR><P>------------------<BR>clarke

Impossible is a word that humans use far too often :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb mijn Humax ook gekocht bij diezelfde zaak in kermt."(woensdag)<BR>S'anderdaags besefte ik pas dat ik mijn aankoopbon niet gekregen had.<P>Ik in het weekend naar daar en kreeg van de verkoper als antwoord : "kom maar terug als mijn vrouw hier is, je hebt hem bij haar gekocht anders klopt haar kassa niet meer."<P>Man en vrouw met een aparte kas. Dat is toch je reinste onzin. Volgens mij willen ze mij de aankoopbon niet geven om geen garantie meer te kunnen geven.<BR>Een stempel op de doos van de humax (garatie zegel van kermt of zoiets) lijk bij andere klanten heb ik ook niet gekregen.<BR>Dus weg garantie volgens mij.<P><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een aankopbon heeft geen betekenis v.w.b. de garantie. Je hebt wel een bewijsprobleem wellicht. Maar heb je dat apparaat niet per PIN o.i.d. betaald ? Dan ben je een eind op weg met je bewijs.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet meer dan logisch, het is zelfs je recht dat je een aankoopbon krijgt, als je iets onder garantie opstuurt naar een imp. wordt altijd gevraagd om een kopie van de aankoopbon, want anders is nooit te controleren of iets onder garantie valt of buiten de gar.periode valt. <P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij de meeste aparaten zit een kaart die je moet insturen wellicht is dat beter dan staat hij bij de inporteur ingeschreven<BR>ook al heb je dan geen kassabon<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat hebben we hier van geleerd?<BR>Beter dus NIET bij diezelfde zaak in kermt meer kopen. Blijkbaar zijn ze niet zo service-gericht en werken meer in de lijn van "om klachten over service te voorkomen, geven wij geen service meer"... <P>Have fun (ondanks diezelfde zaak in kermt) frown.gif<P>LDP<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen aankoopbewijs.<BR>Geen stempel op de doos als bewijs.<BR>Slecht de helft met de bankkaart betaald,andere helft cash.<P>In de Doos zit geen registratie formulier.<P>Hoe kan ik nu eigenlijk zorgen dat iets onder garantie valt?<BR><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Harald, je moet teruggaan naar die winkel en er voor zorgen dat je een aankoopbon krijgt , als er in de toekomst een defect is met je receiver dan heb je geen poot om op te staan, in een ander reply wordt gezegd dat een reg.bewijs invullen en opsturen voldoende is maar dat is NIET zo, ten eerste wordt er bij sommige receivers niet eens een reg.bewijs bijgesloten, ten tweede wordt er meestal toch om een kopie van een aankoopbon gevraagd (staat meestal in de voorwaarden) om meegestuurd te worden en ten derde wordt er door de meerderheid van de kopers dat bewijs niet ingevuld en opgestuurd<BR>Gekke gang van zaken, die winkel moet dit artikel toch afboeken en BTW afdragen<BR>Johnny Doe<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Harald ik hoop dat je een toestel hebt waar je lang plezier van zult hebben, wink.gif maar of je nu een aankoop bewijs hebt of niet, reken er maar niet op dat je een goede service krijgt in die zaak, of dat je geholpen wordt via de garantie ze zullen altijd proberen jou de schuld te geven van het gebrek aan het toestel, dus kosten aanrekenen voor de herstelling ook al is het toestel nog onder garantie.<P>In mijn geval was het ook hardware matig.<P> <BR> Suc6<BR><P>------------------<BR>clarke

Impossible is a word that humans use far too often :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik jullie was, zou ik een telefoontje naar de KVK plegen.<BR>Als het goed is, hebben ze daar iets van voorwaarden bij verkoop gedeponeerd.<P>Ook v.w.b. de garantie bepalingen, opsturen van artikelen en wie betaalt dat.....<P>Vraag bij de KVK over wat te doen op het moment dat de winkelier geen kassabon afgeeft, al dan niet met opzet, lijkt me toepasselijk in zo´n situatie<P>Suc6<BR>Humaxbeginner<P><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 4 maanden geleden een nieuwe humax4500 gekocht in een klein winkeltje in Rotterdam zuid.Ik moest 800 gulden betalen voor een humax4500 en 300 gulden voor een aston interface.Na 3 1/2 maand kreeg ik alleen nog maar no or bad signal.Ik heb ook in dit forum gevraagd of het wel meer voor kwam.Ik heb er een nieuwe lnb op gezet.Maar niets hielp.Ik ben naar de satelietzaak gegaan waar ik hen gekocht had.En ik kreeg gelijk een nieuwe uit de doos mee.Dit is er een met een loader h.206 en de andere was 3.31 Ik he nu helemaal geen last meer.En hij werkt heel goed geen storingen meer.<BR>{ps de gold kaarten kosten daar 35 gulden}<P>------------------<BR>cees

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Eindelijk terug op het net, onze oude vertrouwde sat4all board! Hopelijk zal het nu voor zéér lange tijd zijn, dat we samen hier onze gegevens over onze hobby kunnen delen. laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0laugh.gif" border="0 <P><BR>Ik weet het is al een hele tijd geleden maar ik wil toch nog via deze weg mijn satelliet schop in Scherp--heuvel bedanken voor het oplossen van mijn garantie probleem van mijn Humax 5400. En dit nog wel onder fabrieks garantie, dus voor mij zonder kosten. <BR>Als je dan weet dat ik daar het toestel niet gekocht had ! Dan is heeft zo een satelliet zaak toch dit pluimpje verdiend.<P> Bij deze nogmaals bedankt daar! wink.gif" border="0 <P> Groeten <P> Clarke wink.gif" border="0wink.gif" border="0

Impossible is a word that humans use far too often :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...