Ga naar inhoud


RGB beeldkwaliteit 5400


Gast

Aanbevolen berichten

Ik weet dat de beeldkwaliteit van de Humax 5400 niet super is, maar ik heb hier nog niemand over gehoord:<P>Als er veel wit in beeld komt, neemt het contrast af, alles wat zwart is wordt roder,<BR>het is goed te zien aan de zwarte randen.<BR>(Als je bijv. op "?" drukt voor het witte helpscherm, dan wordt de rest stukken roder.)<BR>Als ik niet RGB gebruik is het contrast wel goed, maar de kwaliteit natuurlijk minder.<BR>Ik heb ook nog even vergeleken met een standaard Seca ontvanger (AssCom), en die heeft hier absoluut geen last van in RGB, dus kan het niet aan de TV liggen denk ik(Panasonic). Ook heb ik scartkabels gewisseld en boxen uit de buurt gezet zonder succes.<P>Is dit ooit iemand opgevallen, of weet iemand hier de oorzaak van?

Link naar reactie
Delen op andere sites


de PAL(*) beeldkwaliteit van de Humax is gewoon goed. Als er al problemen zijn komt dat gewoon door uitzending in lage kwaliteit / bitrate.<P>Ook RGB heb ik op mijn philips TV een perfect plaatje. Misschien dat signaalnivo net niet lekker is voor je TV?<P>(*) NTSC doet Humax slecht / haperend beeld<BR>

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR><font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Bart:<BR><B>de PAL(*) beeldkwaliteit van de Humax is gewoon goed. Als er al problemen zijn komt dat gewoon door uitzending in lage kwaliteit / bitrate.<P>Ook RGB heb ik op mijn philips TV een perfect plaatje. Misschien dat signaalnivo net niet lekker is voor je TV?<P>(*) NTSC doet Humax slecht / haperend beeld</B></font><HR></BLOCKQUOTE><P>Twee vragen: hoe doet die tv het met cvbs ? Ik zie zelf geen problemen (ook Philips TV).<BR>Tweede vraag: waar haal je NTSC eigenlijk vandaan ? Zit dat ook op 1 van de Hotbirds of Astra ?<P>

Link naar reactie
Delen op andere sites

RGB is hier zichtbaar beter dan cvbs. Cvbs is nog steeds goed beeld. Verschil is dus wel het goede kabeltje waard!<P>NTSC zijn vooral vagere amerikaans signalen zoals NBC op 15W.

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste miffy,<BR>ik heb hier hetzelfde probleem,<BR>ik heb ook een panasonic tv en heb ook last als ik de humax op csvb zet dat ik lijnen zie.<BR>erg storend, ik heb hem nu op rgb staan en dan zijn de lijnen weg, een heel strak beeld dus, maar dan vind ik het beeld te donker.<BR>ik krijg het niet goed met contrast en lichter zetten.<BR>toch laat ik hem maar op rgb staan omdat dit voor mij het betse resultaal geeft, al ben ikzelf ook niet helemaal content met de beeldkwaliteit, maar het is denk ik ook een stukje gewenning???<P>groetjes harrewar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik nu S-video ipv. RGB, dat geeft de beste kwaliteit op mijn TV (nieuwe Panasonic breedbeeld).<BR>Helaas moet ik elke keer als ik iets opneem terugschakelen naar RGB want mijn S-VHS recorder laat het S-video signaal van de humax in zwart/wit zien, heel vreemd want alle ander S-video bronnen komen wel in kleur door. Hoe kan dit, geeft de humax een anders S-video signaal af?<BR>Ook vind ik het jammer dat de 2 scart uitgangen van de humax niet apart in te stellen zijn S-video/RGB/...(de AssCom had dit wel geloof ik).

Link naar reactie
Delen op andere sites

er is paar dagen terug ook een topic over geweest dat door toonsat is gestart. Effe lezen misschien.....

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt bart, ik ben er nu uit dankzij dat bericht. De humax heeft maar 1 s-video uitgang, de andere is onbruikbaar helaas. Als je video op wil nemen met s-video kwaliteit kun je dus niet de VCR uitgang gebruiken! frown.gif slecht ontworpen van humax.<p>[This message has been edited by miffy (edited 22-12-2000).]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...