Gast Geplaatst: 16 december 2004 Geplaatst: 16 december 2004 denk ook is aan een lijn of zo aan de topeind van de buis, lijn verder vastzetten aan dak ????
Wielleke. Geplaatst: 16 december 2004 Geplaatst: 16 december 2004 hoi Marc put. die 2mt pijp zal niet zoveel problemen opleveren als hij van 'n behoorlijke diameter is. wel vind ik de beugels die je gaat gebruiken veel te licht voor de door jou bedoelde situatie. of minstens ter versteviging noch 'n derde gebruiken. er is in de vakhandel voor de bevestiging ook 'n muurbeugel, die de zelfde muurafstand heefd, maar veel zwaarder van constructie is.(betere optie) betreffende beugel kun je ook met 4 bouten per beugel vastzetten. ook zou ik inplaats van op de derde steen minimaal de vierde of noch beter de vijfde nemen. vooral als je de bevestiging in de nok van het dak wil maken.. om je 'n voorbeeld te geven, ik heb mijn instalatie aan de zijkant, van een houten uitbouw aan mijn huis bevesticht. ik zelf gebruik een dikwandige pijp met ''diameter van 6cm, en 'n lengte van 170cm. ik heb mijn bevestiging beugels 50 cm uit elkaar. wel zware uitvoering. ik gebruik daarop 'n triax 110 draaibaar. het heefd al diverze stormen doorstaan zonder problemen. gr. Wiel. Door kennis delen, wordt men wijzer. Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot. Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer
Marc put Geplaatst: 16 december 2004 Auteur Geplaatst: 16 december 2004 Hoy iedereen, Heb wat zitten lezen en nadenken. Om het scheuren (keilbouten) te vermijden heb ik besloten om draadstang (M10) in combinatie met twee komponenten lijm te gebruiken om de beugels aan de gevel te bevestigen. Schijnt nog steviger te zijn dan keilbouten. De buis die ik heb is weldegelijk een stevige 4 cm dikke steigerbuis. Ja inderdaad, in heb ook al gedacht dat twee beugels naar niptjes is. Doch ze beloven me dat dit voldoende moet zijn. In ieder geval kan ik er altijd achteraf nog een extra beugel tussen plaatsen. Dat van die draaden, te plaatsen aan bovenzijde van mast, krijg ik nooit goedgepraat bij mijn echtelijke wederhelft. Marc DM800PVR - met OpenPLI. Vu+Duo2 - met OpenPLI
Wielleke. Geplaatst: 17 december 2004 Geplaatst: 17 december 2004 hoi Marc. wat die thuidraden betrefd, zoiets kijkt ook niet echt netjes. wat die bouten betrefd goed idee. gr. Wiel. Door kennis delen, wordt men wijzer. Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot. Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer
dondey Geplaatst: 17 december 2004 Geplaatst: 17 december 2004 Als je dan bouten met 2 componentenlijm gebruik neem dan chemische ankers,wel prijzig maar gaan never nooit nie los.Dit zijn standaardt pakketjes met draadeind meegeleverd.Veel suc6.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen