Gast Geplaatst: 10 december 2004 Geplaatst: 10 december 2004 dag allemaal: ik heb een mobo gekocht merk VIA chip set PIII slot 1 maar die loopt vast na checken van bios,heb bijna van alles geprobeerd maar hij blijft gewoon hangen(reset helpt ook niet)wie kan mij helpen??
Ome Merde Geplaatst: 10 december 2004 Geplaatst: 10 december 2004 heb bijna van alles geprobeerd ik ben benieuwd. wat heb je allemaal al gedaan ? merk VIA chip set PIII slot 1 VIA is geen merk, maar de chipset. aub merk en type vermelden ... merDe deze ruimte is te huur
Gast Geplaatst: 10 december 2004 Geplaatst: 10 december 2004 hallo ome merde, ik heb verschilende cpu's en hardware geprobeerd en verwisselt maar steeds vast lopen en het snelheid van de prosessor verandert maar ook niet.het type wat op mobo staat is:M6VBE. en op het eeprom van Bios staat:VRE0915A.
Ome Merde Geplaatst: 10 december 2004 Geplaatst: 10 december 2004 da's volgens mij één van Biostar zoek op je mainboard eens de jumper waar bij staat : CLR CMOS (of zoiets dergelijks), plaats daar eens een jumpertje op, verwijder de jumper en probeer het dan eens opnieuw. merDe deze ruimte is te huur
Gast Geplaatst: 10 december 2004 Geplaatst: 10 december 2004 ik heb het ook geprobeerd,je bedoeld:CLEAR CMOS,dat jumper heb ik ook geplaatst maar dat help niet.
joop_56 Geplaatst: 10 december 2004 Geplaatst: 10 december 2004 hallo allemaal ik denk dat een van de jumpers van moederbord die betreking hebben op de snelheid van de cpu niet goed staan,heb dit ook alles mee gemaakt HP slimline duo core 2,4 Ghz 4GB.geheugen / met 22" HP tft Vista Ultimate philips 2210/03 met 90 cm schotel philips lnb WIE VEEL KNUTSELT.. LEEST DE GEBRUIKS AANWIJZING ALS HIJ ER NIET MEER UITKOMT.. !!!
Gast Geplaatst: 10 december 2004 Geplaatst: 10 december 2004 hallo joop, er staat 1 jumper maar op het mobo van 123 pootjes en dat is van CMOS.1-2 is default en 2-3 is clear CMOS.
joop_56 Geplaatst: 11 december 2004 Geplaatst: 11 december 2004 hoi anders kijk is of de cpu goed in de soket zit ,daar bedoel ik mee dat soms wel eens een pootje dubbel zit,zou een mogelijk heid kunen zijn,en weet je zeker dat de cpu bij het moederbord hoort ,kwa snelheid HP slimline duo core 2,4 Ghz 4GB.geheugen / met 22" HP tft Vista Ultimate philips 2210/03 met 90 cm schotel philips lnb WIE VEEL KNUTSELT.. LEEST DE GEBRUIKS AANWIJZING ALS HIJ ER NIET MEER UITKOMT.. !!!
NL1PDV Geplaatst: 11 december 2004 Geplaatst: 11 december 2004 Geheugen als eens gechecked ?? Suc6 M.vr.gr Peter - de NL1PDVVU+ Solo 2 - PLI 4.0 - Oscamuit de Friesche Havenstad HarnsTriax 80 cm 19.2 - 23.5
Gast Geplaatst: 11 december 2004 Geplaatst: 11 december 2004 ja volgens mij zit de cpu goed in en dat is ook de juiste en die mobo heeft 2x snelheiden 66x als 100x en de cpu die ik heb is 100x snelheid.
Gast Geplaatst: 11 december 2004 Geplaatst: 11 december 2004 hallo nl1pdv, ja hij checkt de geheugen wel...en daarna vast lopen.
joop_56 Geplaatst: 11 december 2004 Geplaatst: 11 december 2004 probeer eens 1 strip geheugen eruit te halen en vervolgens te een voor een te wisselen,of ander geheugen tijdelijk er in zetten,geheugen tellen wil niet zeggen dat geheugen goed is,kan ook zijn dat er twee verschillende in zitten kwa nano seconden suc 6 HP slimline duo core 2,4 Ghz 4GB.geheugen / met 22" HP tft Vista Ultimate philips 2210/03 met 90 cm schotel philips lnb WIE VEEL KNUTSELT.. LEEST DE GEBRUIKS AANWIJZING ALS HIJ ER NIET MEER UITKOMT.. !!!
ricow Geplaatst: 11 december 2004 Geplaatst: 11 december 2004 Denk dat we eerst met een kale setup moeten beginnen. dus voeding, moederbord, Processor, 1 strip geheugen fsb100 in dit geval bijvoorkeur getest in een werkend systeem (b.v memtest86). alleen een floppy drive als je een isa slot heb en een oud isa videokaartje heb deze erin prikken. controleer of de voeding goed is. een slechte 3.3 of 5 volt lijn wil dit ook wel eens veroorzaken. als je op deze manier niet op kan starten in dos met een floppy disk en de overige gebruikte componenten zijn getest en goed bevonden dan blijft over een defect moederbord o en haal even het reset kabeltje van het moederbord heb dit ook al eens gehad door een reset knop die sluiting maakte. ook kun je het moederbord op een stuk schuim liggen en zo de testopstelling te laten draaien, misschien maakt jou moederbord ergens sluiting op de behuizing. groeten, Ricow Dreambox 7000 + 60GB HD /1mtr alu schotel op sg2100 motor/cas interface/season2 int./nokia dbox2 2xi op 1mtr schotel met smd12 motor.
Gast Geplaatst: 11 december 2004 Geplaatst: 11 december 2004 ik werk ook zo maar met de hdd er bij die kan hem gewoon detecteren,nu heb ik hem ook zonder hdd met flopy drive heb ik geen beeld op het scherm en zonder flopy drive wel,en wat ik heb gemerkt is met flopy drive gaat de vent van de cpu gelijk aan maar zonder flopy gaat hij ff aan en dan weer uit 2 tot 3x en daarna gaat volledig aan.de mobo heb ik niet in de kast dus hij kan geen sluiting maken.de voeding die ik heb heeft die gegevens: max output power is 300W. input: 115vac-7amax-60hz-230vac-4amax-50hz. output: +12v 15a max-+5v 30amax-+3.3v 14amax--5v 0.5amax--12v 0.5amax-_5v/sb 2.0amax. en ik heb ook andere voeding en flopy drive's en kabels geprobeerd maar steeds de zelfde probleem.eerste opstart heeft hij de goede Mhz gegeven van cpu 450Mhz en 2 opstart 90Mhz 3 opstart 24Mhz en weer trug naar 90Mhz en daarna 18Mhz en weer 962Mhz te gek hij geeft CMOS checksum error defaults loaded press F1 to continue,maar de toetsenbord gaat niet meer aan en dan blijft hij hangen.word echt gek van dat ding. ps ik kan niet bij Bios komen.
ricow Geplaatst: 11 december 2004 Geplaatst: 11 december 2004 Ik hoop dat je niet te veel heb betaald voor het bordje want dit is denk ik toch wel een moederbord probleem. je zou kunnen onderzoeken of dit bord met een bootblock beveiliging is uitgerust dan zou het mogelijk moeten zijn om een bios te flashen voor dat het bordje opstard(wel met een geprepareerde flop) dan moet je natuurlijk wel uit zien te vinden wat het merk en type is. zal ook eens zoeken met de door jou verstrekte gegevens. Groeten, Ricow Dreambox 7000 + 60GB HD /1mtr alu schotel op sg2100 motor/cas interface/season2 int./nokia dbox2 2xi op 1mtr schotel met smd12 motor.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen