Ga naar inhoud


Digitale uitgang, vraagje


Gast

Aanbevolen berichten

Zou de optische digitale uitgang willen aansluiten op m'n Sony minidisk. Probleem is, deze toestellen staan 10 meter van elkaar, bestaat er een 10 meter optische kabel om beiden aan te sluiten ? Of gaat dit zover niet ? Heb enkel een 30cm kabeltje die bij de MD zat. Waar vind je een winkel die dit verkoopt ? Iemand ervaring of idee ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi,<P>Die afstand van 10 mtr lijkt mij bij een optische glasvezel verbinding geen probleem.<P>Mijn Humax, zit aan een DD versterker vast middels een opto kabel van een mtr of 5. Werkt prima!<P>Er zijn wel enorme prijsverschillen in die kabeltjes. Zonder blikken of blozen vragen sommige winkels fl. 60,- voor een kabeltje van 1 a 2 mtr. <P>Ik vond in Amsterdam een winkel die er relatief goedkoop mee was. (prijzen circa... het is al een paar maanden geleden)<P>2 mtr 14,95<BR>5 mtr 24.95<P>Weet niet of ze nog langere hebben.<P>Mocht je naam en adres willen hebben, stuur maar een mailtje.<P>Hou er wel rekening mee dat je volume regelaar van de HUMAX (via AB) niet (meer) werkt zodra je voor het DD signaal (optisch) kiest.<P>grzz<P>Robert NL

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep,<P>Ik woon in Antwerpen en in de Rato kan je optische kabels van 5meter kopen tegen een schappelijke prijs. Een 10meter kabel werkt ook perfekt maar deze zijn niet te krijgen (denk ik) want heb deze via via laten maken<BR>Alle gegevens van deze winkel staan op <A HREF="http://www.rato.be" TARGET=_blank>www.rato.be</A><BR>Suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Fnac Gent hadden ze enkel kabeltjes tot 2m lengte en de man waar ik het aanvroeg deed, zoals de gewoonte in Fnac, alsof ie het hoorde donderen in Keulen....<P>De prijzen waren ook niet mals

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is het zinloos de digitale uitgang van de 5400 aan te sluiten op een minidisk. E.e.a. omdat hier uitsluitend Dolby Digital data uitkomt als er op een DD zender (PRO7) is afgestemd. Daarnaast begrijpt een minidisk niets van het DD signaal doch slecht een stereo SPDIF signaal.<P>GSAT

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Humax aansluiten op een MD via een optische kabel gaat prima. Ik heb al heel wat moois opgenomen. Maar het probleem blijft met de aansluiting . Een lange optische kabel kost een vermogen en vergt een zorgvuldige aanleg. Er mogen absoluut geen knikken in de kabel zitten. Je moet dus altijd ruime bochten kiezen.Dus de kabel langs de plinten spijkeren is uit den boze!!!. Maar waarom niet kiezen voor een veel goedkopere oplosssing. Zoals het gezegde: Als Mozes niet naar de berg komt, Komt de berg wel naar Mozes. ........ Zet je MD bij de Sat-Ontvanger . Zo kan je met de bijgeleverde optische kabel de verbinding maken. De andere verbindingen naar je versterker maak je nu met de veeeel goedkopere audio kabels.<BR>Heb ik ook gedaan en alles werkt perfect.<P>Groeten Borry<BR><p>[This message has been edited by Borry (edited 29-12-2000).]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...