Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste mensen,

Sinds gisteren kent mijn dreambox de Thor satelliet niet meer. Het volgende gebeurd:

Wanneer ik een zender kies op de Thor satelliet blijft de schotel staan en krijg ik de melding "service could not be found".

Andere satellieten kwamen wel in beeld. Momenteel heb ik moeten constateren dat ook de signalsterkte op andere kanalen (satellieten) is afgenomen.

Ik heb het volgende gedaan:

Opnieuw geflasht met origineel beta108_2-1 in de flash;

Flash erase gedaan;

Alles opnieuw ingesteld.

Met flaswizard 4.5a hydra7000_zeus_108_2 op USB stick geinstalleerd.

Helaas het probleem bleef zowel met de hydra als met het originele dream image.

Daarop heb via het menu de schotel laten draaien naar positie 0 (zero). Dit werkte.

Daaropvolgend weer laten draaien naar astra 19.2 E Nederland 1. De sterkte was slechts 65% terwijl ik normaal 79% haal.

Vervolgens heb ik de wok weer naar zero gedraaid en gereset.

Dit alles heeft echter niet geholpen. Ik vrees dat mijn motorbesturing kapot is, immers ook al zou ik de wok opnieuw uitrichten, naar Thor draait hij al helemaal niet.

Mijn motor is 6 maanden oud en van het type DiSeqC 1.2 motorized H-H Motor SRT DM 2100.

Nog iets:

Voor dat dit euvel zich openbaarde heb ik veel gereset omdat met name de jukebox plugin niet goed werkte.

Herkent iemand dit? Graag hulp.

Bij voorbaat dank,

Harry

Geplaatst:

Citaat:
Wanneer ik een zender kies op de Thor satelliet blijft de schotel staan en krijg ik de melding "service could not be found".

Weet je zeker dat je schotel niet draait?

Ik heb namelijk een wavefrontier dat betekent dat als ik zap dat ik meteen beeld behoor te krijgen.

Dat doe de dreambox dan ook overal behalve bij 30west en 1 west. Daar krijg ik ook eerst de melding "service could not be found" .

Maar na een tijdje of na even zappen krijg ik opeens beeld.

Geplaatst:

Nee geen virus.

Eerder een foutje in de settingslijst of configuratie.

Geplaatst:

Alan,

Ik gebruik de settingslijst van PET. Tot dusver nog nooit problemen mee gehad. Ook de configuratie is niet gewijzigd.

Ik heb het probleem nu met alle door mij geteste software:

1.08.2 beta origineel

Hydra Angharad

Hydra Zeus

Gemini

Wat mij verder is opgevallen is het volgende:

De signaalsterkte wisselt sterk. Het varieert van 80% tot 45% (NED 1), dit zonder aanleiding . Dit heb ik nog nooit gehad.

Hebben anderen soortgelijke ervaringen?

Harry

Geplaatst:

wellicht een probleempje met de coax, slechte verbinding in een connector oid?

kijk daar ff naar

john

Geplaatst:

@John,

Ik heb alle coaxverbindingen gecheckt en eventueel wat aangedraaid. Dit lijkt goed. Het wegvallen van de SNR waarden heb ik nog niet weer gehad.

Wel is het voor mij nog steeds een groot raadsel waarom ik met diverse software wel alle satellieten kan bereiken (ook de westelijke) en Thor niet. Er wordt kennelijk geen signaal afgegeven tot draaien,

Harry

Geplaatst:

Mensen,

Ik heb het probleem opgelost.

In mijn satellietconfiguratie staat een lijst "many satellites etc. etc." Hierin staat ook Thor vermeld op 0.8 gr W.

Deze Thor heb ik gedeleted en daarna weer toegevoegd op 1 gr W. Daarna was alles weer zoals het hoort.

Ik vermoed dat in de originele firmware de fout heeft gezeten. Met de installatie door flashwizard van de andere software op de USB is waarschijnlijk deze fout meegekopieerd. De instellingen gaan namelijk mee.

Grote kans dat er meer zijn die dit hebben.

Harry

Geplaatst:

vindt ik toch wel vreemd.

Of ik nu 0,8 of 1 graad west heb mag voor de ontvangst zo goed als niets uitmaken.

Dan zou je nl ook alleen maar kunnen kijken als het windstil is.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Geplaatst:

Citaat:
vindt ik toch wel vreemd.

Of ik nu 0,8 of 1 graad west heb mag voor de ontvangst zo goed als niets uitmaken.

Dan zou je nl ook alleen maar kunnen kijken als het windstil is.

Hij draaide helemaal niet naar Thor. Je kunt dus nooit kijken onafhankelijk van het weer.

Harry

Geplaatst:

Zal dus wel een gevolg zijn van het aantal satellieten wat een Humax aan kan nl 32. En er was ook nog een probleem met satposities boven meen de 26.

Avensis

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen