Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hebben jullie dat ook opgemerkt bij de montage?

Bij monteren van de schotel op het stukje pijp, dat dit geheel in elkaar wordt geknepen?

Inplaats van rond, wordt het hardstikke ovaal, van onderen gezien.

Zul je natuurlijk zeggen dat je het niet zo vast moet aandraaien, logies.

Maar een schotel van 100/110cm. zal toch goed vast moeten zitten, vooral als het stormt.

je kunt het ook zo bekijken; als de pijp niet rond is, zal de schotel daar niet kunnen draaien.

Zelf had ik gedacht om er een dikwandig stukje pijp on te stoppen van 45 mm. dan kan hij maar iets vervormen en kun je hem toch steviger aandraaien.

Iemand ervaring mee?

Het uitrichten van motor en schotel, in 1 lijn, dat kan toch makkelijker dan op het 'oog'?

Bij veel schotels zag ik dat er een rond gat zit, in het midden van de mastbevestiging.

De pijp van de rotor heeft een naad, die exact in het midden zit, (het zijn of 2 helften, of die naad is daar speciaal voor) gelijk aan de pijl, op de rotor graden verdeling.

Dat is toch makkelijker om af te stellen?

Is het gat aardig groot, 10 mm. of zo, dan is het wat moeilijker te zien.

Tip: leg er gewoon een passend ringetje in, waardoor het gat kleiner word, kun je het zuiverder afstellen.

Iemand met een andere optie?

Fred.

Geplaatst:
Citaat:
Hebben jullie dat ook opgemerkt bij de montage?
Bij monteren van de schotel op het stukje pijp, dat dit geheel in elkaar wordt geknepen?
Inplaats van rond, wordt het hardstikke ovaal, van onderen gezien.

Is de klem aan je schotel wel de juiste diameter?
Als deze te breed is kan ik me voorstellen dat de buis vervormd.(Moet toch eigenlijk niet mogen !)
Heb dezelfde motor maar buis is niet vervormd.

Praatjes vullen geen gaatjes, maar PUR wel !!!!!

Dream 800HD 13/19.2/23.5/28.2

Geplaatst:

Waarschijnlijk draai je hem toch te vast. Zelf laat ik de schotel cq motor altijd een beetje los zitten zodat hij in geval van storm met de wind kan meedraaien.Ik stel hem liever een keer vaker af dan dat hij dubbel klapt.

Geplaatst:

ik gebruik dikwandige buis.

totaal geen problemen

dikte wand is 8 mm op een buis van 50mm

Geplaatst:
Citaat:
totaal geen problemen
----------------------------------

Denk dat John het niet begrijpt.
Ik bedoel het pijpje waar de schotel aan komt.
Dus niet de pijp waar de motor aan komt, daar gebruik ik steigerpijp voor, 47 mm geloof ik.

Fred.

Geplaatst:

citaat

Is de klem aan je schotel wel de juiste diameter?

Als deze te breed is kan ik me voorstellen dat de buis vervormd.(Moet toch eigenlijk niet mogen !)

Heb dezelfde motor maar buis is niet vervormd.

Die beugel van de schotel is net zo groot als die van de motor aan de mastbevestiging.

Uitgaande van de ruimte tussen de bouten.

Alleen het gedeelte wat daadwerkelijk om het pijpje grijpt is kleiner, zeg maar de ronding. (diameter - straal)

Bij de mastklem is dat groter.

Als die erop zou zitten aan de schotel, kan ik er inkomen dat hij dan ovaal gedrukt wordt.

Nu is het niet anders.

En zo vast zit hij echt niet hoor, dat valt best mee.

Het idee van te laten 'slippen'bij harde wind, lijkt mij niet zo eigenlijk, ik kan er al zo rot bij om te installeren. (moet nog gebeuren overigens)

Fred.

Geplaatst:

ik denk dat je te dicht op het eind van de buis zit,ik gebruik altijd rvs buizen(1.5mm wanddikte en diameter 52 mm).

Uiteraard is rvs zeer stijf maar op het eind gaat ook rvs inknijpen.

Nadeel van rvs is wel dat je juist zeer strak moet met de klemmen omdat rvs zeer glad is.

Voordeel van rvs uiteraard visueel(mooi materiaal)en niet te buigen(windongevoelig).

Geplaatst:
Citaat:
Citaat:
totaal geen problemen
----------------------------------

Denk dat John het niet begrijpt.
Ik bedoel het pijpje waar de schotel aan komt.
Dus niet de pijp waar de motor aan komt, daar gebruik ik steigerpijp voor, 47 mm geloof ik.

Fred.

ik was inderdaad onvoldoende goed aan het lezen.
overigens heb ik op de stab hh100 dit probleem niet gezien met een schotel van 80 cm

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen