Ga naar inhoud


De weg kwijt met Humax Allcam/ Freecam Patch


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo,<P>Ik heb een nieuwe humax 5400 gekocht. Nu wil ik hier een allcam ontvanger van maken. Nu kom ik overal patch'en tegen, en verschillende links. Echter als ik bij humax-nl kijk, staat dat er problemen zijn met loader 2.07,<BR>Nu denk ik dat ik 2.07 heb, want wanneer ik mijn Humax aanzet geeft hij op het display L2.07 aan. In een eerdere topic in deze area blijkt dit nummer het type board aan te geven. dus wat is dan mijn loader versie. zoals jullie merken, ben ik de weg kwijt. Wie kan me het volgende vertellen:<P>** Wat kan ik doen met de Allcam software, is dit alleen voor het gebruik van buitenlands kaarten, of hoef je hier geen kaarten meer te gebruiken. en kan ik deze wel updaten, vanwege mijn loader versie.<P><BR>** Ik heb geprobeert een Ird** kaart te maken voor PW**, deze kaart werkt wel in een Pace , maar zodra ik hem in de humax stop, geeft hij een ongeldige kaart aan. Mijn orginele Irdeto kaart werkt wel op beide. Welke files moet ik gebruiken? (ik heb een goldprogrammer)<P>** Bij deze ontvanger heb ik een ASTON SECA CI versie 1.05module gekocht. Is deze te upgraden naar een freecam? zo ja hoe kan ik dit doen, ik heb de beschikking over een systeem met een PCMCIA slot.<P>Redmaster<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites


>** Bij deze ontvanger heb ik een ASTON SECA CI versie 1.05module gekocht. Is deze te upgraden naar een freecam? zo ja hoe kan ik dit doen, ik heb de beschikking over een systeem met een PCMCIA slot.<P>hahahaha, sorry dat ik moet lachen maar het is gewoon een grappige vraag!<P>je moet helemaal niks doen met die 1.05.. ja goed bewaren en af en toe lieve dingen tegen em zeggen laugh.gif ok effe serieus, je kunt nu 'gewoon' zelf een kaartje fabrieken met een stuk of wat (8 geloof ik) providers (zeg maar pakketten) erop!<P>Veel kijk plezier!<P>By the way: die geprogde Irdeto kaart werkt denk ik alleen in een gepatchte Humax (denk ik)<P>Op je andere vragen heb ik helaas geen antwoord.<P>Mazzel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Red, om ff je vragen te beantw:<P>** Wat kan ik doen met de Allcam software, is dit alleen voor het gebruik van buitenlands kaarten, of hoef je hier geen kaarten meer te gebruiken. en kan ik deze wel updaten, vanwege mijn loader versie.<P>De allcam sw, is primair bedoeld om een andere codering zoals betacrypt (o.a. premiere duitsland) ook te kunnen ontvangen. Dit betekent dus dat je gewone irdeto altijd kan gebruiken in de "normale" versie. Met de patch dus ook betacrypt. Je moet ALTIJD een cam (is ingebouwd in 5400) met kaart gebruiken. Wat bedoel je met updaten?<P>** Ik heb geprobeert een Ird** kaart te maken voor PW**, deze kaart werkt wel in een Pace , maar zodra ik hem in de humax stop, geeft hij een ongeldige kaart aan. Mijn orginele Irdeto kaart werkt wel op beide. Welke files moet ik gebruiken? (ik heb een goldprogrammer)<P>Gebruik de irdeto files van PIT.<P>** Bij deze ontvanger heb ik een ASTON SECA CI versie 1.05module gekocht. Is deze te upgraden naar een freecam? zo ja hoe kan ik dit doen, ik heb de beschikking over een systeem met een PCMCIA slot.<P>Euh? Ten eerste bestaat er geen Aston 1.05, Aston Frankrijk zegt zelf dat er alleen een 1.04 is, en de vermeende 1.05 niets anders is als een 1.04.... De CAM's doen populair gezegd niets anders als decrypten van het signaal (irdeto, seca, conax, etc.) en controleren aan de hand van de kaart of jij dat kanaal mag zien.<BR>Uit jouw vraag begrijp ik dat je dus Aston (seca codering) dus ook Irdeto (ook codering) wil laten decrypten. Denk dat iedereen gek wordt als het je zou lukken, maar geloof mij: je wordt zeeeeeer rijk als je dat lukt.<P>Guru

