Ga naar inhoud


humax F1-CI updaten ?


Gast

Aanbevolen berichten

Ik werk nog steeds met een "oude" Humax F1-CI. Sinds enige tijd combineer ik deze met een Aston 1.03.<BR>Alles loopt naar wens, het veranderen van kanaal op de nietFTA kanalen is echter enkel mogelijk door telkens de ontvanger aan en uit te zetten met de afstandsbediening.<BR>Er zit een softwareversie in van 3/99 (2.03.00). Als ik deze upgrade naar de meest recente (2.07.01) zal ik dan normaal kunnen zappen, zonder telkens de CI te moeten initialiseren? of heb ik een Aston 1.04 nodig?<BR>Of meteen maar een 5400 als het euvel niet te verhelpen is?<BR>Hopelijk zijn daar nog liefhebbers van het eerste uur die nog een F1-CI staan hebben en die mij hiermee verder kunnen helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi pike,<P>Ik heb hier de F1-VACI, dat is dus hetzelfde model alleen met Viacess erbij (neem ik aan). Ik gebruik de laatste firmware VC 2.05.01 en een omgeprogde cryptoworks CI (Aston V1.03) en alles draait als een zonnetje. Zappen gaat vlot en zonder te crashen, FTA kanalen.. maakt niet uit.<P>Nou heb ik ook een originele Aston V1.04 liggen. Die heb ik geprobeerd, met dezelfde goldwafer weliswaar, maar daarmee looptie continue vast. Niet allen tijdens zappen van kanalen maar bij elke interactie naar mijn idee.<P>Wat ik zou doen is gewoon de firmware van jouw bakkie upgraden (zowiezo 'altijd' beter om de laatste firmware te draaien) en dan kijken of het wat uitmaakt. Maakt het niets uit dan misschien andere files proberen in je kaartje. Mocht dat allemaal niet baten dan ga je je licht opsteken bij een Sat dealer, gewoon vragen of je em mag terugbrengen (die CI) als het geen fluit uitmaakt. Inmiddels is V1.05 al uit en die draait op de 5400 als een zonnetje, heb ik me laten vertellen..<P>Een andere ontvanger zou ik als laatste optie nemen, behalve als je geld teveel hebt natuurlijk smile.gif<P>Ik hoop dat je hier wat aan hebt.<P>Mazzel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste DOpe, <BR>Ik heb je advies opgevolgd en er de laatste firmware ingezet. En inderdaad hij loopt nu als een speer, max 1-2sec zaptijd tussen om het even welke zender.<BR>Hartelijk dank voor het uitstekende advies.<BR>Zou ik nog iets winnen moest ik de aston 1.03 omruilen naar een 1.04 of een 1.05 ?<BR>Weet jij trouwens of er ook settingslijsten bestaan voor onze oude hummies zoals bij de 5400 ? of kunnen die aangepast worden om zo geladen te worden in de oudere modellen ?<BR>Groetjes<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...