Ga naar inhoud

zwart-wit bij instelling a/v output op s-video

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo <BR>Wie kan mij vertellen of dit normaal is ,<BR>ik krijg dus een zw/wit beeld op s-video<BR>daar de video uitgang altijd s-video is<BR>neemt mijn video ook alleen in zw/wit<BR>op .<BR>wie weet hier een oplossing voor ?<P><BR>de groeten toon

Geplaatst:

Ik denk als je de instelling in je hummie veranderd van s-vhs naar rgb dat het probleem is opgelost.Een kennis van mij had dit probleem ook.Lees anders eens de gebruiksaanwijzing van je hummie eens goed door.

Geplaatst:

Heb je wel een echte S-VHS videorecorder. Hiermee bediel ik dus een vid.rec. met een aparte S-VHS ingang. Als je probeert om via de scart S-VHS te ontvangen (er zijn hiervoor n.l. genders te verkrijgen) en je videorecorder ondersteun geen S-VHS dan zal je een zwart-wit beeld krijgen.

Geplaatst:

hoi<BR>Ik heb dus van alles geprobeerd maar via de humax scart uitgang video blijf ik zw/wit beeld krijgen bij opname, mijn video is een <BR>nieuwe s-vhs van de uitvinders en heeft een <BR>speciale ingang voor de sat met instelbare<BR>ingang die ik ook op de sat gezet heb en op<BR>s-video <BR>maar ja de zw/wit tijd hebben we toch gehad dacht ik zo .<BR>als ik via de tv opneem heb ik wel kleur. <BR>WIE WEET DE OPLOSSING <BR>de groeten TOON.<BR>

Geplaatst:

Toonsat,<BR>Zoals je alles nu hebt ingesteld moet je geen gebruik maken van de scart maar van de echte S-VHS verbinding. Dit is een een kabel met aan beide zijden een klein rond stekkertje. Zoals ik je verhaal nu lees gebruik je 2 verschillende soorten video signalen door elkaar heen. Dus.. of scart of S-VHS.<BR>Bij S-VHS moet je de audio ook apart doorverbinden anders heb je geen geluid.<P>Borry<BR><p>[This message has been edited by Borry (edited 11-12-2000).]

Geplaatst:

1e- humax doet volgens handleiding alléén s-vhs op de TV-scart wat z/w zou verklaren. Nare bij de humax is dat je scarts niet separaat kunt instellen. <P>2e- op veel TV's is er maar één scart die s-vhs signaal aan kan<P>Probeer dus TV scart van humax naar jvc AV2. daarna jvc AV1 scart naar TV scart ingang die het rechtsreeks op humax wel doet.... <P>Ik heb zelf 3 ontvangers in gebruik dus heb ik zelf s-vhs opgegeven en doe alles via RGB signaal wink.gif<BR> <BR>

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Geplaatst:

Als aanvulling op vorige van <P>Probeer ook eens je scart aan te sluiten op de TV scart van de HUMAX. Volgens de handleiding zit hier wel een S-VHS Video Output op. Gebruik wel een kabel die volledig is aangesloten. Ik hoop voor je dat dit werkt. De Humax heeft geen speciale S-VHS aansluiting (jammer eigenlijk) Je kunt ook nog gebruik maken van een gender. Dit is een Scartplug waar i.p.v een kabel een verloopaansluiting op zit voor S-VHS. Hiermeen kan je dan een verbinding maken van de Scart van Humax naar de S-VHS ingang van je video. Ik neem aan dat er op je JVC Video wel een S-VHS aamsluiting zit.<P><BR>Succes ermee Borry<BR><p>[This message has been edited by Borry (edited 11-12-2000).]

• 2 weken later...
Geplaatst:

Humax heeft inderdaad maar 1 s-video uitgang (de TV scart), de VCR uitgang is totaal onbruikbaar als de humax op s-video staat, dit is een grote tekortkoming.<P>Ik heb ook een JVC S-VHS en ik moet "L-1" gebruiken want "L-2" ondersteund geen s-video input. De s-vhs output van de JVC gaat naar de TV, helaas moet de video aan staan om SAT te kijken.<BR>Dit is de enige manier om het werkend te krijgen in s-video, maar geeft wel de beste kwaliteit. Ik ben er 2 dagen mee bezig geweest om het uit te zoeken. Het maakt niet uit of je scart of s-vhs kabels gebruikt, ze ondersteunen beide s-video.

Geplaatst:

YEP MIFFY dit is inderdaad de eenigste manier maar ik heb de video nu gewoon via de ant-ingang aangesloten want in vindt het niks als die video altijd aan moet staan om gewoon naar de humax tekijken .<BR>bedankt alle voor de reacties en wens ik<P>IEDEREEN PRETTIGE FEESTDAGEN<BR>de groeten TOON<BR>

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.