dirk28 Geplaatst: 14 december 2004 Geplaatst: 14 december 2004 na de lijntrafo te hebben vernieuwd.heb ik nog een oost/west correctie probleem,het beeld is te klein met inval.in de servicemode staat alles goed. en heb ook een n-fet de stp5nb40fp al vernieuwd. heeft er iemand misschien dit probleem bij de hand gehad?
percies Geplaatst: 14 december 2004 Geplaatst: 14 december 2004 1 van de lijn transistors kan sluiting hebben. 2 van deze staan in serie en bepalen zo de beeldbreedte. Dacht dat het Q8806 was.
percies Geplaatst: 14 december 2004 Geplaatst: 14 december 2004 Omdat ik zelf een KV28FC60 heb met het zelfde chassis, heb ik nog een sloop print liggen. Heb even voor je gekeken, het is Q6804.
dirk28 Geplaatst: 14 december 2004 Auteur Geplaatst: 14 december 2004 ik zal er even aan toevoegen: q6804 en q6803 en q6806 en q6805 en de lijntrafo zijn allemaal vervangen. door originele sony onderdelen behalve de lijntrafo orgineel nr is 859885110 daar zit nu hr 8638 in. en ik heb wel een shema van een ae-5a chassis maar de spanningen lijken aardig te kloppen. en hij start ook normaal op. zonder een error dus [led knippert dus niet]
percies Geplaatst: 14 december 2004 Geplaatst: 14 december 2004 Ok, deze onderdelen allemaal defect, door sluiting in de lijntrafo (ook nog de voeding IC6604 ?) komt vaker voor. Heb dit meerdere malen succesvol hersteld, maar heb dan wel gebruik gemaakt van een originele trafo. Denk daarom ook dat je het hier moet zoeken.
dirk28 Geplaatst: 14 december 2004 Auteur Geplaatst: 14 december 2004 ja het zou kunnen dat het door die hr komt maar ik heb even bij twee grote leveranciers gekeken maar die verwijzen toch het origineel sony nr.naar die hr8638 en bij opmerkingen staat verder niets omschreven en die spanningen die uit die trafo moeten komen. dus die +15 en -15 die komen er ook uit.maar inderdaad het blijft vreemd misschien toch maar een originele proberen.
Steve Geplaatst: 15 december 2004 Geplaatst: 15 december 2004 ja het zou kunnen dat hier alleen de org trafo er goed in werkt
dirk28 Geplaatst: 8 februari 2005 Auteur Geplaatst: 8 februari 2005 heb even geduurd maar ik heb de originele trafo erin gezet maar nog hetzelde probleem en ik had ook nog de hr 8663 liggen daar speelt het toestel ook goed mee.alleen nog wel met e/w inval in alle modes.ik wil hiermee even kennisgeven dat het dus niet aan de l.trafo ligt. ik moet het schema maar gaan raadplegen,of heeft inmiddels iemand deze klacht ook al eens voorhanden gehad?
Steve Geplaatst: 8 februari 2005 Geplaatst: 8 februari 2005 als je in de service mode wel alles goed hebt gekregen dan moet je dit wel opslaan !!in het menu
dirk28 Geplaatst: 8 februari 2005 Auteur Geplaatst: 8 februari 2005 even voor de duidelijkheid.in de servicemode staan alle waardes goed.als ik de waardes verander. gebeurt er ook niets aan het beeld.dus 2 zwarte balken aan weerszijde v/h beeld die krom zijn. in 4:3,16:9 en superzoom .in alle modes dus.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen