Gast Geplaatst: 3 december 2004 Geplaatst: 3 december 2004 Hallo, Ik heb hier een Asscom V2 staan met het volgende probleem: Telkens als ik via kanalen installeren de kanalen laat zoeken in de "c digitaal" volgorde dan zegt die nadat het zoeken voltooid is in het scherm: c digitaal kanalen: 0 en overige kanalen: 999. Dus canal algerie staat dan op voorkeuze 1 en de NL-zenders staan ergens rond voorkeuze 750. Net alsof je tijdens het zoeken "willekeurige volgorde" had gekozen i.p.v. "C digitaal" volgorde. Ik heb mij laten vertellen dat dit komt doordat de firmware die er nu in zit te oud is. Dus ik ben eigenlijk op zoek naar de nieuwste originele firmware voor de asscom. Ik heb de org.bin van M_Z al geprobeerd en de Asscom_OrgFirm.bin die Gerrit B in oktober heeft gepost ook al. Beide geven het bovenstaande probleem. Ik zoek dus de versie waarbij je bij menu optie 5,5 de keuze krijgt tussen "C digitaal" volgorde en "operator2", "operator3" enz. Dit schijnt namelijk de nieuwste te zijn. Wie kan mij hieraan helpen? Groet, Sat-trotter
gerrit B Geplaatst: 3 december 2004 Geplaatst: 3 december 2004 ik heb dat probleem ook een keer meegemaakt maar weet niet meer hoe ik dat opgelost heb. Die ontvanger wilde toen ook geen enkel C+ kanaal inlezen en de rest wel. Kan het zijn dat je geen geactiveerde C+ kaart gebruikt? En als je een willekeurige volgorde in leest zie je dan de nederlandse en andere C+ kanalen wel? Ik zal in mijn archieven duiken. suc6 gerrit B zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
gerrit B Geplaatst: 3 december 2004 Geplaatst: 3 december 2004 Hoe zit het met je signaal sterkte menu optie 7.1 ? Deze moet wel rond de 4 zitten wil je C+ signalen ontvangen suc6 gerrit B zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Gast Geplaatst: 3 december 2004 Geplaatst: 3 december 2004 Ik had inderdaad niet een geactiveerde kaart gebruikt. Ik had er nog een oude seca1 kaart in. Ik dacht dat dat niet mocht uitmaken voor het inlezen van de kanalen. Blijkbaar dus wel. Nadat ik er een werkende seca2 kaart erin had gedaan, zag menu 5.5 er ineens ook anders uit namelijk met de keuze tussen "C digitaal" volgorde en "operator2" en "operator3" zoals ik al had beschreven. Nu las die de kanaaltjes dus wel keurig in op de C digitaal volgorde. Wat een smartcardje wel niet teweeg kan brengen. In ieder geval hartstikke bedankt voor de tip. Groeten, Sat-trotter
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen