Ga naar inhoud


Afstandsbediening Humax 5400


Gast

Aanbevolen berichten

Enige tijd heb ik een Humax 5400 in bezit.<BR>Nu de grootste problemen rond deze ontvanger opgelost zijn zit ik toch nog met 1 ergernis!<BR>De Afstandbediening!!!<BR>Deze is niet bedieningsgevoelig genoeg,je moet hem echt naar de humax richten om hem te kunnen bedienen. Andere ontvangers zijn hier beter in.<BR>Een kleine modificatie hierin zou toch een oplossing kunnen zijn.<BR>Iemand een idee! ?<P>Greetings Compy cool.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi Compy,<P>Ook ik had het probleem met de afstandbediening. Het probleem wat ik had was tweeledig. 1. De mindere ontvangst van de originele. 2. Het grote aantal afstandbedieningen die ik nodig had wanneer ik een DVDtje ging kijken.<BR>Ik heb na wat tips van mensen op dit board op een Philips Universele afstandbediening te kopen. Zo uit mijn hoofd is het de SBC-RU 8080. Kost f 198,-. Je kunt er 8 apparaten mee bedienen waaronder de Humax 5400.<BR>Je moet de Humax wel met de hand inprogrammeren, maar dan werkt ie perfect.<P>Groeten,<P>Houbie laugh.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over de A/B van de Humax:<P>Er was reeds eerder een thread hierover, kijk eens op: <A HREF="http://www.sat4all.com/cgi-bin/ubb_n/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=19&t=000526" TARGET=_blank>http://www.sat4all.com/cgi-bin/ubb_n/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=19&t=000526</A> <P>Daarnaast, heb ik (weet helaas niet meer waar frown.gif" border="0 ) ook iets gelezen over verschillen in de versie's A/B van de HUMAX.<P>De mijne werkt prima, laugh.gif" border="0 al richt ik hem naar het plafond, muur etc... maakt niet uit, mijn HUMMIE reageert braaf op alle commando's.<P>De verschillen zouden zitten in de plaatsing van de LED in de voorzijde van de A/B. In het ene geval (denk zoals bij die van mij) kan de LED zijn signaal goed en vrij uitstralen. In de exemplaren die het niet of minder goed doen, zou een kleine modificatie aan de voorzijde (positie van de LED) voldoende zijn om tot een betere (goede) werking te komen.<P>SUC6<P>Robert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hetzelfde probleem.<BR>Ik heb de afstandbediening reeds geopend om eventueel de serieweerstand van de IR led wat te verlagen maar die is al zeer miniem: 1,5 ohm. Best afblijven dus. Voor de rest valt er niet veel aan te veranderen... frown.gif" border="0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Marky<P>Het artikel waar ik over sprak, had het niet over aanpassen van een/de serie weerstand.<P>Het ging erom dat de LED schijnbaar door de plastic behuizing te veel afgedekt zou zijn.<P>Al eens geprobeerd hoe hij werkt als de kapjes eraf zijn, zodat de LED vrijelijk kan stralen?<P>En als laatste tip: al eens verse batterijen geprobeerd? Dus niet de meegeleverde? Kon ook wel eens schelen.<P>gr.<P>Robert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...