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook nog even antwoord op freecam;<P>Nee, tot op heden geen freecam mogelijkheid aston. (freecam betekent overigens NIET dat je de veschillende encryptie systemen in 1 kaart hebt maar WEL de keys via je afstandbediening kunt proggen) hierbij hoef je dus geen card-schrijver of season te gebruiken.<P>Gemakshalve ga ik er vanuit dat indien mijn trouwe nooit liegende ;-) humax mij verteld dat hij een aston 1.05 leest (verschijnt ook keurig in beeld) deze wel degelijk wordt uitgegeven.<P>leuk he, zo'n hobby ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik op jouw Hummie Veronica rename naar TMF, kijk je dan naar TMF of Veronica? Dus zou het ook Aston 1.99 kunnen zijn..... Vertrouw dus niet zo maar op je Hummie ;-) Schijnt dat er iets met die code fout is gegaan, waardoor er (onterecht) versie 1.05 komt te staan. Heb ze een mailtje gestuurd, ben benieuwd wat ze terug schrijven....<P>Guru

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reactie, inmiddels heb ik het ird* kaartje kunnen programmeren (voor de interne cam) en ben tot conclusie gekomen, dat ik alles het beste in orginele staat moet laten, omdat ik alles wat ik wil al blijk te kunnen, indien er maar een goeie kaart in zit!. Guru, Wat betreft de aston 1.05, hij bestaat wel degelijk. Ik heb er twee van!. hij is +- 2 weken oud, dus misschien zijn jouw franse vrienden druk bezig met duitse BSE koeien aan het eten of zo? <P>Redmaster

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste teebee,<P>ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet zo belangrijk vond, totdat de discussie begon, toen werd ik namelijk pas nieuwsgierig hoe t nou zit.<P>zoals je weet zijn er veel satdealers te vinden die 1.0, 1.03, 1.04 en 1.05 verkopen, het klinkt logisch wat je zegt, editten en het is aangepast, evenals de opmerking "als je TMF, Veronica noemt" is en blijft het nog steeds TMF.<P>heb jij enig idee waarom deze dan zo worden aangeboden ?<P>zie het maar als volgt, als ik een kanaal op zwart heb staan, wil ik hem open hebben, ook al kijk je niet of nauwelijks, t-is meer de clou om te weten hoe t zit.<P>p.s. ben benieuwd naar je nieuwe hcc versie, succes en thanx !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig.......<P>Als ik zeg dat er geen verschil is tussen de Aston 1.04 en 1.05, wordt ik voor gek verklaard ;-) maar als Teebee het zegt, dan knikt iedereen ja.....<P>Maar ja, ere wie ere toekomt Teebee heeft al ruimschoots bewezen waar die over praat ;-)<P>P.S. Teebee: keep up the good work, i love it

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijne nieuw gekocht bij een sat-dealer. Ik neem niet aan dat deze aan de modules gaat prutsen. Daarbij, zie ik overal op internet de versie 1.05 versie verschijnen (http://www.satshop.com/aston.htm) bijv. Kan het niet zo zijn dat aston een nieuwe software release heeft uitgebracht? ik kan de site van aston zelf zo 123 niet vinden, maar mocht iemand die weten.....! <P>Redmaster

Link naar reactie
Delen op andere sites

,,en guru, de discussie ging niet over het verschil tussen versie 1.04 en 1.05 maar of versie 1.05 orgineel bestaat, of dat het een niet orgineel aangepast versie was (gehacked dus!)<P>Red,<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Red,<P>Zoals ik al zei is het niet duidelijk waar en hoe die 1.05 in de roulatie is gekomen. Op zich ook geen spannende discussie zolang je maar onthoud dat 1.04 gelijk is aan 1.05.<BR>Ik wens je veel succes op de site van aston, want daar is echt niets interessants te vinden. Zoek niet naar het adres: <A HREF="http://www.aston-france.com" TARGET=_blank>http://www.aston-france.com</A> kijk en huiver...... verklaard ook wel de werking van deze kaartjes... Ook de originele CAM-bakker geeft veel informatie :-( adres: <A HREF="http://www.scmmicrosystems.com/flash.html." TARGET=_blank>http://www.scmmicrosystems.com/flash.html.</A> Men verwijst juist weer naar Aston, etc...<P>Deze firma's passen dus geheel in de Canal+ lijn....<P>Ook de e-mail die ik naar hun gestuurd heb zal wel in een wormgat terechtgekomen zijn.<P>En dan klagen ze over het feit dat mensen gaan hobbyen...... Ach het houdt ons van de straat;-)<P>Guru

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...