Ga naar inhoud

wrt54g cardsharing op extra seriële poort?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

die Linksys draait al op Linux dus op zich zou dat moeten, volgens mij luisterd COM1 of COM2 niet zo nauw bij een CS-server onder Linux, immers, hij vind hem of hij vind hem niet.

het is het proberen waard als je zo'n gemodde linksys hebt.

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

Citaat:
The DB9M (Male) connector on the top is wired as a DTE (think of this as a host serial port), and can be connected directly to peripherals like an external serial modem, or other serial devices which are normally connected to the serial port on a host PC.

Het lijkt dus te kunnen maar hoe je de boel moet of kunt configureren is weer een ander verhaal.

Een gui zou ik wel waarderen maar ik zal af moeten wachten,

ten 1e is mijn cardsharing kennis volstrekt onvoldoende.

ten 2e bezit ik een draytek en geen wrt54g,

kennis van me bezit er wel een en die draait z'n hand voor wat soldeerwerk ook niet om maar om er zo'n poort op te solderen om te kijken óf het werkt gaat hem waarschijnlijk wel wat te ver.

Ik vind het iig een zeer mooie optie als het werkt,

kun je lekker blijven klooien met je DB terwijl ze d'r op de slaapkamer geen last van hebben en zonder een zoveelste apparaat 24/7 aan te moeten laten staan.

Affijn, hebben we weer een avondje om vol te ouwehoeren onder het genot van een pilsje:)

You cannot ignore that member

Geplaatst:

Ik heb die vraag ook al eens gepost

Zou natuurlijk de perfecte cardserver zijn (over wifi,lan en WAN sharen met 1 apparaat laugh.gif) alleen met een seriele poort ben je er nog niet aangezien de wrt54G een andere cpu heeft , je dus de source code van de cardserver software nodig hebt en je deze voor de wrt54g zult moeten gaan compileren. dat laatste is het probleem niet, echter de sourcecode zien te bemachtigen wel frown.gif

Geplaatst:

Tsja, we zouden dan momenteel alleen nog de makers van een cardsharingserver kunnen verzoeken deze te compilen voor de WRT54G.

Wellicht is er iemand hier die dergelijke connecties heeft en een goed woordje voor ons wil doen smirk.gif

Geplaatst:
Citaat:
Als je al de seriele interface gemaakt hebt, zou je eens hier kunnen kijken hier staan wat source codes voor oa. cardservers

Nope, naast het gegeven dat ik geen compileer ervaring heb bezit ikzelf geen wrt54g shocked.gif
Een maatje van me wel en voldoende soldeerervaring is ook aanwezig maar die gaat zijn router niet verbouwen voor iets dat momenteel nog niet werkt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen