Ga naar inhoud


Tequilla


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort een 5400, met seca ci.<BR>Ik kan alle netwerken ontvangen, behalve sat satelites (Tequilla). Het vreemde is dat dit zelfde apparaat bij iemand anders, zonder iets te wijzigen fantastisch werkt. Toen ik hem daarna thuis aansloot werkte Tequilla ook, maar toen ik 1 keer van netwerk veranderde was ik Tequilla weer kwijt.<BR>De sterkte van mijn signaal is rond de 38, maar de kwaliteit van het signaal is dan nul. Het enige verschil tussen mijn vriend en mij is dat zijn schotel 1.80 m is en de mijne slechts 90 cm. Ra, ra, ra, wie herkent dit probleem en nog beter wie weet de oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo eef,<P>Een 90 cm schotel is voldoende voor de taquilla's. Ik heb hetzelfde probleem met een 1m schotel op de RTL4 en RTL5 kanalen. soms heb ik ze en soms niet en moet ik de omtvanger aan en uit schakelen. Vermoedelijk heeft dit wel iets te maken met de afregeling van de schotel in combinatie met de seca CI. Bij geringe signaalsterkte laat deze het nogal eens afweten. Wanneer ik het C+ pakket ontvang met een originele irdeto mc kaart in de embedded irdeto van de humax heb ik dit probleem niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een signaalsterkte van 38 en een kwaliteit van nul (BER) is gewoon niet goed. Je moet je schotel/LNB zeker opnieuw afregelen of laten afregelen.<BR>Situatie bij mij om je een indicatie te geven:<BR>Schotel: 78 cm Triax<BR>LNB: Alps<BR>Signaalsterkte: 89<BR>Sign.kwaliteit: 96<BR>Moet ik je er wel bij vertellen dat ik mijn schotel heb afgeregeld met een BER (Bit Error Meter) en spectrumanalyzer.<BR>Succes JD<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

De signaalsterkte kan per transponder verschillen. Ik kan hier niet nakijken wat ik zoal aan percentages haal. Wel had ik gisteren Arte die bij mij een 100% uitslag geeft op kwaliteit (de onderste regel). Er is nog een zender die dat bij haalt, ik kan me de naam niet herinneren. De Nederlanders zitten op 80 a 90 en iets daarboven. Dat is allemaal op een schotel die 90 cm is en waar wel dertig meter (tot overmaat van ramp ook nog aanelkaar gesoldeerde) coax zit. Ik heb dat ding eens een keer opnieuw afgeregeld toen de Palco's me wat te slap signaal kregen, dan vallen ze bij forse regenval namelijk ook uit. Een goed gerichte schotel voorkomt dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat natuurlijk niet alleen om de grote van de schotel, maar zeker ook om de gevoeligheid en kwaliteit van de LNB.<BR>Als je er zeker van bent dat je schotel goed staat gericht en er dus ook geen opstakels voor staan, zou ik gaan twijfelen aan de LNB.<BR>Hou ook eens in de gaten of het signaal m.n. met vochtig weer minder is dan met droog weer. Het is allemaal HF spul op 10 Ghz.<BR>Met wat goedkope of slechte componenten kan dit het signaal zeker beinvloeden.<BR>Ik zelf heb goede ervaringen met een Grundig e/o Alps LNB.<BR>Suc6<BR>B.W.

There are 10 kinds of people in the world.

Those who understand binary numbers and those who don't.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Eef,<P>Als de ontvanger o% kwaliteit geeft maar soms wel goed werkt (net na terugplaatsen), is het bv mogelijk dat de lnb niet omschakelt (of bv een disecq switch).<P>Weet niet of je het over de ontvanger hebt die je onlangs voor de heer Top gekocht hebt, kom anders even langs dan helpen we je weer op weg..<P>DMB<P>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eenzelfde probleem gehad met zommige zenders. <BR>Het bleek aan de coax te liggen, die voor bepaalde frequenties een te hoge demping had gekregen door b.v. knikken of vocht......<BR>Probeer dus eens een ander coaxkabel (H125).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou breekt mijn klomp!<BR>Ik heb sinds kort een 2e Humax5400. De eerste was ook nieuw maar niet van mij. Deze gelukkig wel. En wat denken jullie? Probleem opgelost, alles, dus ook Tequilla wordt prima ontvangen.<BR>Ik ben een gelukkig mens. Maar wat de oorzaak nu is. Ik gebruik mijn eigen SECA CI en de kaart van de eerste versie nummers van beide CI zijn gelijk. Ra, ra, ra?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...