Ga naar inhoud


Aanschaf Humax 4500 FAQ


Gast

Aanbevolen berichten

Na het lezen van alle topics is het moeilijk voor mezelf te beslissen om deze ontvanger aan te kopen of niet. De ene is tevreden; de andere loopt continue met zijn hoofd tegen de muur. Is er iemand die me kan vertellen wat te doen bij aanschaf van deze ontvanger. Ik denk dan aan o.a. welke soft, welke cam,etc....Kan ik in seca m'n kaartjes nog altijd proggen met mijn JDM of niet. <BR>Ik weet het...een FAQ bij aanschaf Humax 4500. Een idee misschien?<P>Verder........ all the best for 2001 for all readers and members.<P>Christof

Link naar reactie
Delen op andere sites


Christof. Ik neem aan dat je de Humax 5400 bedoeld. Deze is zeker de moeite van aanscaf waard. Zelf heb ik er ook 1 en ben er zeer te vreden over. Qua instellingen zijn de mogelijkheden ongekend. Zowel bij TV als radio. FEC , Symbolrate, DiSEqC 2.0 en 1.2 etc,etc. Ook eenvoudig om nieuwe software er in te zetten. Ook vanwege de ingebouwde Irdeto. Ook je kaartje kan je blijven gebruiken. Met wel systeem werk je nu eigenlijk, dat je wil overstappen naar Humax??<P>Groeten Borry<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo christof,<P>Ik ben een kleine maand in het bezit van een Humax IRCI 5400. Ben best tevreden over deze ontvanger. Ik heb ondermeer ook een Nokia 9200. Wat betreft functionaliteit en gebruiksgemak is hij volgens mij beter. M.a.w. in mijn ogen oogt de Humax een stuk professioneler en gebruiksvriendelijker. (Sorry Nokia aanhangers). Ik heb hem draaien met een pic kaart met keys voor P****** w**** en via een Aston 1.3 met pic kaart voor S**a. Ben nog niet zeker maar volgens mij heeft mijn kaartje al een update binnen gekregen. <P>Aan al dit plezier hangt wel een vrij stevig prijskaartje. Je mag rekenen op een goeie 30.000 Bef. (Humax+Aston en pic kaartjes). Dit kan natuurlijk wel verschillen van winkel tot winkel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wanneer je een irdeto kijkdoos voor Astra & Hotbird wilt is de 5*00 ideaal. Met een Aston Seca wordt het al wat moeilijker omdat mijn Humax gemiddeld na 5 keer zappen vastloopt en ik hem dan uit en aan moet zetten. Zelf heb ik een 5100 en heb daarom wel spijt dat ik niet wat meer naar een Strong of Echostar heb gekeken.....<P>Voor echte satelliet hobby (en dan bedoel ik niet het openzetten van kaartjes) is de Humax 5*00 serie stuk minder dan de oude nokias. O.a. ntsc kanalen, scart signaal, aantal scarts, koppeling met PC, display, kanaalzoeken zijn bij een 5400 allemaal minder. Daarom heb ik gelukkig ook nog steeds een 9500 met LT8700 smile.gif<BR>

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

bart, Van die Nokia kan ik mee voorstellen,heb hierover altijd veel goede berichten gelezen. Met de 5400 heb ik zelf zeer goede ervaringen, zeer weinig vastlopers. Op welke sat en bij welk station ontvang jij NTSC programma's ?? Ik heb een 150 cm schotel, dus kan een aardig eind draaien.<P>Borry<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft vastlopers en het niet binnenkrijgen van updates via de 5400 kan ik je melden dat dit probleem verleden tijd is als je een secaci heb met de versie 1.04. Alles wat men irritant vond aan de Humax in combinatie met Seca is met deze versie CI volslagen verleden tijd.<P>Als je dus een nieuwe set koopt en je wilt een nieuwe CI hebben dan moet je dus goed er op letten dat je een 1.04 versie soft in de CI heb zitten.<P>Wat betreft het echte hobbyen heeft de Nokia 9200/9500/9600 nog wel een voorsprong maar mochten alle mooie gedachten van verschillende mensen die er mee bezig zijn in klinkende daden worden omgezet dan zal die achterstand binnenkort verleden tijd dienen te zijn.<P>Satwatcher

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hier moet ik zeggen dat ik met 1.01.06p op mijn Humax en Aston 1.03 vastlopers tot incidenten behoren zappen gaat perfect heen en terug ruim 300 kanalen zonder maar ook een vastloper.<P>Updates komen sinds de update en met goede files ook fatsoenlijk binnen, ik ben er van overtuigd dat als je nu een Humax 5400 met Aston 1.04 kunt bemachtigen je een van de mooiste en veelbelovende receivers in je handen hebt.<P><BR>------------------<BR>Moderator<BR>Humax Digital(NL) - General(EN).<p>[This message has been edited by d0xt3rCb (edited 29-12-2000).]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is goed gesproken ik dacht vroeger ook anders.<BR>Maar sinds ik deze Rols onder de digitale ontvangers hier heb sluit ik mij helemaal aan bij deze vorige posting .<BR>Humax = the best

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan allen bedankt voor de antwoorden. 'k weet waar ik op moet letten bij aanschaf van een dergelijke ontvanger.<BR>Ik zal de moeite doen om van al jullie ervaring een FAQ te maken. Zo iedereen mag nog altijd z'n ups and downs posten. Kandidaat aankopers en newbies hoop ik zo via deze FAQ voldoende te informeren.<P>Groetjes, <P>Christof<P>Nu nog een goeie handelaar vinden!!!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR><font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Borry:<BR><B>Op welke sat en bij welk station ontvang jij NTSC programma's ?? Ik heb een 150 cm schotel, dus kan een aardig eind draaien.<BR>Borry</B></font><HR></BLOCKQUOTE><P>hoeft niet zo ver op 15W zit CNBC wat door mijn Humax verminkt wordt. Kanaal is op de mm9500 qua beeld een van de beste zenders die er digitaal te ontvangen zijn smile.gif<P>

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vastlopers?<P>Ik ben met de kerst in de Belgische Ardennen geweest en mijn humaxje meegenomen daar er reeds een schoteltje 60 cm. aanwezig was.<P>Thuis regematig vastlopers op een schotel 100 cm. in Belgie 0 vastlopers en snel schakelen. <BR>Ik vraag me nu toch sterk af of dit niet aan teveel signaal ligt.<P>ps. happy newyear.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...