Ga naar inhoud


zwart-wit bij instelling a/v output op s-video


Gast toonsat

Aanbevolen berichten

Hallo <BR>Wie kan mij vertellen of dit normaal is ,<BR>ik krijg dus een zw/wit beeld op s-video<BR>daar de video uitgang altijd s-video is<BR>neemt mijn video ook alleen in zw/wit<BR>op .<BR>wie weet hier een oplossing voor ?<P><BR>de groeten toon

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk als je de instelling in je hummie veranderd van s-vhs naar rgb dat het probleem is opgelost.Een kennis van mij had dit probleem ook.Lees anders eens de gebruiksaanwijzing van je hummie eens goed door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je wel een echte S-VHS videorecorder. Hiermee bediel ik dus een vid.rec. met een aparte S-VHS ingang. Als je probeert om via de scart S-VHS te ontvangen (er zijn hiervoor n.l. genders te verkrijgen) en je videorecorder ondersteun geen S-VHS dan zal je een zwart-wit beeld krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi<BR>Ik heb dus van alles geprobeerd maar via de humax scart uitgang video blijf ik zw/wit beeld krijgen bij opname, mijn video is een <BR>nieuwe s-vhs van de uitvinders en heeft een <BR>speciale ingang voor de sat met instelbare<BR>ingang die ik ook op de sat gezet heb en op<BR>s-video <BR>maar ja de zw/wit tijd hebben we toch gehad dacht ik zo .<BR>als ik via de tv opneem heb ik wel kleur. <BR>WIE WEET DE OPLOSSING <BR>de groeten TOON.<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toonsat,<BR>Zoals je alles nu hebt ingesteld moet je geen gebruik maken van de scart maar van de echte S-VHS verbinding. Dit is een een kabel met aan beide zijden een klein rond stekkertje. Zoals ik je verhaal nu lees gebruik je 2 verschillende soorten video signalen door elkaar heen. Dus.. of scart of S-VHS.<BR>Bij S-VHS moet je de audio ook apart doorverbinden anders heb je geen geluid.<P>Borry<BR><p>[This message has been edited by Borry (edited 11-12-2000).]

Link naar reactie
Delen op andere sites

1e- humax doet volgens handleiding alléén s-vhs op de TV-scart wat z/w zou verklaren. Nare bij de humax is dat je scarts niet separaat kunt instellen. <P>2e- op veel TV's is er maar één scart die s-vhs signaal aan kan<P>Probeer dus TV scart van humax naar jvc AV2. daarna jvc AV1 scart naar TV scart ingang die het rechtsreeks op humax wel doet.... <P>Ik heb zelf 3 ontvangers in gebruik dus heb ik zelf s-vhs opgegeven en doe alles via RGB signaal wink.gif<BR> <BR>

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als aanvulling op vorige van <P>Probeer ook eens je scart aan te sluiten op de TV scart van de HUMAX. Volgens de handleiding zit hier wel een S-VHS Video Output op. Gebruik wel een kabel die volledig is aangesloten. Ik hoop voor je dat dit werkt. De Humax heeft geen speciale S-VHS aansluiting (jammer eigenlijk) Je kunt ook nog gebruik maken van een gender. Dit is een Scartplug waar i.p.v een kabel een verloopaansluiting op zit voor S-VHS. Hiermeen kan je dan een verbinding maken van de Scart van Humax naar de S-VHS ingang van je video. Ik neem aan dat er op je JVC Video wel een S-VHS aamsluiting zit.<P><BR>Succes ermee Borry<BR><p>[This message has been edited by Borry (edited 11-12-2000).]

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Humax heeft inderdaad maar 1 s-video uitgang (de TV scart), de VCR uitgang is totaal onbruikbaar als de humax op s-video staat, dit is een grote tekortkoming.<P>Ik heb ook een JVC S-VHS en ik moet "L-1" gebruiken want "L-2" ondersteund geen s-video input. De s-vhs output van de JVC gaat naar de TV, helaas moet de video aan staan om SAT te kijken.<BR>Dit is de enige manier om het werkend te krijgen in s-video, maar geeft wel de beste kwaliteit. Ik ben er 2 dagen mee bezig geweest om het uit te zoeken. Het maakt niet uit of je scart of s-vhs kabels gebruikt, ze ondersteunen beide s-video.

Link naar reactie
Delen op andere sites

YEP MIFFY dit is inderdaad de eenigste manier maar ik heb de video nu gewoon via de ant-ingang aangesloten want in vindt het niks als die video altijd aan moet staan om gewoon naar de humax tekijken .<BR>bedankt alle voor de reacties en wens ik<P>IEDEREEN PRETTIGE FEESTDAGEN<BR>de groeten TOON<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...