Ga naar inhoud


Humax Audio Output


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb net een Yamaha sb 392 audio versterker gekocht. Daar heb ik allerlei audiobronnen op aangeloten zoals video, andere receiver, radio en natuurlijk mijne HUMAX 5400.<P>Ik ondervind het volgende probleem: als ik als audio bron de Humax kies, dan bv als ik de volumeknop draai van de versterker spring die op stand by (uit)<P>Met alle andere audio bronnen, geburd dit niet, zelfs niet met de andere ontvanger. <P>Wie o wie heeft dit al meegemaakt? Wie weet de reden? en natuurlijk het beste: een oplossing. <P>De humax is gepatcht met de freepatch de laatste versie. <P>Alvast bedankt!<P>groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi BigAnthony,<P>Het "zou" kunnen zijn dat je versterker zichzelf automatisch uitschakelt middels een beveiliging tegen een te hoog audio ingangs signaal. (level)<P>Zelf gebruik ik een Kenwood AV DD versterker en die schakelt zich gelukkig niet vanzelf uit, maar hij geeft wel via een Led'je aan (zeker bij de Canal+ zenders) dat het ingangs signaal -regelmatig, zo niet altijd - te hoog is.<P>Probeer eens uit wat er gebeurd als de Humax op een wat minder "luide" provider staat.<P>Er zitten behoorlijke volume verschillen in audio output van de HUMAX per zender / per provider.<P>Kan je versterker niet per ingangsbron een signaal verzwakken? Kijk eens in de handleiding.<P>Volgens mij is dit feit over de HUMAX van de verschillende audio signaal sterkte's per kanaal / provider al eens eerder besproken. <P>Volgens mij staat het vast wel op een "wish" lijst om ooit via de settings van de ontvanger het audo signaal level per kanaal in te kunnen stellen. (Tebee? is hier misschien iets meer over bekend?)<P>Gr.<P>Robert

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt, door aan de volume knop te draaien genereer je singaal, dit zorgt er voor dat de overbelastings beveiliging v/d versterker<BR>in werking treedt, de remedie is, voordat je de versterker aanzet eerst de humax aan te zetten. Wel eerst op de versterker het juiste volume singaal instellen ! Of zo al hiervoor beschreven staat even de uitgang v/d humax ontkoppellen.(mij te veel werk) wink.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dank jullie allemaal voor de replys. Ik geprobeerd op verscjillende zenders (andere paketten) en ook hetzelfde.<P>Even ter juiste info.<P>gheyans zegt: ==> twee condencators van 4.7µf serieel <P>wat wil dit juist zeggen? op de + een condensator met die waarde ( er tussen). zowel voor links en rechts?<P>Is er dan geen kwaliteitsverlies?<P>In ieder geval, allemaal nog eens bedankt<P>groetjes<p>[ 03-02-2001: Bericht aangepast door: BigAntony ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...