RobertDeNiro Geplaatst: 8 december 2004 Geplaatst: 8 december 2004 hoi ik ben bezig met het plaatsen van een 2e generatie Wavefrontier T90, ik heb geen kompas maar ik richt hem zo een beetje op gevoel richting de nul graden zuid, mijn middenlnb komt dan op de 0 op de lnb-stang, dan heb ik de stangen van de lnb-houder met een waterpas waterpas gezet(stond al goed, hoefde niet met de roterende scharnieren te draaien(is dit de skew afstelling? volgens de holles sheet heb ik dan met mijn ingevulde gegevens voor A'dam een skew van 86,4 is dit trouwens naar links of rechts draaien?), toen heb ik gekeken of ie ongeveer op 30.4 graden elevation stond (berekend via de mooie sheet van holles (is bv. 2 graden dan dat de schotel bijna helemaal vertikaal staat of juist horizontaal? ik weet niet vanaf welk punt ik de graden moet nemen) Nu ben ik zover dat ik de middenlnb op 0 heb geplaatst op mijn lnb-rail en wil nu via mijn Dreambox 5620 een FTA kanaal instellen zodat ik kan zien of ik beeld heb maar ik weet niet hoe dat precies moet. Ik heb geprobeerd hem te laten scannen op de transponders van Thor (heb bij satellietconfiguratie in het menu van de 5620 al Thor als een enkele sat ingesteld, een lnb (tussen de lnb en de receiver heb ik nog een satfinder maar die heb ik ook nog niet horen piepen of uitslaan. Ik heb nog de originele image/firmware op mijn 5620. Als iemand me kan vertellen via welke menu ik een kanaal op Thor 0.8W kan instellen op mijn 5620 kan ik verder met mijn installatie. Bedankt. PS Op deze site staat veel info: http://multilnbdish.com/Manual/Manual%20T90%20Letter%20size%20page04%20-%20Amsterdam_020620.pdf hier werk ik mee en daarnaast de sheet van holles en de site van duwgati en het boekje dat bij de T90 zat maar daar staat in principe hetzelfde in als op de eerste link maar met minder afstelgegevens als dat je op de site zelf kan vinden (graden per land, stad) Clark FlashPVR40, M-vision STX-5, WaveFrontier T90, Golden Interstar 0,3 LNB
Ome Merde Geplaatst: 8 december 2004 Geplaatst: 8 december 2004 onderwerp van site sjerom : http://dreambox.sjerom.com/modules/soapbox/article.php?articleID=14 wellicht heb je er wat aan merDe deze ruimte is te huur
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen