Ga naar inhoud

problemen met moederbord vast lopen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hij geeft CMOS checksum error defaults loaded,dat wil zeggen hij houd gegevens niet vast in de bios,batterij defect of leeg,ik zou andere batterij proberen

HP slimline duo core 2,4 Ghz 4GB.geheugen / met 22" HP tft

Vista Ultimate

philips 2210/03 met 90 cm schotel philips lnb

WIE VEEL KNUTSELT..

LEEST DE GEBRUIKS AANWIJZING ALS HIJ ER

NIET MEER UITKOMT.. !!!

Geplaatst:

wat is bootblock ik ben niet zo echt goed in computer taal,over flashen ik heb ook van iemand gehoord dat ik de bios moet upgraden maar hoe moet dat en moet hij ook eerst werken toch?volgens mij is de versie van bios te oud V 4.51pg.

over batterij ik heb ook een ander geprobeerd maar hij is ook niet echt nieuw anders moet ik maandag een nieuw batterij kopen dan ga ik weer proberen smile.gif

Geplaatst:

Bootblock beveiliging is een beveiliging tegen corrupte of verkeerd geflashte bios.

Een stukje van het bios is read only hierin worden alleen de noodzakelijke apparaten geinitialiseerd(moederbord, geheugen, floppydrive) en met een geprepareerde flop kun je dan het bios flashen.

Moet je alleen teleurstellen.

Bord is waarschijnlijk van biostar en kan op hun site weinig vinden hierover.

Alleen 2 versies van een bios, er zijn 2 types van dit bord en de bios is niet uitwisselbaar tussen de 2 types(verschil in chipset).

dus je moet ook donders goed weten welk bios je nodig heb.

Even over het battery probleem.

Als dit een atx bord is en hij slaat zijn settings niet op, laat de stroomkabel in de voeding zitten en doe een reset.

Als hij weer de setting niet oplaat is het iets anders als de battery(corrupte/defecte bios flash)

Zolang de stroomkabel in de voeding zit blijft er bij een atx moederbord altijd stroom op het bord staan, pas als je de kabel loskoppeld verliest een bios zijn settings(bij een lege battery)

Groeten,

Ricow

Dreambox 7000 + 60GB HD /1mtr alu schotel op sg2100 motor/cas interface/season2 int./nokia dbox2 2xi op 1mtr schotel met smd12 motor.

Geplaatst:

ik heb vandaag een nieuw batterij gekocht en heb het geprobeerd hij is ietsje vooruit gegaan daarna blijft hij gewoon weer hangen (disk boot failure insert system disk and press enter)toetsbord vast,het lijkt dat de flopy drive onvoldoende stroom krijgt om verder te gaan,het is ook zo met hdd gaat tot het window 98 beeld en daar blijft hangen.

Geplaatst:

uh..

gebruik je soms een oude hdd met systeem reeds geinstalleerd op een nieuw mobootje?

zou dan toch maar eens booten via de windows bootable setup cd..

overigens zou mij de tijd te kostbaar zijn om zo te blijven rommelen... als het niet is wat mijn eerste vraag betreft

cheers

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Geplaatst:

niet. als je al niet via floppy of cd kan booten zit je met een probleem.

je zou het in de voeding kunnen zoeken maar gezien je postings tot dusver betreffende dit onderwerp denk ik dat je mobo klaar is voor een enkele reis kliko.

wellicht wat kort door de bocht, de oorzaak zal uiteindelijk wel verklaarbaar worden maar waarom zoveel tijd spenderen aan een bordje van een paar knaken op de welbekende 2e hands sites ?

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

nou ik ben het ook zad van dat ding ik hou er mee op.en bedankt voor al mensen die me geholpen hebben.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen