Ga naar inhoud

Windows XP stopt bij opstarten..

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als ik mijn computer opstart blijft het XP logo bijna een minuut staan. Het lijkt erop dat XP blijft hangen. Ik heb via MSCONFIG al eens alles uitgezet en opnieuw opgestart maar dat helpt niet.

Kan het te maken hebben met mijn ADSL Router ( zoeken naar een ip adres)? Zo ja hoe los ik het op?

Kan ik XP er overheen opnieuw installeren zonder alle programma's kwijt te raken? Kortom wie herkent dit probleem en kan help bieden??

Robberto

Geplaatst:

hoi,

probeer eens op te starten met de schift knop ingedrukt.

hij start dan alleen windows op en geen andere programma's.

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Geplaatst:

Nou ik heb alles gedaan wat jullie zeiden..ook Bootvis heb ik gebruikt..daaruit blijkt dat bij "proces creates" pas na 62 seconden de rundll.exe, explorer.exe en alle anderen worden gestart. Tussen 0 en 62 seconden gebeurt niets.

Na 8 seconden staat bij Drivers delay een groene balk tot 17 seconden bij stream.sys vervolgens van 16-30 bij nic delay, vervolgens weer van 34-42 bij stream.sys en daarna weer van 43-54 bij nic delay en zo gaat het een tijdje door...kunnen jullie daar iets mee?

Geplaatst:

Dan weet ik het zo ook niet. Misschien toch de optimize optie maar proberen dan?(weet niet precies wat die doet namelijk)

Geplaatst:

heb ik ook al gedaan...Trouwens de CPU is wel van begin af aan 100% actief dus er gebeurt wel wat..Spybot leverde trouwens niet veel op...

Geplaatst:

Iemand nog een suggestie of houdt het nu echt op? Kan ik Windows XP bijvoorbeeld opnieuw over de huidige installeren en daarmee alles houden zoals het is, behalve XP??

Dank

Geplaatst:

Schakel eerst eens je netwerkkaart uit en boot dan opnieuw. Dan weet je zeker of hij niet aan het wachten is op de dhcp server en/of hij zoekt naar share's op andere pc's.

Regards

'Life Is A Joke'

Geplaatst:

Die kant zat ik ook al op te denken..maar als ik mijn netwerkkaart uitschakel schakelt hij die automatisch weer in als ik reboot. Hoe zet ik die kaart zodanig uit dat hij niet opstart bij het rebooten?

Geplaatst:

Dag Robberto,

Probeer dit eens.

Breng de windows XP cd in de cd-lade.Je gaat naar Start-->Uitvoeren -->en hier typ je:

sfc /scannow (let op spatie achter sfc) > OK of ENTER.

Windows kijkt dan na of er beschadigde bestanden zijn en vervangt deze zonodig door de originele !

Gr bennie

Geplaatst:

Bij sfc /scannow slaat de computer na 25% muurvast..nu dit weer..iemand een idee of moet ik het zo langzamerhand maar opgeven..???

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen