Ga naar inhoud


5400 en draaibaar


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo satliefhebbers,<P>Ik heb nu een Analoog draaibaar systeem (Funke 90 cm met HtoH motor en Echostar Lt8700). Ik overweeg aanschaf Humax5400 met seca module. Maar hoe hou ik mijn systeem draaibaar. Wie heeft ervaring. Houd ik de Lt8700 om de schotel te besturen en hang de Humax via een switch oid aan de LT? Of doe ik de LT weg maar hoe stuur ik dan de schotel. Kan de Humax5400 een HtoH motor aansturen en werkt dat een beetje vlot. Wie heeft een dergelijk systeem en wil mij helpen?<P>bij voorbaat dank,<P>Whale

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi whale,<P>ik verkoop af en toe wel eens een humax en heb dan ook al zo'n beetje alle configuratiesmbt een humax gehad. <P>Je kunt een paar dingen doen: een disecq naar analoog converter er tussen zetten, dan sluit je daar je rotor draden op aan, werkt het als een trein. de disecq info wordt vertaald naar de pulsen die nodig zijn voor je rotor. Dit kastje kost zo'n 350,-<P>Als je schotel niet groter is dan 1.20m kun je ook bijv. een stab rotor nemen (tot een meter schotel fl. 275,-) Je hebt dan alleen je coax naar boven lopen en daar gaan alle signalen incl. power over heen (tot ca. 30 meter coax, daarna moet je bijvoeden). De draaisnelheid is acceptable, maar niet geschikt voor 'lekker zappen', je moet rekenen op een oost-west draaiing in ca. 20 seconden...<P>In alle gevallen is het enige wat je moet in je menu je optie 'motorized system' op yes zetten en je bent klaar.<P>Wat trouwens een super oplossing is is een 85cm schotel met een monoblock lnb, voor astra en hotbird. dat kost kompleet nog geen 300 piek, is razendsnel qua schakelen (eigenlijk geen schakeltijd) en je pakt er met een gepatchede humax zo'n 750 kanalen mee!!<P>------------------<BR>Live Long and Prosper

Link naar reactie
Delen op andere sites

En je kan ook doen wat ze zelf al voorstelt: de LT8700 voor de besturing gebruiken en de Humax voor digitaal beeld. Ik gebruik ook een oude analoge tuner om mijn schotel te laten draaien, en de Humax alleen om te kijken. <P>Voordeel is dat - bij verkeerd zappen - de schotel niet automatisch draait; nadeel is dat - bij goed zappen - de schotel niet automatisch draait smile.gif<P>Je hebt dan verder geen apparatuur nodig, alleen een kleine coax-kabel om de LT8700 aan de externe uitgang van de Humax te hangen. Nadeel is dan wel dat je alleen analoog kan kijken als de Humax uitstaat, anders heb je geen beeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik gebruik gewoon een antenne rotor, effe wachten en Hotbird, gewoon op bv. palco zetten, schotel draaien en ziedaar beeld in twee sec.<P>misschien niet echt prov. maar goedkoop en werkt.<P>enne die humax is perfect, erg blij mee.<P>groet Helgo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...