Bigfoot Geplaatst: 14 december 2004 Geplaatst: 14 december 2004 Kan iemand mij uitleggen hoe ik zo simpel mogelijk een directory van mij via een router aangesloten PC opzet voor toegang over het internet? Doel is een aantal bestanden (foto's, filmpjes) te delen, evt. met optie om logins/password te gebruiken als beveiliging. OS is Win XP en Router heeft opties als NAT, Port forwarding.
Gast Geplaatst: 14 december 2004 Geplaatst: 14 december 2004 Je forward je ip van je server naar port 80 , dat doe je in Virtual Server in je router
Gast Geplaatst: 15 december 2004 Geplaatst: 15 december 2004 Je kan de map met de rechter muisknop, eigenschappen, "delen via het web". Handig he ? Op die manier zie je in je browser de directory staan. O,ja, om dit te kunnen doen, is een installatie van IIS5 nodig. Wel even poort 80 forwarden naar die pc.
Bigfoot Geplaatst: 15 december 2004 Auteur Geplaatst: 15 december 2004 En als iemand die map wilt openen dan tikt ie in alleen mijn IP nr en poort in?
Gast Geplaatst: 16 december 2004 Geplaatst: 16 december 2004 Citaat: En als iemand die map wilt openen dan tikt ie in alleen mijn IP nr en poort in? ip adres en folder naam, hieronder een voorbeeld van mij:http://www.nl-netwerken.com/webshare Als je poort 80 gebruikt, hoef je er geen poortnummer achter te zetten.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen